کد خبر: 1077328
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی و بستری مشهد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر محمد پهلوان اظهار کرد: بر اساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی نرم‌افزار ماسک، وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های مشهد، بینالود (طرقبه وشاندیز) و تربت حیدریه در وضعیت نارنجی و کلات، فریمان، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، مه‌ولات، گناباد، بجستان، سبزوار، بردسکن و نیشابور در خراسان رضوی در وضعیت زرد قرار گرفتند.

وی با اشاره به روند افزایشی تعداد بیماران بستری در استان ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۳ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۳۸۵ نفر از این تعداد در مرکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: طی یک روز گذشته ۲۰۲ بیمار جدید مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۱۵۶ نفر از این تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان افزود: در حال حاضر ۱۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که ۹۹ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

وی با بیان اینکه روند مراجعه بیماران سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز همچنان افزایشی است، تصریح کرد: طی یک روز گذشته یک هزار و ۶۹۴ نفر به مراکز منتخب کرونا و ۷۵۴ نفر نیز به طور مستقیم به بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه مراجعه داشتند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در این دانشگاه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون را بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان و تاکید کرد: مردم در صورت بروز هر گونه علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین درمانگاه یا مرکز خدمات جامع سلامت منتخب مراجعه کنند و از حضور مستقیم در اورژانس بیمارستان‌ها خودداری نمایند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار