کد خبر: 1076911
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد زلزله ۴.۳ ریشتری که صبح امروز در تبریز رخ داد، خسارتی نداشته است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علی بختیاری دراین‌باره گفت: برابر گزارش موسسه ژئوفیزیک، در ساعت ۶:۱۸ صبح امروز دوشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر ۹ کیلومتری باسمنج، ۱۰ کیلومتری تبریز و ۲۰ کیلومتری سرد رود در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. زلزله‌ای که در شرق تبریز رخ داد، اما در مناطق مختلفی از این کلانشهر نیز احساس شد.

وی با بیان اینکه به محض وقوع زلزله مدیریت بحران، تمامی دستگاه‌های امدادی را به حالت آماده‌باش درآورد، گفت: با توجه به اینکه این زلزله در عمق ۱۴ کیلومتری از سطح زمین رخ داده خوشبختانه خسارتی نیز درپی نداشت و شدت آن کم بود. با این وجود تیم‌های ارزیاب از سوی جمعیت هلال احمر، استانداری و ... به مناطق مختلف به خصوص نقاط روستایی و مناطق دارای بافت فرسوده و آسیب‌پذیر اعزام شدند که گزارش آن‌ها نیز حاکی از عدم وارد شدن خسارت ناشی از وقوع این زلزله است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های امدادی به مدت ۴۸ ساعت در این استان در آماده‌باش کامل هستند، گفت: پیگیری‌ها از وضعیت این مناطق به صورت لحظه‌ای ادامه دارد. همچنین با دستور مقامات استانی تمامی مدارس تبریز در تمام مقاطع تحصیلی امروز تعطیل شده‌اند.

بختیاری با بیان اینکه لازم است شهروندان آرامش خود را حفظ کنند، گفت:‌حفظ آرامش به معنای بی خیالی نیست، همواره باید در برابر زلزله آماده باشیم واز این رو توصیه ما به شهروندان نیز هوشیاری در برابر زلزله است، اما نباید وحشت از زلزله در آنان سبب شود که از روند زندگی عادی خارج شوند. لازم است ساکنان مناطق متاثر از زلزله از استقرار در سازه‌های ناامن خودداری کنند. در زیر لوستر و آویز‌های سقفی قرار نگیرند و حتما کوله‌ای برای شرایط زلزله که حاوی مدارک، مواد غذایی و ... است را همراه داشته باشند.

وی همچنین از مردم خواست که از توجه به شایعات در فضای مجازی پرهیز کرده و هرگونه اخبار در مورد زلزله را صرفا از منابع معتبر و مرتبط با زلزله و مدیریت بحران و از طریق رسانه‌های رسمی داخل کشور پیگیری کنند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار