کد خبر: 1079573
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کارشناس لبنانی و تحلیلگر امور راهبردی-نظامی، عملیات پهپادی حزب‌الله در عمق ۷۰ کیلومتری فلسطین اشغالی را پیروزی سه بعدی خواند.

دیروز (۲۹ بهمن) بود که حزب‌الله اعلام کرد، پهپاد «حسّان» را به عمق ۷۰ کیلومتری فلسطین اشغالی فرستاده و این پهپاد پس از انجام مأموریت و علیرغم تمام تلاش‌های دشمن برای سرنگونی آن، سالم به لبنان بازگشت.

در همین ارتباط «امین حطیط» کارشناس لبنانی و تحلیلگر امور راهبردی و نظامی در گفت‌وگو با وب‌سایت «العهد» گفت، پهپاد حسان با انجام این مأموریت سه دستاورد را محقق کرد:

اول؛ توانایی ساخت این پهپاد بویژه آنکه پس از سخنرانی اخیر «سید حسن نصرالله» که علنا اعلام کرد حزب‌الله پهپاد می‌سازد و هر کسی پهپاد می‌خواهد درخواست بدهد.

دوم؛ این اقدام ثابت کرد که حزب‌الله از فناوری مهمی برخوردار است که می‌تواند در داخل عمق ۷۰ کیلومتری دشمن مأموریت انجام دهد و این دستاورد دوم است.

سوم؛ دستاورد آخر توانایی بازگرداندن سالم این پهپاد است و این یک چالش بزرگ برای دشمن است که احساس می‌کند تحت نظر است و این نظارت دقیق، مقاومت را قادر می‌سازد که بانک اهدافش را به صورت روزانه، بروزسازی کند. این موضوع از نظر عملیاتی دشمن را خسته کرده و آن را مجبور می‌کند که برای دوری از این خطر نوظهور هزینه‌های زیادی متحمل شود.

 

حطیط تأکید کرد، بروزرسانی بانک اهداف به صورت عملی، نتیجه نظارت دقیق این پهپاد و عکسبرداری آن است موضوعی که دشمن ابدا انتظار آن را نداشت. دیگر آنکه بازگشت این پهپاد علیرغم فعال شدن پدافند هوایی و گنبد آهنین، این سامانه را رسوا کرد.

این شکست و رسوایی بر روحیات دشمن صهیونیستی به صورت کلی تأثیر خواهد گذاشت و گرایش به فرار از رویایی و فرار از میدان را تقویت خواهد کرد.

امین حطیط تأکید کرد، این عملیات از نظر زمان، مکان و بُرد، دستاوردی نظامی، راهبردی و منحصر به فرد برای مقاومت بود و منجر به رسوایی بزرگ دشمن صهیونیستی شد.

وی در پایان پیش‌بینی کرد که دشمن صهیونیستی احتمالا شروع به نمایش هوایی و فرستادن جنگنده بر فراز بیروت و ضاحیه برای شکستن دیوار صوتی خواهد کرد اما این نمایش‌ها از دستاورد مقاومت نخواهد کاشت و شکست دشمن را جبران نخواهد کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر