کد خبر: 1077112
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی گفت: امروز حدود ۴۰ شرکت در حوزه بیوتک فعالیت می‌کنند و بیش از ۲۸ محصول را در این حوزه تولید کرده‌اند.
حسام‌الدین مدنی، عضو شورا و رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی ایران در مراسم افتتاحیه دومین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی ایران بایو گفت: حدود ۴۰ شرکت فعال در حوزه بیوتک در کشور فعالیت می‌کنند.
وی درخصوص صرفه‌جویی ارزی شرکت‌های فعال در حوزه بیوتکنولوژی گفت: این شرکت‌ها حدود ۸/۱ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی در سال دارند و در ۱۰ سال گذشته محصولات بیوتکنولوژی حدود ۸ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی داشته‌ایم.
وی افزود: اکنون ۲۸ محصول بایوتک در کشور تولید می‌شود که ۱۵محصول در حال تحقیق و توسعه و دو محصول در فاز مطالعات بالینی قرار دارند. در سال گذشته واکسن‌ها و دارو‌های جدیدی را داشتیم که برای مبارزه با بیماری کرونا وارد بازار شده‌اند. این واکسن‌ها شامل اسپایکوژن، آنفلوآنزا و واکسن HPV و واکسن جدید اسپوتنیک شرکت اکتور است که به زودی وارد بازار خواهند شد.
مدنی با ارائه آمار صادرات محصولات بیوتکنولوژی ایران گفت: سال ۹۹ حدود ۷۳ میلیون دلار صادرات داروی کشور بوده است که نیمی از آن محصولات بیوتکنولوژی است. شش مورد انتقال تکنولوژی به کشور‌های اطراف در حوزه بیوتکنولوژی داشتیم.
رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی ایران درخصوص رتبه ایران درحوزه تولید محصولات بیوتکنولوژی گفت: امروز رتبه ایران در سطح تولید محصولات بیوتک در قاره آسیا در سطح اول قرار دارد و حتی در چین و هند هم چنین تنوعی در تولید محصولات بیوتک نداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار