کد خبر: 1077340
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی آن را بهترین پیشه این جهان و جهان آخرت خواند.

 آیت الله سیداحمد خاتمی با اشاره به مناسبت‌های روز از ماه رجب به عنوان یکی از ماه‌های سیر و سلوک و یکی از مناسبت‌های پیش روی بیان کرد و گفت: روزه سه ماه رجب، شعبان و رمضان از فضیلت‌هایی است که باید مسلمانان آن را به جای آورند.
وی همچنین با اشاره به مناسبت لیله الرغائب که شب جمعه آینده خواهد بود، افزود: با اعمالی که در این ماه هست، می‌توان خواسته‌های خود را از خداوند درخواست نمود.
آیت الله خاتمی در ادامه صعود تیم ملی فوتبال کشور به جام جهانی را به ملت ایران و ورزشکاران تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: جوانان در همه عرصه‌های رشد و کمال نیز همچون عرصه ورزش بدرخشند.
وی همچنین ارتحال آیت الله گرایلی از علمای حوزه علمیه خراسان را تسلیت گفت و وی را عالمی انقلابی و همراه با نظام توصیف کرد.
امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به موج ششم ویروس کرونا آن را موج دارتی تأثیر سریع دانست و افزود: این ویروس فراگیری است و متعلق به تمام دنیاست و از ملت ایران انتظار می‌رود که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و تزریق واکسن‌ها را رعایت کنند که جلوی این موج نیز گرفته شود.
آیت الله خاتمی گفت: ماسک زدن برای هر فرد به عنوان یک حق الناس تلقی می‌شود و ماسک نزدن شجاعت نیست و همین باعث می‌شود که همنوعان و همشهریان خود را مبتلا به این ویروس کنیم.

آیت الله خاتمی در ادامه خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به موضوع مذاکرات گفت: امریکا در پی غارتگری است نه در پی مذاکره.
آیت الله سیداحمد خاتمی تصریح کرد: امریکا خواب و خیال قبل از ۴۳ سال را دارد، خوابی که هرگز تعبیر نشد و نخواهد شد.
وی افزود: در این ۴۳ سال امریکا هر قدر که توانست بر علیه این انقلاب و مردم توطئه کرد و اگر یک زمانی توطئه‌ای نکرد نه اینکه نخواهد، بلکه نتوانست و از این به بعد هم به یاری خدا نخواهد توانست.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه خط مقام معظم رهبری در این عرصه روشن است، گفت: باید تمام تحریم‌ها نه فقط تحریم هسته‌ای بلکه تحریم حقوق بشری و ... لغو شود نه تعلیق و نه موقت؛ بلکه به طور دائم و این ملت هم تا این نقطه ایستاده است.
آیت الله خاتمی همچنین ادامه داد: مقام معظم رهبری مجدد همه مردم را به وحدت دعوت کردند و تاکید داشتند در صورتی که برخی در مقابل انقلاب بایستند انقلاب نیز در مقابل آن‌ها خواهد ایستاد.
وی در ادامه با اشاره به موضوع یمن گفت: فاجعه انسانی در این کشور در حال اتفاق است و ائتلاف عبری و عربی مدام در حال بمباران یمن هستند و با بمباران اخیر ۶۰ نفر از زنان و کودکان و غیر نظامیان این کشور به شهادت رسیده و صد‌ها تن دیگر مجروح شدند.
آیت الله خاتمی با اشاره به اقدام به قطع سیستم اینترنت این کشور به منظور شنیده نشدن صدای مردم مظلوم یمن از سوی جهانیان گفت: آنچه مایه تأسف بوده، این است که مشاهده می‌شود سازمان‌های بین المللی اسلامی از جمله سازمان همکاری اسلامی خفقان گرفته و در برابر این همه آدم کشی و مظلوم کشی سکوت کرده اند.
وی افزود: سازمان‌های بین المللی به اصطلاح حقوق بشری نیز در حالی که انصارالله یمن به دفاع از خود پرداختند و در مقابل تهاجمات پاسخ داده است، انصارالله را محکوم کردند، اما متجاوزان را محکوم نکردند و این یعنی جای ظالم و مظلوم عوض شده است.
امام جمعه موقت تهران همچنین با انتقاد شدید از سازمان‌های حقوق بشری در قبال مردم مظلوم یمن گفت: بشریت باید به فکر ایجاد مجامع بین المللی حقوقی دیگر باشد چرا که این مجامع به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند، حقوق بشر است.
آیت الله خاتمی در ادامه خطبه دوم نماز، مقاومت مردم مجاهد یمن را باعث افتخار دانست و افزود: عربستان طی دو هفته ابتدایی با تجاوز به یمن قصد تصرف این کشور را داشت، اما می‌بینیم که به خاطر مقاومت و رشادت مردم یمن نزدیک هشت سال است که موفق به این کار نشده است.
وی ادامه داد: این ملت با این مقاومت، شایسته تحسین و تکریم و همراهی است.
امام جمعه موقت تهران گفت: با اشاره به راهپیمایی امروز نمازگزاران بعد از نماز جمعه در تهران و سایر کشور‌ها آن را نوعی ابراز همدلی با مردم مسلمان یمن خواند و گفت: به مردم یمن می‌گوییم که ما همدل و همراه با شما هستیم و این مقاومت شما را تحسین می‌کنیم.
آیت الله خاتمی افزود: این راهپیمایی یک راهپیمایی خداپسند و دشمن ستیز است و ان شاءالله در آن شرکت خواهیم کرد.
وی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به پیش رو بودن مناسبت دوازدهم بهمن ماه و نیز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر ایام الله است و خداوند در این ایام نعمت ویژه‌ای را به ملت داده است و مطمئن باشید جز با عنایت خدا این انقلاب پیروز نمی‌شد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به حمایت جهان استکبار از رژیم طاغوت به سرکردگی امریکا و پشتیبانی اروپا افزود: مقاومت شما ملت ایران زمینه ساز فرار شاه با شعار "مرگ بر شاه" شد و این از نعمات خداوند است.
آیت الله خاتمی ادامه داد: علیرغم تمام توطئه‌ها و مشکلات انقلاب اسلامی چهل و سه سال با سرافرازی ایستاده است و شکر این نعمت انقلاب حضور همیشگی در صحنه است و شما ملت ایران در صحنه دفاع مقدس کار بزرگ را انجام دادید.
وی حضور مردم در تمامی انتخابات و راهپیمایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را شکر نعمت از سوی مردم دانست.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیان‌های مقام معظم رهبری در نوزدهم دی ماه در دیدار تصویری با مردم قم و نیز تاکید‌های معظم له جهت تداوم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار بر چهار نکته تاکید کردند که غیرت دینی یکی از این تاکیدات بود و فرمودند که پای غیرت دینی باید بایستیم و ۱۹ دی نمایش غیرت دینی بود.
آیت الله خاتمی افزود: برخی‌ها اسم غیرت دینی را خشونت و بی منطقی می‌گذارند در حالی که غیرت دینی تبلور خردورزی است و کسی که غیرت دینی دارد برای دین خودش ارزش قائل است و پای آن می‌ایستد.
وی ادامه داد: این غیرت دینی در بزنگاه ها، انقلاب را نجات داده است و می‌دهد و خواهد داد.
امام جمعه موقت تهران گفت: نکته دیگری که مقام معظم رهبری در این سخنرانی فرمودند این بود که دشمن قصد حساسیت زدایی از مردم را دارد و تهاجم و تهاجر به ارزش‌ها می‌کند تامردم نیز سکوت کنند.
آیت الله خاتمی افزود: حمله به حکومت دینی و ترویج سکولاریزم از اهداف دشمن است که مقام معظم رهبری در این سخنرانی به آن تاکید داشتند.
وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند تسلیم نشدن در مقابل دشمن از اصول انقلاب است و این منطق دین است که ملت ایران چهل و سه سال در مقابل دشمن تسلیم نشدند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: همان گونه که در نهج البلاغه حضرت علی (ع) می‌فرمایند جواب کلوخ انداز سنگ است و این یعنی در مقابل آن‌هایی که می‌خواهند شما را بشکنند و به روز ذلت بنشانند، شما هم باید آن‌ها را به روز سیاه بنشانید.
وی در بخش پایانی خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران همچنین با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه آن را از سفر‌های کلیدی خواند و گفت: در رابطه با این سفر پر فایده بی مهری صورت گرفت و رئیس جمهور ۱۸ هدف از این سفر داشتند که به تمام آن‌ها رسیدند.
امام جمعه موقت تهران افزود: قانون اساسی می‌گوید با تمام دنیا ما می‌توانیم براساس منافع متقابل ارتباط داشته باشیم و با رژیم صهیونیستی هیچ گاه ارتباطی نخواهیم داشت و با امریکا هم تا وقتی که آدم نشده است رابطه نداریم.
آیت الله خاتمی گفت: این سیاست ما و رهنمود مقام معظم رهبری است.
وی ادامه داد: ما با همه جای دنیا رابطه داریم، اما بعضی‌ها می‌گویند ندارید و آن‌هایی که می‌گویند ما با همه جای دنیا رابطه نداریم دنیا را امریکا، انگلیس و کشور‌های اروپایی می‌بینند.
امام جمعه موقت تهران گفت: اولویت سیاست خارجی ما همسایگان ما هستند و ما دارای ۱۵ همسایه هستیم با ظرفیت‌های فراوان و ما می‌توانیم با ارتباط قانونی و عادلانه مشکلات خود را حل کنیم.
آیت الله خاتمی افزود: علیرغم این که برخی می‌گویند از آقای رئیسی در سفر به روسیه به درستی استقبال نشد این حرف درستی نیست چرا که دوما تعطیل است و مسئولین روز این را قبلاً اعلام کرده بودند و به گفته مسئولین روسیه بیش از ۴۱۰ نفر با آقای رئیسی دیدار و مدام وی را تشویق کردند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آنچه که مایه افتخار ما است این است که رئیس جمهور مردمی از کرملین یکسره برای بازدید مناطق سیل زده کرمان رفتند و آفرین بر این رئیس جمهور با نشاط و مردمی و انقلابی و رئیس جمهور مردمی یعنی همین.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار