کد خبر: 1076715
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
رییس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی تیراندازی بازدید کرد و ملی پوشان در این بازدید مشکلات خود مطرح کردند و درخواست حمایت برای اعزام تیم به مسابقات مصر را داشتند.
 اردوی تیم ملی تیراندازی در مجموعه آزادی در حال برگزاری است. رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و نصراله سجادی از اردوی تیراندازان بازدید کردند.

در این اردو تیم ناشنوایان هم بودند که آن‌ها در مورد مشکل اسلحه و حقوق صحبت کردند. همچنین درخواست برگزاری اردو‌های بیشتر و تجهیزات بهتر داشتند.

صالحی امیری در این بازدید خطاب به ناشنوایان گفت: باید به مجموعه ناشنوایان مانند بقیه کمک کنیم. در جلسه ستاد عالی بازی‌ها تاکید کردم که هر آنچه برای ورزشکاران المپیکی و نفراتی که به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند، در نظر گرفتیم باید به همان میزان به ناشنوایان پرداخت کنیم و تبعیض قابل قبول نیست. در حال حاضر ما بودجه فدراسیون ناشنوایان را بیشتر کرده‌ایم و قول دادیم برای اعزام به برزیل هم کمک کنیم. در جلسه ستاد علی تصویب شد، کمیته‌ای با حضور نمایندگان وزارت ورزش، کمیته المپیک و پارالمپیک برگزار شود و کمک کنیم تا اعزام در شان ناشنوایان انجام شود.

او ادامه داد: تمام امکانات آکادمی ملی المپیک رایگان در اختیار ناشنوایان است و ما زبان بچه‌های ناشنوایان است. ما وظیفه داریم به مشکلات شما رسیدگی کنیم. قبلا کوتاهی کردیم، اما الان قول اخلاقی می‌دهم که به مشکلات شما رسیدگی کنیم.

گلنوش سبقت الهی در این بازدید گفت: در اسفند مسابقات مصر داریم نمی‌دانم اعزام می‌شویم یا نه. ما در دوره قبل چهار مدال گرفتیم و اگر بتوانیم تکرار کنیم خیلی خوب است و بهتر از قبل از قهرمانی جهان به مسابقات مصر برویم که حالت رقابت تدارکاتی برایمان دارد.

صالحی امیری در واکنش به صحبت سبقت الهی تاکید کرد: من فردا با وزیر قرار دارم و در مورد کمک به اعزام تیم صحبت می‌کنم و نتیجه را به آقای مبینی اعلام می‌کنم. من صحبت خواهم کرد که بخشی هزینه را ما تقبل کنیم و نصف دیگر را وزارت ورزش.

نجمه خدمتی نیز گفت: امیدوارم تکلیف ما زودتر مشخص شود تا برنامه ریزی‌ها برای فصل مسابقات و بازی‌های آسیایی بهتر انجام شود.

الهه احمدی تاکید کرد: ما نشان دادیم که مدال آوری در تیراندازی امکان پذیر است و فقط حمایت و نگاه ویژه‌ای می‌خواهد. وزیر ما ورزشی است و شرایط ورزشکاران را درک می‌کند و ما می‌خواهیم بیشتر به رشته ما توجه شود.

یکی از ورزشکاران رده نوجوانان هم نکته جالبی بیان کرد: ما مشکل تعمیر اسلحه‌ها را داریم و آقای حیدری که کار تعمیر اسلحه‌ها را انجام می‌دهد، به دلیل طلبی که از فدراسیون دارد، اسلحه‌های ما را تعمیر نمی‌کند.

باقری سرمربی تفنگ تصریح کرد: اگر مصر را نتوانیم برویم، کاپ جهانی بعدی برزیل است که با تردید به آن نگاه می‌شود و اگر آن را هم نرویم کاپ جهانی بعدی در خرداد است و در این صورت تیراندازان یک سال می‌شود که به مسابقات نرفته اند. اعزام به مصر کمک بزرگی در راستای نتیجه گرفتن در بازی‌های آسیایی است. در مورد فشنگ هم مقداری که داریم فقط برای مسابقات کفایت می‌کند و فکر نمی‌کنم به بازی‌های آسیایی برسد.

مبینی سرپرست فدراسیون گفت: تیراندازان بسیار فرهیخته هستند و این را به عنوان یک دوومیدانی کار می‌گویم. بچه‌های تیراندازی یک سر و گردن بالاتر از دوومیدانی کاران هستند و کم توقع. قول می‌دهم که کمک هزینه تمرینی برای این اردو پرداخت شود. من تلاش کردم در این مدت خوابگاه‌ها را تجهیز کنم.

او ادامه داد: در مورد سلاح و مهمات تفاهم نامه‌ای با وزارت دفاع تنظیم شده که نیاز به پیگیری دارد. اگر عملیاتی شود قول می‌دهم مشکلات خل است، اما بستگی به این دارد که تا مرحله اجرا پیگیری شود. من این قول را می‌دهم اگر سه مسابقه اعزام شویم و اردو‌ها برقرار باشند و ۵۰ درصد مهمات فراهم شود حداقل چهار مدال در بازی‌های آسیایی خواهیم داشت.

صالحی امیری در پایان تصریح کرد: مبلغ ۳۰۰ میلیون به حساب فدراسیون صبح امروز واریز شد و در آینده نزدیک مبلغی را برای اعزام تیم به مصر کمک می‌کنیم. تیراندازی طلای المپیک دارد و باید نگاه و حمایت متفاوت باشد. انشالله تکلیف فدراسیون به زودی مشخص می‌شود، اما این تغییرات نباید در روند کار تیم ملی تداخل ایجاد کند. هزینه تعمیرات اسلحه‌ها را هم تقبل کردیم. وزیر هم در اردو حاضر شود کمک ویژه‌ای خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار