کد خبر: 1076820
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
رئیس‌جمهور:
آیت الله رئیسی گفت: جامعه امروز باید بر سنگ بنای عقلانیت، عدالت، اخلاق بر معنویت استوار باشد که زنان خط مقدم آن هستند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه (3 بهمن ماه) در نشست بزرگداشت روز زن در سالن اجلاس سران ضمن تبریک میلاد حضرت زهر(س) و روز زن اظهار داشت: شخصیت فاطمه زهرا را باید شناخت و برای شناخت باید از شخص ایشان و خدا کمک گرفت.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) یک جایگاه ملکوتی دارد که شناخت آن سخت است. نام های مقدس این حضرت در روایت آمده است اما اسرار این اسامی مشخص نیست.

رییس‌جمهور گفت: خطبه فاطمه زهرا چهار محور دارد قرآن، علی، عدالت و انسان و نجات انسان است که تمام ابعاد زندگی و سیره این حضرت پیش رو است و باید این سیره سرلوحه زندگی همگان قرار گیرد.

رئیسی تصریح کرد: امروز آنچه وظیفه است شناخت این بانوی بزرگ و گرامی است که در همه ادیان ابراهیمی قابل احترام است و منشا خیر و برکت هستند.

وی افزود: امروز نمی خواهند فاطمه شناخته شود و الگوی جوانان و نوجوانان ما باشد و هر اقدامی انجام می دهند که فرهنگ و انسانیت را تغییر دهند اما باید دانست که فاطمه و فرزندانش الگوی های خوب برای انسان است.

رییس‌جمهور بیان داشت: در شرق و غرب مشاهده کنید یا در اسناد بین‌المللی نگاه کنید که زن در نگاه آن ها ابزار است اما اگر نگاه شود به تمدن اسلام نگاه شود سخن از پیشگیری از خشونت و گمگشتگی و آسیب به زن است.

وی ادامه داد: امروز مسئله ما تکریم هویت زن باید باشد تا وقتی این نگاه وجود داشته باشد جامعه رو به رشد است همانطوری که خداوند هیچ تفاوتی بین زنان و مردان قائل نشده است و هر دو برای رسیدن به کمالات انسانی مساوی هستند.

رییسی تاکید کرد: مهمترین چالش انسان نشناختن حقوق خود است و برای زنان نیز همین طور است زنان باید حق و حقوق خود را بشناسند که همانطور رهبر انقلاب تاکید کردند زنان مربیان و تمدن سازان جامعه هستند.

وی با اشاره به نقش زنان در انقلاب، بیان داشت : شاهد بودیم که زنان جزو پیش قدم های انقلاب و دفاع مقدس بودند و حتی پیش دستانه فرزندان خود را به جنگ راهی کردند و هر قهرمانی که در زمان جنگ و انقلاب وجود داشته مرهون مادران و همسرانی است که صبورانه در صحنه بودند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه نگاه اسلام به زن با غرب متفاوت است، گفت: حق رای برای زن در غرب برای صد یا صد و پنجاه سال است اما در اسلام ۱۴۰۰ سال پیش به زن حق رای داد که آن مورد در بیعت ها می توان مشاهده کرد.

رییسی تصریح کرد: از کلی گویی ها باید گذشت و باید به صورت موردی کرامت زن مشخص شود و ساز و کار و راهکارهایی باید تعبیه شود و اسناد موجود تماما کلی است که نیازمند جزییات نویسی در این زمینه است.

وی ادامه داد: جامعه امروز باید بر سنگ بنای عقلانیت، عدالت، اخلاق بر معنویت استوار باشد که زنان خط مقدم آن هستند.

رییس‌جمهور تاکید کرد: آسیب های اجتماعی امروز جزو دغدغه‌های دولت است و باید اقداماتی صورت گیرد تا آسیب های اجتماعی کاهش یابد همچنین تحصیل، ورزش و ... بانوان برای دولت مهم است و در دستور کار این دولت است همچنین در کشور باید بنیه خانواده تقویت شود و مشاور باید ترغیب به ادامه زندگی کند و نه ترغیب به طلاق یا طلاق توافقی نباید در کشور به صورت آسان باشد.

رییسی بیان داشت: مسئله مهم دولت، مسکن است و سالی یک میلیون را خواهد ساخت و باید عقب ماندگی های گذشته رفع شود و همچنین دغدغه دولت ایجاد اشتغال است که در همین دولت دو جلسه اشتغال تشکیل شده است و تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

رییس‌جمهور با بیان اینکه بیمه زنان سرپرست خانوار در دستور پیگیری است، ادامه داد: کارها باید مردمی باشد زیرا هر چقدر مردمی تر پیشرفت رو به جلوتر و از این رو تمام دستگاه ها باید پیگیر تمام امورات باشند.

این گزارش حاکی است در این نشست، انسیه خزعلی معاون امور بانوان رئیس‌جمهور، مریم مجتهد زاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس، همسران شهید فخری زاده و شهید رضایی نژاد در این جلسه حضور داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار