کد خبر: 1076689
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
تصمیم ممنوعیت حجاب در رقابت‌های ورزشی در فرانسه واکنش‌های منفی زیادی در این کشور داشته است.
سناتور‌های جمهوری‌خواه فرانسوی بار دیگر به اصلاحیه‌ای رأی دادند که استفاده از حجاب در مسابقات ورزشی را ممنوع می‌کند. با این قانون زنان ورزشکار مسلمان فرانسه از حضور و رقابت در میدان‌های ورزشی محروم می‌شوند.

این قانون توسط ۱۶۰ عضو سنا تصویب شد و توسط ۱۴۳ نفر رد شد. دولت فرانسه به این اصلاحیه رای منفی داد.

فرانسه پس از اصلاحیه بحث برانگیز «لایحه جدایی طلبی» در سال گذشته که حجاب دختران زیر ۱۸ سال را در اماکن عمومی ممنوع می‌کرد، خشم مسلمانان این کشور را برانگیخته است. اکنون این لایحه جدید با انتقاد‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و کمپین «دست از حجابم بردار» آغاز شد.

فدراسیون فوتبال فرانسه در حال حاضر حجاب زنان را در مسابقات رسمی ممنوع کرده است و حجاب در مدارس و ساختمان‌های دولتی نیز ممنوع است.

از آن‌جایی که قرار است بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ در پاریس برگزار شود، مشخص نیست که قوانین اصلاح شده چه تاثیری بر این رویداد خواهد داشت. هنوز هم می‌توان با تشکیل کمیسیونی قبل از انتشار اصلاحیه، تغییراتی در اصلاحیه توسط اعضای سنا ایجاد کرد.

در یک ویدیوی اینستاگرامی منال رستم، سفیر نایک از زنان دعوت کرد تا علیه این تصمیم کمپینی ایجاد کنند و از فالوور‌های خود خواست که به ورزش با هر وسیله‌ای که در آن احساس راحتی می‌کند ادامه دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار