کد خبر: 1076994
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
روایت ملی‌پوشان کشتی از دیدار با جانبازان آسایشگاه ثارالله تهران
ملی‌پوشان کشتی پس از حضور در آسایشگاه ثارالله تهران معتقدند عاشقان و قهرمانان واقعی جانبازان هستند که از بخشی از وجودشان برای آرامش و امنیت امروز کشورمان گذشته‌اند.
سعید احمدیان

ملی‌پوشان کشتی پس از حضور در آسایشگاه ثارالله تهران معتقدند عاشقان و قهرمانان واقعی جانبازان هستند که از بخشی از وجودشان برای آرامش و امنیت امروز کشورمان گذشته‌اند.
در روز‌هایی که رفتار‌های غیراخلاقی در برخی رشته‌های ورزشی مانند فوتبال بیداد می‌کند و تیم ملی و باشگاه‌ها را به حاشیه برده است، برخی قهرمانان هم هستند که بدون سروصدا، در راستای مسئولیت اجتماعی‌شان در حال رقم زدن صحنه‌های باارزشی در ورزش کشور هستند، مانند ملاقات ستاره‌های مدال‌آور کشتی با جانبازان آسایشگاه ثارالله تهران که بار دیگر روی زیبای ورزش را به رخ‌مان کشید. ملی‌پوشان و مربیان کشتی آزاد و فرنگی که در بازدید از آسایشگاه جانبازان حاضر بودند، در گفتگو‌هایی که با سایت فدراسیون کشتی انجام داده‌اند از حال و هوای خاص‌شان در دیدار با جانبازان صحبت کرده‌اند.

قهرمانان واقعی جانبازان هستند
حسن یزدانی یکی از قهرمانانی بود که در این بازدید خیلی مورد توجه جانبازان قرار گرفت و بازار عکس یادگاری با او داغ بود. قهرمان جویباری جهان و المپیک، جانبازان را قهرمانان واقعی می‌داند: «فدراسیون برنامه خوبی را تدارک دید تا همه اعضای تیم ملی خدمت قهرمانان واقعی کشورمان برسیم. عزیزانی که در آسایشگاه ثارالله حضور داشتند، از جان و سلامتی خود برای خاک و ناموس کشورمان گذشتند و به دلیل ازخودگذشتگی‌ای که کردند، ما هم وظیفه داشتیم خدمتشان برویم و خسته نباشید و عرض ادب نسبت به این عزیزان داشته باشیم.»
امیرحسین زارع یکی دیگر از قهرمانان حاضر در این مراسم بود؛ کشتی‌گیر جوانی که با برنز المپیک توکیو و طلای جهانی اسلو، یکی از کشتی‌گیران آینده‌دار لقب گرفته است. زارع احساسش را از این دیدار، اینطور روایت کرده است: «اتفاق بسیار قشنگی افتاد. واقعاً من امروز به‌شخصه پی بردم که پهلوانان و قهرمانان واقعی این مرز و بوم شهدا و این جانبازان هستند که با عشق و اشتیاقی که در وجودشان بود، با جانشان که مهم‌ترین چیز است برای این مرز و بوم تلاش کردند. جانبازان عزیز با اینکه درد و رنج را به جان خریده‌اند، اما پیگیر ورزش کشورمان هستند، به خصوص که به کشتی به عنوان ورزش پهلوانی، ملی و اول مملکت ماست، اهمیت خاص می‌دادند.»
کامران قاسم‌پور هم که با طلای جهان در رقابت‌های اسلو، نامش را بیشتر از گذشته سر زبان‌ها انداخته است، آسایش امروز را مدیون جانبازان می‌داند: «قهرمانان واقعی این عزیزان هستند که آنقدر جرئت داشتند که توانستند در جنگ جلوی دشمن بایستند برای اینکه ما بتوانیم با آسایش زندگی کنیم که این موضوع باعث افتخار است.»
مجتبی گلیج که مهرماه امسال در مسابقات جهانی نروژ به مدال برنز رسید، معتقد است این دیدار سبب شده او و سایر ملی‌پوشان قوت قلب بگیرند: «این عزیزان ورزشکار بوده‌اند و اکثرشان ورزش باستانی را انجام داده‌اند و کشتی در بین‌شان محبوب است و خوشحال شدیم که قهرمانان ملی را می‌شناختند و ما از این دیدار قوت قلب گرفتیم تا مسیر را بهتر طی کنیم.»
عرفان الهی، ملی‌پوش جوان کشتی آزاد که طلای جوانان جهان را تابستان امسال در روسیه کسب کرد، از کار بزرگ جانبازان صحبت می‌کند: «فکر می‌کنم هر کسی این کار را نمی‌کند که سلامتی و جوانی‌اش را برای کشور بگذارد، خیلی سخت است، امروز صحنه‌هایی دیدم که ناراحت شدم. واقعاً از آن‌ها بسیار ممنون هستم و امیدوارم با دعای آن‌ها موفق باشیم و توفیق داشته باشیم که بیشتر در خدمت این عزیزان باشیم.»

آمدیم تا یادمان نرود مدیون چه کسانی هستیم
علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی هم معتقد است حضور در آسایشگاه ثارالله احساس خوبی به قهرمانان کشتی می‌دهد: «توفیق و روزی ما بود که در خدمت جانبازان عزیز در آسایشگاه ثارالله باشیم و یادمان نرود که مدیون چه کسانی هستیم و این عزیزان چه دلاوری‌ها، قهرمانی‌ها و پهلوانی‌هایی برای این آب و خاک کردند. این عزیزان اول برای خدا رفتند، بعد برای اسلام و مملکت‌مان، بچه‌های ما هم که به اینجا آمدند، اول برای خدا آمدند، چون اگر کار برای خدا نباشد، ماندگاری ندارد. فکر می‌کنم اول اینکه حال بچه‌های ما خوب می‌شود، چون من روحیه کشتی‌گیران را می‌شناسم، به خاطر اینکه خودم این فضا‌ها را طی ۳۰ سال گذشته طی کردم و برای من که اینگونه بوده است، چراکه قبل از مسابقه یادشان می‌آید که چه کسانی منتظرشان هستند و خوشحال می‌شوند.»
محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی هم احساسش را اینگونه توصیف می‌کند: «طبیعتاً ما در این سال‌ها خیلی از عزیزان‌مان را به عنوان شهید از دست داده‌ایم و خیلی از عزیزان‌مان را به عنوان جانباز در کنارمان داریم. این موهبت خداوند است که آن‌ها در کنار ما هستند و بدن‌شان چشم ما را باز کرده است که بدانیم چه عزیزانی را در کنارمان داریم. وقتی پرچم کشورمان برافراشته می‌شود، به لحظه‌لحظه خوشحالی این عزیزان فکر می‌کنم.»
مصطفی میرعمادیان، مربی تیم ملی کشتی آزاد هم از توصیه‌های فنی جانبازان به ملی‌پوشان صحبت می‌کند: «خدمت جانبازانی آمدیم که جوانی‌شان و جان‌شان را در خدمت و حراست از این مرز و بوم گذاشتند. وقتی چهره‌هایشان را نگاه می‌کنیم، یاد این موضوع می‌افتیم که این عزیزان با جان و دل آمدند و نگذاشتند ذره‌ای از خاک این وطن به دست دشمن بیفتد. باید از آن‌ها سپاسگزار باشیم. برای من جالب بود که همه بچه‌ها را به اسم می‌شناختند و کشتی‌ها را دنبال می‌کردند و حتی فنونی را که اجرا می‌کردند تک به تک به بچه‌ها می‌گفتند، حتی یکی از این جانبازان به حسن یزدانی گفت که با حریف امریکایی‌ات باید این فن را اجرا می‌کردی. این دید وسیع این عزیزان برای من جالب بود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار