کد خبر: 1077663
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه اعلام کرد: دهه فجر امسال با سرمایه گذاری ۳۱۴ میلیارد تومان ۸۷ طرح در این شهرستان بهره برداری و هفت طرح کلنگ‌زنی می‌شود.

سیدعلی موسوی  با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه مساعدی برای خدمات‌رسانی و اشتغال پایدار در این شهرستان توسط بخش‌های دولتی و خصوصی ایجاد می‌شود، افزود: سهم ۸۷ طرح آماده‌شده برای افتتاح در دهه‌فجر امسال ۲۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و پنج مدرسه یک کلاسه در مجموع با یک‌ونیم میلیارد تومان و ۲ طرح مهم شهری با ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در این دهه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اظهار داشت: گازرسانی به ۱۶ روستای محروم بخش سراجو با ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه از مهمترین طرح‌های عمرانی است که به برکت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار تا ۲ سال قبل از نعمت گاز بی‌بهره بودند، بیان کرد: در حال حاضر با گازرسانی به این روستاها، اهالی ۴۹ روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند و دستور اجرای گازرسانی به ۱۳ روستای دیگر شامل چهار روستا بالای ۲۰ خانوار و ۹ روستا زیر ۲۰ خانوار گرفته شده و تا سال ۱۴۰۱ عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم روستاهای جهانگیرکندی، اورتاقشلاق، گونه‌باخان، مین‌باش حصارلو، فتح‌اله بلاغی، مولو، قوش قیه‌سی، قطان، اوزون اوبه، مندیل بسر، تازه کند گل چوان، دراج سفلی و علیا، چناق‌بلاغ سفلی، خطب و ساروجه در دهه فجر امسال از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

به گفته فرماندار مراغه از مجموع ۹۴ طرح عمرانی کلنگ‌زنی یا افتتاحی در دهه فجر امسال، ۲۷ طرح مربوط به دهیاری‌های شهرستان است.

«موسوی» به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه در روستاهای شهرستان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در راستای محرومیت‌زدایی در روستاها بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در بخش عمرانی و همچنین بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برای بهسازی مساکن روستایی هزینه کرده است که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در حوزه سلامت نیز مرکز سلامت سهند واقع در میدان امام علی(ع) و مرکز سلامت روستای نوا در محموع با بیش از ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین از مسئولان دانشکده علوم پزشکی شهرستان خواسته‌ایم که در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل تامین زمین برای کلنگ‌زنی بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی را حل کنند تا در روزهای باقی مانده از سال ۱۴۰۰ شاهد آغاز عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان باشیم.

فرماندار مراغه به طرح‌های مهم مجموعه مدیریت شهری نیز اشاره کرد و افزود: «بلوار ۴۵ متری سردار شهید سلیمانی» و «۳۵ متری حدفاصل میدان رسالت گلشهر و میدان الغدیر» از جمله مهمترین طرح‌های توسعه معابر شهری در راستای حل مشکلات ترافیکی مراغه است که همزمان با دهه مبارک فجر و با بیش از ۴۴ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

«موسوی» این را هم بیان کرد که در دهه‌فجر امسال بزرگترین پردیس سینمایی شمالغرب کشور با همکاری شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: احداث پل دخیل به عنوان یکی دیگر از مهمترین طرح‌های مجموعه مدیریت شهری نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گفته فرماندار مراغه همزمان با دهه مبارک فجر امسال ۶ طرح برق‌رسانی با هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه نیز در این شهرستان افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: برق‌رسانی به ۲۰ خانوار ساکن در «آللو» به عنوان آخرین روستای مراغه که برق‌دار می‌شود، امسال با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار آغاز شد و خوشبختانه با اتمام پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر