کد خبر: 1076942
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: نباید خفیف بودن سویه اومیکرون ما را فریب دهد، زیرا سرعت انتشار این سویه بسیار بالا است و می‌تواند موارد بستری را افزایش دهد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حمید سوری، با اشاره به صحبت‌هایی که بعضاً پیرامون خفیف بودن سویه اومیکرون مطرح می‌شود، افزود: آنچه الان باید به آن توجه کنیم، این است که اومیکرون اولین بار ۳ آذر ۱۴۰۰ (نوامبر ۲۰۲۱) گزارش شد و حرکت آن به کشور‌های مختلف، شاهد شیوع این بیماری بوده ایم.

وی گفت: در بحث اومیکرون خیلی میزان کشندگی بالا نداریم، اما موارد ابتلاء خیلی بالا است و دلیل آن هم، شدت و سرعت سرایت است. طبیعی است هرچه موارد ابتلاء بیشتر شود، موارد فوتی هم افزایش خواهد یافت.

این متخصص اپیدمیولوژی با عنوان این مطلب که نباید دلخوش به خفیف بودن اومیکرون باشیم، افزود: روند اومیکرون در دنیا و کشور‌های اطراف ما نشان می‌دهد که این کشور‌ها با سویه اومیکرون ظرف دوره ۲ تا ۳ هفته‌ای به قله رسیده اند.

سوری ادامه داد: سرعت صعودی قله اپیدمی در بعضی کشورها، چهارم و پنجم است و در کشور ما نیز ششم است.

وی افزود: آمار‌های بین المللی نشان می‌دهد بعد از گذشت ۴ هفته از رسیدن به قله اومیکرون، موارد فوتی نیز افزایش می‌یابد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: سرعت انتشار ویروس بستگی به وضعیت هر جامعه‌ای متفاوت است. یعنی بستگی به سفر‌ها و…، دارد.

سوری گفت: سرعت ابتلاء به سویه اومیکرون خیلی بالا است و برای مقابله با این سویه جدید و دور ماندن از خطرات آن، فقط مردم نیستند که باید پروتکل‌ها را رعایت کنند. بلکه بیشتر به نظام مدیریت کرونا در کشور بستگی دارد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار