کد خبر: 1076702
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده:
نتایج مطالعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) نشان می‌دهد که تزریق دُز یادآور واکسن کرونا بهترین سطح مصونیت را در برابر سویه اُمیکرون ایجاد می‌کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: نتایج سه مطالعه جدید از سوی کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده حاکی از اهمیت دریافت دُز یادآور واکسن کرونا برای ارائه بهترین سطح مصونیت در برابر سویه اُمیکرون است.

نتایج این مطالعات اولین داده‌های واقعی است که نشان دهنده تاثیر تزریق دُز یادآور واکسن کرونا علیه سویه اُمیکرون است که در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را در ایالات متحده تشکیل می‌دهد.

نتایج این مطالعات که روز گذشته (جمعه) منتشر شد، این پرسش را مطرح می‌کند که آیا افرادی که تنها دو دُز واکسن دریافت کرده اند هنوز باید در گروه افرادی قرار گیرند که به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده اند.

با توجه به این نکته، یکی از مشاوران قدیمی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در حوزه واکسن که در انجام این مطالعات مشارکتی نداشته، گفت: فکر می‌کنم باید تعریف ارائه شده در مورد افرادی که به طور کامل در برابر ویروس واکسینه‌شده اند را بر اساس تزریق سه دُز تغییر دهیم.

بر اساس مطالعه این مرکز که نزدیک به ۸۸ هزار مورد بستری در بیمارستان را در ۱۰ ایالت آمریکا مورد بررسی قرار داد، مشخص شد: تزریق دُز یادآور واکسن در جلوگیری از بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها در ماه‌های دسامبر و ژانویه که اُمیکرون سویه غالب بوده ۹۰ درصد موثر بوده است.

به نقل از شبکه خبری سی ان ان، در مقایسه، تزریق دو دُز برای جلوگیری از بستری شدن در زمانی که حداقل شش ماه از تزریق دُز دوم گذشته بود، تنها ۵۷ درصد موثر بوده است. همچنین بر اساس این مطالعه تزریق دُز یادآور در جلوگیری از مراجعه به اورژانس و مراکز ارائه مراقبت فوری، ۸۲ درصد موثر بوده است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار