کد خبر: 1076922
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
مدیر اروپایی سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد: اُمیکرون همه‌گیری کووید ۱۹ را وارد مرحله جدیدی کرده و می‌تواند این همه‌گیری را در اروپا به پایان برساند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از نیوز، سازمان بهداشت جهانی (WHO) ادعا کرد بعد از گسترش سریع سویه اُمیکرون سرانجام ممکن است به پایان همه‌گیری در اروپا نزدیک شویم.

هانس کلوگه گفت: این احتمال وجود دارد که اروپا در حال نزدیک شدن به پایان پاندمی باشد.

وی هشدار داد افراد باید همچنان احتیاط کنند، چون کروناویروس توانایی جهش دارد، اما پیش‌بینی می‌شود بعد از اُمیکرون شاهد دوره‌ای آرام باشیم.

مدیر اروپایی سازمان بهداشت جهانی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال دوره‌ای آرام قبل از بازگشت احتمالی کووید ایجاد شود، اما لزوما این همه‌گیری باز نمی‌گردد.

کلوگ افزود: به دلیل ترکیبی از تعداد نسبتا بالای عفونت‌های فعلی واکسیناسیون و کاهش فصلی مبتلایان در بهار آینده می‌توان به سطح ایمنی جهانی برای یک دوره چند هفته‌ای یا چند ماهه دست یافت.

منطقه اروپای سازمان بهداشت جهانی که ۵۳ کشور و قلمرو را پوشش می‌دهد، مانند بسیاری از نقاط جهان شاهد افزایش موارد ابتلا به اُمیکرون بوده است. به گفته مقامات بهداشتی در هفته منتهی به ۱۸ ژانویه درصد عفونت‌های اُمیکرون بیش از ۲ برابر شده و از ۶.۳ به ۱۵ درصد رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی در اوایل این ماه اعلام کرد: ممکن است در عرض چند ماه نتایج آزمایش بیش از نیمی از جمعیت اروپا مثبت شود.

دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، رییس سازمان بهداشت جهانی، به صراحت گفته همه‌گیری در هیچ‌جا به پایان نرسیده است.

وی هفته گذشته گفت: اُمیکرون منجر به بروز ۱۸ میلیون عفونت جدید در سراسر جهان طی هفت روز شده و در نتیجه تعداد زیادی از کشور‌های اروپایی افزایش قابل توجهی در تعداد مبتلایان داشته‌اند.

دفتر منطقه‌ای این سازمان در آفریقا نیز هفته گذشته اعلام کرد موارد ابتلا به کووید در آن منطقه کاهش یافته و آمار مرگ‌ومیر‌ها برای اولین بار از زمانی که موج چهارم ویروس تحت سلطه اُمیکرون به اوج خود رسیده، کاهشی شده است.

نتایج مطالعات نشان داده سویه اُمیکرون مسری‌تر از دلتاست، اما به طور کلی منجر به شدت عفونت کمتری بین واکسینه شده‌ها می‌شود؛ به همین دلیل این امیدواری ایجاد شده که کووید ۱۹ شروع به تغییر از یک بیماری همه‌گیر به یک بیماری بومی قابل کنترل‌تر مانند آنفلوآنزای فصلی کرده است.

وی هشدار داد البته با گسترش گسترده اُمیکرون هنوز ممکن است سویه‌های دیگر ظاهر شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار