کد خبر: 1076649
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۳۴۷ میلیون و ۸۱ هزار و ۲۱۲ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۶۰۳ هزار و ۶۴۱ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و ۲۷۶ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۹۲۳ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
 

سرویس جامعه جوان آنلاین: بر اساس آمارهای رسمی، آمریکا همچنان با بیش از ۷۱.۳ میلیون مبتلا و بیش از ۸۸۷ هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۸.۹ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۳.۷ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین برزیل با بیش از ۶۲۲ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید در جهان محسوب می شود و هند هم با بیش از ۴۸۸ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۷۱,۳۹۴,۵۷۹ ۸۸۷,۶۴۳
۲ هند ۳۸,۹۰۳,۷۳۱ ۴۸۸,۹۱۱
۳ برزیل ۲۳,۷۵۷,۷۴۱ ۶۲۲,۶۴۷
۴ فرانسه ۱۶,۰۰۱,۴۹۸ ۱۲۸,۳۴۷
۵ انگلیس ۱۵,۷۰۹,۰۵۹ ۱۵۳,۴۹۰
۶ روسیه ۱۰,۹۸۷,۷۷۴ ۳۲۴,۷۵۲
۷ ترکیه ۱۰,۸۰۸,۷۷۰ ۸۵,۶۰۰
۸ ایتالیا ۹,۵۹۷,۳۶۲ ۱۴۲,۹۶۳
۹ اسپانیا ۸,۹۷۵,۴۵۸ ۹۱,۷۴۱
۱۰ آلمان ۸,۵۳۵,۹۶۲ ۱۱۷,۲۱۹

بر اساس آمار جهانی وردامتر، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۳۲۴ هزار قربانی تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

همچنین در این فهرست از امروز (شنبه ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی) فرانسه با ثبت بیش از ۱۶ میلیون بیمار کرونایی گوی رقابت را از انگلیس ربود و به جای این کشور، در حال حاضر رکورددار مجموع مبتلایان در بین کشورهای اروپایی است.

ایران نیز با مجموع شش میلیون و ۲۴۱ هزار و ۸۴۳ ابتلا و ۱۳۲ هزار و ۱۷۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر رتبه دوازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۰ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، انگلیس، روسیه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، ایران، کلمبیا، مکزیک، لهستان، اندونزی، اوکراین، هلند، آفریقای جنوبی و فیلیپین نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار