کد خبر: 1077233
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
رئیسی در دیدار وزیر دفاع آذربایجان:
رژیم صهیونیستی دشمن بشریت است و به هیچ وجه نمی‌تواند دوست ملت‌های مسلمان باشد و اشغال و تجاوزگری صهیونیست‌ها در منطقه و ضد ملت فلسطین گواه این واقعیت است.

رژیم صهیونیستی دشمن بشریت است و به هیچ وجه نمی‌تواند دوست ملت‌های مسلمان باشد و اشغال و تجاوزگری صهیونیست‌ها در منطقه و ضد ملت فلسطین گواه این واقعیت است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر دیروز در دیدار «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی به توانایی‌ها و قدرت بالایی در عرصه‌های مختلف دست یافته است، اظهار داشت: ایران این آمادگی را دارد که توانمندی‌های فنی و مهندسی خود را در عرصه‌های مختلف در اختیار برادران آذربایجانی قرار دهد.
رئیس‌جمهور، با بیان اینکه روابط تهران و باکو صرفاً روابط مرسوم دوجانبه بین دیگر کشور‌ها نیست، گفت: ایران و آذربایجان نه تنها خویشاوند هستند، بلکه روابط موجود، رابطه عمیق دو ملت است که بر پایه عقیده و باور مردم دو کشور به مبانی دینی مشترک شکل گرفته و در طول تاریخ قوام یافته و استوار شده است. رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار خود با رئیس‌جمهور آذربایجان در حاشیه اجلاس اکو در ترکمنستان افزود: سیاست جمهوری اسلامی همکاری گسترده با همسایگان به‌خصوص کشور آذربایجان در حوزه قفقاز است و با توجه به تأکیدات صورت گرفته در آن دیدار از سوی روسای جمهور دو کشور، روند توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری و از جمله تعاملات ترانزیتی دو کشور با سرعت بیشتری در حال انجام است. رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه قدرت ایران در منطقه امنیت‌ساز است، تصریح کرد:حضور نیرو‌های تکفیری و داعشی در هیچ کجا به نفع مردم منطقه نیست. این گروهک‌ها دست‌ساخته امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هستند و در هر کجا که حضور داشتند اعمال جنایتکارانه انجام داده‌اند.
آیت‌الله رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی دشمن بشریت است و به هیچ وجه نمی‌تواند دوست ملت‌های مسلمان باشد و اشغال و تجاوزگری صهیونیست‌ها در منطقه و ضد ملت فلسطین گواه این واقعیت است.
رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد با حضور و نقش‌آفرینی آگاهانه نیرو‌های مسلح آذربایجان جریان‌های تکفیری و کسانی که سر سازش با مسلمانان ندارند، نتوانند جای پایی در منطقه پیدا کنند. ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ملاقات‌ها و گفتگو‌های خود با همتایان ایرانی را بسیار مفید، پرثمر و راهگشا برای آینده همکاری‌ها توصیف کرد.

تقویت روابط دفاعی در گفت‌وگوی وزرای دفاع ایران و آذربایجان
سپهبد ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان همچنین شامگاه سه شنبه با امیر سرتیپ دکتر محمد رضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره مسائل مهم دو کشور و منطقه گفتگو و تبادل نظرکردند.
به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر آشتیانی در این دیدار با تأکید بر تقویت روابط دو کشوردر حوزه‌های دفاعی– امنیتی گفت: با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت، لازم است روابط ایران و آذربایجان نسبت به گذشته در حوزه‌های مختلف توسعه یابد. وی با بیان اینکه توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دفاعی - امنیتی بین ایران و آذربایجان بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: دو کشور با توجه با موقعیت و ویژگی‌های خاص ژئوپلیتیکی، ظرفیت و قابلیت‌های فراوانی را در گسترش روابط همه‌جانبه دارند.
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار طی سخنانی از حمایت مسئولان نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: قدرت و توانمندی‌های نظامی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات است. وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، بر گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور تأکید نمود و از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت سفر به باکو دعوت به عمل آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار