کد خبر: 1078740
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
انقلاب ملت ایران ۴۳ ساله شد
ما انقلابی و دشمن‌افکن زاده شدیم، انقلابی و پراستقامت زندگی کردیم و انقلابی و خیبرشکن باقی می‌مانیم. ما نیامده‌ایم که افسانه شویم، آمده‌ایم که حقیقت‌ساز باشیم. انقلاب ما هر‌سال بیشتر از سال قبل زیر فشار تهاجم ترکیبی دشمن بوده و شگفتا که هرسال قوی‌تر از سال قبل مقابل «دشمن ترکیبی» خود ایستاده و ترکیب زشت دشمن را به‌هم ریخته است!
رحیم زیادعلی

ما انقلابی و دشمن‌افکن زاده شدیم، انقلابی و پراستقامت زندگی کردیم و انقلابی و خیبرشکن باقی می‌مانیم. ما نیامده‌ایم که افسانه شویم، آمده‌ایم که حقیقت‌ساز باشیم. انقلاب ما هر‌سال بیشتر از سال قبل زیر فشار تهاجم ترکیبی دشمن بوده و شگفتا که هرسال قوی‌تر از سال قبل مقابل «دشمن ترکیبی» خود ایستاده و ترکیب زشت دشمن را به‌هم ریخته است!
انقلاب شکوهمند اسلامی شکوهمندانه و با پیروزی‌هایی که در لسان دشمن به آن اعتراف می‌شود، به جشن ۴۳ سالگی خود رسید. «نهالی» که سال ۵۷ در دل مردم ریشه دواند، اکنون به «درختی تنومند» تبدیل شده که شاخه‌های آن از مرز‌های کشور فراتر هم رفته است. انقلاب ۴۳ ساله ملت ایران، اما در تمام این سال‌ها «رنج دوران» برده است و «خون دل‌ها» خورده است. از یاد نمی‌بریم که از فردای پیروزی انقلاب اسلامی دشمن درون و بیرون برای فرو نشاندن انقلاب دست به هر اقدامی زد؛ از ترور‌های خیابانی تا ناآرامی‌های قومی در استان‌های مرزی، از جنگ هشت‌ساله صدام به پشتوانه دولت‌های استکباری شرق و غرب، تا تحریم‌های همه‌جانبه که همچنان هم ادامه دارد. اما هر یک از این تهاجمات که برای سرنگونی یک دولت غیر مردمی کافی بود، نتوانسته و نخواهد توانست جایگاه و پایگاه این نظام مردمی را متزلزل کند.
از یاد نبرده‌ایم صدام سرمست غرور و قدرت پوشالی چگونه پس از سقوط خرمشهر، رجزخوانی می‌کرد و وعده برگزاری جشن پیروزی در تهران می‌داد. ملت قهرمان ایران به یاد دارد که گروهک مفلوک منافقین در جریان عملیات مرصاد و پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در مرداد سال ۶۷ از سوی ایران، توهم زد و با عملیات «فروغ جاویدان» دست به انتحاری زد که با شعار «امروز مهران، فردا تهران» آغاز شد، اما حالا سرنوشت‌شان عبرت تروریست‌های عالم شده است.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در نشست تیرماه سال ۹۶ منافقین در پاریس تأکید کرده بود: «نباید بگذاریم انقلاب اسلامی ایران به چهل‌سالگی برسد!» امید آن‌ها شاید به حوادث دی ماه ۹۶ بود، اما مردم پای انقلابشان ایستادند و اهداف سیاسی دشمن را به هم‌زدند و راه خود را از آشوبگران جدا کردند. تاریخ انقلاب یک گزاره صادق و قطعی دارد: «همه آن‌ها که برای انقلاب مردمی ایران خواب‌های پریشان دیده بودند، یا به زباله دان تاریخ فرستاده شدند، یا به انزوای سیاسی دچار شدند، در حالی‌که انقلاب اسلامی همچنان با قدرت و قوت راه خود را مقتدرتر از گذشته به پیش می‌برد».

تهاجم سنگین، استقامت مردم بیشتر
به گواهی تاریخ، انقلاب در همه این سال‌ها با تهاجم سنگین‌تری نسبت به سال قبل روبه رو شده است، اما استقامت و توان مقابله‌اش به پشتوانه مردم بیشتر شده است و مگر می‌توان نامی جز «پیشرفت» بر آن نهاد؟ پیشرفت در بصیرت و دشمن‌شناسی مردم و پیشرفت در موقعیت‌شناسی مردم.
براساس یکی از پژوهش‌های انجام شده (کتاب جامعه‌شناسی شعار‌های انقلاب اسلامی ایران، تألیف محمدحسین پناهی) بیش‌از ۴هزار شعار دوران انقلاب اسلامی جمع‌آوری، دسته‌بندی و تحلیل شده‌است. از این تعداد شعار، بیش‌از ۳۲۰۰ شعار سیاسی، حدود ۴۶۰شعار فرهنگی، نزدیک به ۳۰۰شعار نظامی و نزدیک به ۱۳۰شعار اقتصادی و اجتماعی بوده‌است. یک بخش مهم این شعار‌ها ناظر به آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌های کلان انقلاب اسلامی است که با مطالعه آن‌ها هم ایدئولوژی و ماهیت انقلاب اسلامی را می‌توان دریافت و هم امروز میزان موفقیت انقلاب در دستیابی به اهدافش را ارزیابی کرد.

پیشرفت در مفهوم انقلاب
آری برخلاف همه انقلاب‌های ریز و درشت در شرق و غرب عالم، انقلاب اسلامی ماهیت طبقاتی و اقتصادی نداشت. هزاران نشانه را می‌توان فهرست کرد که انقلاب اسلامی انقلابی با هدف نهایی زینت دنیا و پیشرفت زندگی دنیایی نبوده است. پیشرفت برای ما و در مفهوم انقلاب ما دستیابی به عدالت و معنویت است نه توسعه صرف و بزک زندگی دنیایی.
رهبر حکیم انقلاب‌اسلامی در فراز اول بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در توصیف نقش مردم در انقلاب و وفاداری حاکمان به آرمان‌های انقلاب آورده‌اند: «از میان همه ملت‌های زیر ستم، کمتر ملتی به انقلاب همت می‌گمارد و در میان ملت‌هایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومت‌ها، آرمان‌های انقلابی را حفظ کرده باشند. اما انقلاب پرشکوه ملت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چله پرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت‌سر نهاده و در برابر همه وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به‌نظر می‌رسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دومین مرحله خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده‌است. درودی از اعماق دل بر این ملت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانی ۴۰سال دوم می‌شود.»‌

دستاورد‌های بزرگی که دیده نشد
انقلاب اسلامی چهل و سه ساله شد و به‌رغم همه تحریم و تهدید‌هایی که طی این سال‌ها پشت سر گذاشته است، به تعبیر رهبر معظم انقلاب «کار‌های بزرگ و حماسه‌آمیزی در عرصه‌های گوناگون همچون اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، آموزشی، بهداشت و درمان، صنعتی، دینی و فرهنگی، دیپلماسی و سیاسی، دفاعی و امنیتی به ثبت رسانده که به علت کم‌کاری‌ها انعکاس و خبر چندانی از این اقدامات حیرت‌آور در مجموعه رسانه‌ای کشور وجود ندارد» این مهم ضرورت جهاد تبیین را بیش از پیش کرده است. خصوصاً آنکه نسل جوان امروز نه از انقلاب اسلامی درک درستی دارد و نه از رژیم فاسد طاغوت، اما دشمن به مدد امپراتوری رسانه‌ای خود، با ابزار تحریف واقعیت و به کار بستن دروغ‌های پیچیده، علاوه بر اینکه چهره انقلاب و امام، پیشرفت‌ها، حقایق و نقاط مثبت انقلاب را کاملاً کتمان، و نقاط ضعف را صد‌ها برابر بزرگ‌نمایی می‌کند، می‌کوشد با بزک کردن چهره زشت و فاسد رژیم طاغوت و پوشاندن خیانت‌های آنها، از این رژیم وابسته چهره‌ای وارونه ترسیم کند.

خطر‌هایی که انقلاب را تهدید می‌کند
در مقابل همه تهدیدات متنوع و پیچیده‌ای که عمدتاً منشأ بیرونی دارد، خطر‌هایی هم هست که انقلاب را از درون تهدید می‌کند؛ خطر‌هایی که اگرچه همسنگ تهدیدات بیرونی نیست، اما اگر درباره آن‌ها چاره‌اندیشی نشود، می‌تواند مشکل ساز شود. این خطر‌ها را شاید بتوان در چهار محور نفوذ، دوری از معنویت، اشرافیت و فراموشی مستضعفان خلاصه کرد. محور‌هایی که بر حسب اتفاق متوجه مسئولان و متولیان امور است. شاید بتوان ادعا کرد محافظه‌کاری که نقطه مقابل انقلاب است، چنین خطر‌هایی را برای انقلاب ایجاد کرده است. کسانی که چرب و شیرین دنیا آن‌ها را از آرمان‌های انقلاب اسلامی دور ساخته است. از این رو اکنون که قوای سه‌گانه همسو شده‌اند، در یک بزنگاه تاریخی برای مراجعه به اهداف و آرمان‌های مغفول مانده امام و رهبری معظم انقلاب قرار گرفته‌اند تا با بازسازی و باز آفرینی اهداف اولیه انقلاب، گام دوم انقلاب را مقتدر‌تر از گذشته بردارند. چرا که انقلاب ما برای یک ابدیتی که پیوستن به منجی بشریت وعده داده شده در ادیان توحیدی است، برنامه‌ریزی دارد و این وجه تمایز انقلاب ما با انقلاب‌های دیگر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار