کد خبر: 1076947
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

رپورتاژ آگهی/ شیر برقی آب در هر جایی که جریان سیال باید به طور خودکار کنترل شود، کاربرد دارد. در بسیاری از موارد این نوع شیرها در صنعت تصفیه مورد استفاده قرار می‌گیرند و از انواع آن می‌توان به شیرهای پلاستیکی، برنجی و فولاد ضدزنگ اشاره کرد. شیرهای برقی آب ممکن است برای کاربردهایی مانند پر کردن مخزن، هدایت دریچه‌های بزرگتر با هوا یا آب و همچنین بعنوان دریچه‌های ورودی برای تجهیزات استفاده شوند. گفتنی است که متداول‌ترین نوع این محصول، شیر برقی بخار است. عملکرد کلی شیر با بکارگیری نیروی آهنربایی و الکتریکی است که برای قطع و وصل کردن جریان‌های آب و یا دیگر سیالات در صنایع مختلف مانند کشاورزی، اداری و حتی خانگی برای لوله‌های مختلف اعم از فرعی و اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال با توجه به اهمیت بکارگیری از این محصول، ما در ادامه به بررسی کامل‌تری از شیر خواهیم پرداخت.

شیر برقی آب در هیدروپرشین

کاربردهای مختلف شیرهای آب

همانطور که در ابتدای مقاله عنوان کردیم، از انواع شیر آب در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بکارگیری در صنایع کشاورزی که شامل قطع و وصل کردن یا ترکیب دو جریان و آبیاری (قطره‌ای، مه پاش و...) خواهد بود.

مدیریت باغ و مزارع (آبیاری‌های مدرن‌تر با توجه به وسعت بالای مزارع و باغات.

در نظر گرفتن آبیاری‌های اتوماتیک برای فضاهای سبز شهری، ورزشگاه‌ها و مواردی از این دست.

مدیریت آبیاری موقعیت‌هایی مانند زمین تنیس، فوتبال و گلف.

در نظر گرفتن آبیاری بام، دیوارهای سبز و گلخانه‌ها.

مزایای استفاده از شیر برقی آب

استفاده از انواع شیر هزینه‌ها را در بسیاری از صنایع به طرز چشم‌گیری کاهش داده است و مسئله‌ی مهم‌تر اینکه نیروی کار انسانی را به حداقل رسانده است. این دو مزیت سبب شده تا بسیاری از افراد در مجموعه‌های مختلف استفاده از این محصول را در دستور کار خود قرار دهند. با این اوصاف از موارد زیر نیز می‌توان بعنوان مزیت‌های مهم بکارگیری از این قطعه نام برد:

مدیریت بهتر آب و قطع و وصل کردن سریع‌تر.

استفاده‌ و سرویس‌دهی طولانی مدت.

دارا بودن ضریب اطمینان فوق العاده بالا.

بصرفه بودن از لحاظ مصرف آب و برق.

دارای بودن قابلیت‌های مختلف مانند نگهداری بسیار آسان.

تعمیرات بدون دغدغه در صورت رخ دادن ایراد.

تعویض راحت در صورت خرابی قطعات.

امکان مدیریت دستی در زمان‌های قطع شدن برق.

طراحی جذاب و یکپارچه.

شیر برقی آب در هیدروپرشین

نحوه انتخاب شیر آب مناسب

اینکه از چه مدل شیر آب  استفاده شود نیاز به در نظر گرفتن موارد بسیاری بوده که از مهم‌ترین آنها محل تأمین آب داخل لوله است. در واقع اگر بنا به متصل کردن شیر آب  بر روی لوله‌ی آب شهری باشد، احتمالاً نوع ساده‌ی شیر برقی کفایت می‌کند که برای این منظور استفاده از انواع نمونه‌های چینی و تایوانی مناسب خواهد بود. از طرف دیگر، ممکن است که تأمین آب از رودخانه یا چاه باشد که در این صورت پر واضح است به انتخاب مدل‌های قوی‌تر نیاز است. در واقع حتماً می‌دانید که رسوبات آب، سبب افزایش استهلاک شیر برقی خواهد شد. حال برای اینکه یک نمونه شیر مناسب برای چنین موقعیت‌هایی خریداری کنید، شاید بهتر باشد که با افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید.

موارد بسیار مهم در زمان خرید انواع شیر آب

طبیعتاً در هر بخش و حوزه‌ای مشغول به فعالیت باشید، انواع شیر مورد نیازتان خواهد شد که در این خصوص مسئله‌ای که بسیار حائز اهمیت است نحوه انتخاب این نوع محصول بوده که ما در ادامه به برخی از موارد مهم اشاره خواهیم کرد:

انتخاب جنس بدنه‌ی شیر برقی مهم است. این محصول دارای دو مدل برنجی و فایبرگلاس بوده که نوع اول از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار است. این در حالی است که نوع دوم تقاضای بیشتری دارد چرا که این مدل دارای پلی‌اتیلن نیز بوده که این موضوع سبب مقاومت بیشتر شیر برقی آب در برابر سرما و گرمای بیش از اندازه‌ می‌شود.

موقعیت قرارگیری شیر نیز در انتخاب نوع محصول دارای اهمیت است. در واقع اگر در محیط بیرون قصد استفاده از انواع شیر برقی دارید، کافی است که مدل‌های مقاوم را انتخاب کنید.

کیفیت این گونه محصولات نیز از دیگر عواملی است که باید قبل از خرید در نظر گرفته شود. البته برای این منظور کافی است که به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنید چرا که طبیعتاً به طور کارشناسانه نمی‌توانید درباره‌ی کیفیت محصول نظر دهید.

تعمیر پذیری شیر را نیز در نظر بگیرید. در واقع به دلیل آنکه این نوع محصولات استهلاک خواهند داشت بنابراین هر چند وقت یک بار ممکن است نیاز به سرویس یا تعویض بعضی از قطعات داشته باشند. در این مورد خرید از مجموعه‌های معتبر می‌تواند کمک کننده باشد.

عوامل آسیب به شیر برقی

همانطور که عرض کردیم این نوع محصولات بخصوص شیر برقی 2/2 از حساسیت‌های زیادی برخوردار هستند که اگر در روش کار با آنها بی‌دقتی انجام شود، مسلماً نیاز به تعویض یا خرید مجدد خواهند داشت. به طور کلی در نظر گرفتن موارد زیر سبب خواهد شد تا این محصول دیرتر از دور خارج شود:

شیر برقی آب در هیدروپرشین

استفاده از ولتاژ مناسب.

قطع و وصل کردن به اندازه شیر برقی.

روانکاری محصول که سبب انتقال بدون دردسر سیال خواهد شد.

در نظر گرفتن درپوش مناسب.

محافظت از سیم اتصال جریان الکتریکی.

نیاز حوزه‌های مختلف به  انواع شیر برقی آب

در این مقاله سعی کردیم تا به مزایای استفاده از انواع شیر بپردازیم و ضمناً به کاربردهای مختلف این محصول نیز اشاره شده است تا اگر در هر حوزه و صنعتی که فعالیت می‌کنید، در صورت نیاز بتوانید نوع مناسب این محصول را انتخاب، خریداری و استفاده کنید. به طور کلی پر واضح است که برای صرفه جویی در هزینه و بکارگیری حداقلی نیروی انسانی، استفاده از شیر ضروری به نظر می‌رسد. در کنار این موارد تأکید می‌کنیم که در نظر گرفتن انواع شیر برقی آب باکیفیت از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود تا در این صورت بتوان از این محصول استفاده‌ی طولانی مدت در نظر گرفت.

منبع : هیدروپرشین

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار