کد خبر: 1077047
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
قالیباف:
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یک نماینده درباره نتیجه تحقیق و تفحص‌های مجلس گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته از تحقیق و تفحص‌ها در دوره‌های قبل مجلس اثری که باید داشته باشد را به دست نیاوردیم.

رحمت‌الله نوروزی نماینده علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 5 بهمن)‌ در اخطار قانون اساسی مستند به اصل 76 قانون اساسی اظهار داشت: مجلس حق تحقیق و تفحص در همه امور کشور را دارد، تحقیق و تفحص‌های زیادی از خرداد سال 99 تا کنون انجام شده و اگر این تحقیق و تفحص‌ها نتیجه نداشته باشد تصویب آن هم فایده‌ای ندارد.

وی افزود: حداکثر دو دوره می‌توان یک تحقیق و تفحص را تمدید کرد ؛ اتاق بازرگانی اخیرا به مجلس هجمه کرده ولی آقای نیکزاد از جایگاه نایب رئیسی مجلس از شأنیت مجلس شورای اسلامی دفاع کرد.

رئیس مجلس تصریح کرد: اگر مجلس به تحقیق و تفحص رأی بدهد و کمیسیون‌ها حمایت نکنند و حمایتی از سوی کلیت مجلس صورت نگیرد بازوی نظارتی ما برای تحقیق‌ و تفحص‌ها کارکردی نخواهد داشت.

نوروزی گفت: آیا تا کنون یک گزارش تحقیق و تفحص نهایی شده در صحن علنی مجلس قرائت شده است؟

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: گزارش تحقیق و تفحص در کمیسیون‌های مجلس بایستی رأی لازم را بیاورد تا به صحن علنی ارجاع شود.

وی افزود: گزارشی را از تحقیق و تفحص‌های صورت گرفته در دوره‌های قبل بررسی کردیم و متوجه شدیم اثری که باید آنها داشته باشد نداشته است لذا باید کمیسیون‌ها برای بررسی تحقیق و تفحص‌ها اقدامات را لازم انجام دهند و سپس آن را به صحن علنی مجلس ارجاع دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار