کد خبر: 1077224
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
ابراهیم مشیریان

گروهک تروریستی حرکه‌النضال با تمام گروهک‌های تروریستی مخالف نظام به‌خصوص گروهک منافقین ارتباط برقرار کرده‌است
در دومین دادگاه سرکرده گروهک تروریستی حرکه‌النضال، به ارتباط این گروه با دیگر دشمنان نظام پرداخته شد. این گروهک تروریستی ارتباط گسترده‌ای با گروهک منافقین، جیش‌العدل و رژیم صهیونیستی دارد و از حمایت‌های مالی عربستان هم برخوردار است. برخی از اعضای حرکه‌النضال هم از سوی گروه‌های تروریستی در سوریه آموزش دیده‌اند. بمب‌گذاری در فرماندهی بسیج خوزستان، ترور امام جمعه خوزستان، حمله به وزارت دادگستری و وزارت کشاورزی هم از برنامه‌های این گروهک بود که با دستگیری سرکرده آن‌ها ناکام ماند.

جلسه دوم رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکه‌النضال، دیروز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.
۳ بمب در ۳۰ دقیقه
در ابتدای دادگاه نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: حبیب فرج‌الله چعب به افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی گروهکی به نام «حرکه‌النضال العربی لتحریرالاحواز» متهم است. طراحی، اجرای عملیات تروریستی و تخریب اموال عمومی از فعالیت‌های این گروهک است. متهم در جلسات بازجویی هم به تشکیل گروهک تروریستی حرکه‌النضال که با تلاش شبانه‌روزی و جذب ۲۵ نفر از عناصر تندرو اقدام به بمب‌گذاری می‌کردند، اقرار کرده‌است. امین وزیری افزود: متهم اقرار کرده که در سال ۱۳۸۴ اقدامات تروریستی خود را در فرمانداری اهواز و سازمان برنامه و بودجه انجام داده‌است. همچنین طی فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۰ و ۳۰ دقیقه هر ۱۰ دقیقه یک‌بار یک بمب منفجر می‌شده‌است و به شهادت تعداد زیادی از هموطنان ما منجر شده‌است. وی با فرار از ایران و استقرار در اروپا اقدام به بازسازی گروهک تروریستی خود کرده‌است.
وی افزود: بعد از دستگیری حبیب نبگان به عنوان نفر اول گروهک به اتهام جاسوسی برای عربستان سعودی از سوی سرویس جاسوسی دانمارک، حبیب فرج‌الله چعب به عنوان سرکرده گروهک تروریستی حرکه‌النضال منسوب می‌شود. از کشور‌های بلژیک و دانمارک می‌خواهیم در راستای کنوانسیون ژنو عمل کرده و دیگر افراد این گروهک را به جمهوری اسلامی تحویل دهند.

عهد اخوت با منافقین
نماینده دادستان گفت: گروهک تروریستی حرکه‌النضال با گروهک تروریستی منافقین هم عهد اخوت بسته و با آن‌ها هم‌پیمان هستند. کنفرانس امریکا هم با هدف نزدیک کردن اهداف تمام تشکیلات گروه‌های تروریستی داخل و خارج کشور با گروهک تروریستی منافقین برگزار شد.
وی در ادامه با نشان دادن تصویری از عادل‌الجبیر، وزیر خارجه عربستان در این کنفرانس گفت: اهمیت این کنفرانس تا آنجایی بود که کشور عربستان وزیر خارجه کشورش را به آنجا فرستاده‌بود، هر چند این کنفرانس سرانجام قابل‌توجهی نداشت.
نماینده دادستان ضمن اشاره به فعالیت‌های تجاری گروهک حرکه‌النضال و همدستی آن‌ها با کشور عربستان گفت: این گروهک جلسات متعددی را با دولت عربستان و سرویس اطلاعاتی این کشور داشته‌است. طبق اظهارات متهم در سال ۹۸ ارتباط‌گیری تشکیلات با کشور عربستان آغاز شده و تا کنون ادامه دارد. سیل همه‌جانبه کمک‌های عربستان به این گروهک ادامه دارد. مثلاً به یکی از اعضای ارشد این تشکیلات به نام فرید حمید از سوی سرویس اطلاعاتی عربستان ماهانه ۲۰ هزار دلار پرداخت می‌شود.
وزیری اضافه کرد: کل هزینه‌های هنگفت ده‌ها میلیون دلاری این تشکیلات برای جلسات، کنفرانس‌ها، تظاهرات، سفر‌های خارجی سران تشکیلات، وکلا و اقدامات آن‌ها علیه جمهوری اسلامی از سوی عربستان پرداخت می‌شود.

ترور فرمانده بسیج
وی با بیان اینکه ترور مجردی‌مقدم، فرمانده بسیج دارخوین در سال ۹۸ مهر تأییدی بر اقدامات تروریستی گروهک حرکه‌النضال است، افزود: این گروهک به دنبال این بودند شعاع عملیات‌های تروریستی خود را به تهران بکشانند. اهداف آن‌ها در تهران نیز حمله به شرکت طرح و توسعه نیشکر، وزارت دادگستری و وزارت کشاورزی بوده است.
سه نفر از عناصر این گروهک قبلاً به گروهک‌های تروریست سوری وصل شده و اقدامات نظامی را فرا گرفتند. از این سه نفر، یک نفر به درک واصل و فردی دیگر نیز در اهواز دستگیر شده‌است. همچنین نفر سوم هم‌اکنون به خارج از کشور متواری است.
نماینده دادستان با اشاره به اقرار متهم به تقویت شاخه نظامی با هدف ترور نمایندگان مردم در خوزستان اظهار کرد: ترور آیت‌الله جزایری نماینده امام جمعه و شماری دیگر از شخصیت‌ها از جمله اهداف این گروهک تروریستی بوده‌است. همچنین بمب‌گذاری در مقر بسیج و تلاش برای فعال کردن شاخه نظامی در خوزستان از جمله اهداف دیگر این گروهک تروریستی بوده‌است.
وزیری در ادامه تصویر یکی دیگر از عناصر سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی را به نمایش گذاشت و گفت: «سامرالسبحان» وظیفه تعیین خط و مشی گروه تروریستی حرکه‌النضال را بر عهده داشته‌است و این ارتباط بنا به اقرار متهم این پرونده کماکان وجود دارد. کشور عربستان سعودی به منظور تقویت گروه‌های ضد جمهوری اسلامی، مبلغ ۵ میلیون دلار به گروهک تروریستی حرکه‌النضال، یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به صالح کامرانی سرکرده یک گروهک تروریستی در شمال غرب و ۲ میلیون دلار به گروهک تروریستی جیش‌العدل پرداخت کرده‌است.

ملاقات با مأمور موساد
وزیری افزود: این پرداخت‌ها به کامرانی و گروهک جیش‌العدل به صورت واسطه از سوی کشور عربستان سعودی و توسط گروهک تروریستی حرکه‌النضال انجام شده‌است. مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری که به صالح کامرانی سرکرده گروهک تروریستی شمال غرب ایران داده شده‌است، به منظور راه‌اندازی شبکه تجزیه‌طلبی و با هدف شانتاژ خبری بوده‌است.
نماینده دادستان ادامه داد: «منال مسلمی» یک فرد یهودی و تبعه تونس است که در دفتر مارچلو، نماینده ایتالیا در اتحادیه اروپا فعالیت دارد. وی یکی از عناصر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و عامل وصل گروهک تروریستی حرکه‌النضال به کشور غاصب صهیونیستی است. تمام ملاقات‌های این گروهک تروریستی با سرویس اطلاعاتی موساد توسط این فرد انجام می‌شده‌است.
وی گفت: در حال حاضر یک افسرارشد اسرائیلی با ناصر شاوردی (ازفرماندهان حرکة النضال) در تماس است و به وی پیشنهاد داده اگر اطلاعاتی از خلبان دستگیر شده در لبنان دارد به او بدهد تا در عوض کمک مالی دریافت کند.
نماینده دادستان با اشاره به اظهارات متهم درباره سال ۸۴ هم بیان کرد: حبیب فرج‌الله چعب سرقت ۳۰۰ تن گندم مردم برای تأمین سلاح، تلاش برای تخریب لوله انتقال نفت آبادان در سال ۸۴، بمب‌گذاری در اهواز و بانک سامان این شهر را پذیرفته‌است.
در نهایت قاضی افشاری، ضمن ختم جلسه، رسیدگی به پرونده را به زمانی دیگری موکول کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار