کد خبر: 1076600
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
درخشش دوباره کودایی و دشت اولین امتیاز
اشرف رامین

کسب نخستین امتیاز توسط تیم ملی فوتبال بانوان ایران در جام ملت‌های آسیا هم میزبان را شگفت‌زده کرد و هم ای‌اف‌سی را. رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال بانوان در قاره کهن در هند آغاز شده و تیم کشورمان که برای اولین بار در این جام حضور دارد تیم میزبان را در گام نخست با تساوی بدون گل متوقف کرد.
بانوان فوتبال کشورمان به‌رغم اینکه هیچ بازی تدارکاتی در چند ماه گذشته نداشتند، اما با انگیزه بالا و تکیه بر توانایی‌های خود برای تداوم بخشیدن به تاریخ‌سازی‌های خود تلاش می‌کنند. هند اولین رقیب ما در جام ملت‌ها بود، ولی با کوشش و عزم راسخ ملی‌پوشان حسرت باز کردن دروازه ایران به دل هندی‌ها ماند. دومین دیدار تیم ملی ایران فردا مقابل چین پرافتخارترین تیم فوتبال بانوان آسیا برگزار می‌شود. پنج تیم نخست جام ملت‌ها جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ را کسب خواهند کرد.
عملکرد درخشان
شاگردان مریم ایراندوست عصر پنج‌شنبه با اینکه تجربه کمی نسبت به هند داشتند، ولی مثل همیشه جنگنده ظاهر شدند و دست و پای میزبان را بستند. هندی‌ها تصور می‌کردند به راحتی می‌توانند ایران را از پیش‌رو بردارند، ولی عملکرد فوتبالیست‌های ما به‌گونه‌ای بود که حتی سرمربی سوئدی هند نیز نتوانست شگفتی‌اش را بابت درخشش بازیکنان ایران پنهان کند. از دروازه‌بان گرفته تا هافبک‌ها و مهاجمان همگی با جان و دل مقابل هند ایستادند و نقشه‌های حریف را نقش بر آب کردند. زهره کودایی، سنگربان ششدانگ ایران همانطور که انتظار داشتیم ستاره میدان بود و یک‌تنه فرصت‌های زیادی را از هند گرفت. آن‌ها ۲۴ شوت به سمت دروازه ما زدند، ولی توپ‌ها یکی پس از دیگری توسط کودایی مهار شدند تا لقب بهترین بازیکن دیدار نیز به دروازه‌بان کشورمان برسد. علاوه بر کودایی، مدافعانی که در ترکیب اصلی قرار داشتند هم با کمترین اشتباه نفس مهاجمان هند را گرفته بودند؛ غزاله بنی‌طالبی، ملیکا متولی و فاطمه عادلی هرگز در برابر حملات پرتعداد هند تسلیم نشدند.
استرس اولین بازی
سرمربی تیم ملی نداشتن بازی تدارکاتی را عامل استرس بازیکنانش خواند. مریم ایراندوست با سخت توصیف کردن دیدار اول جام ملت‌ها گفت: «اولین مسابقه در هر تورنمنتی سخت‌ترین بازی است. با توجه به اینکه بچه‌های من اولین حضورشان در این رقابت‌ها را تجربه می‌کردند و در این پنج ماهه اخیر بازی تدارکاتی نداشتند، یک مقدار استرس بر تیم غالب بود. تیم تمام تلاش و توانش را گذاشت تا بتواند از نام ایران دفاع کند. خیلی برایمان مهم بود و پیش‌بینی این را داشتیم که هند با توجه به زمانی طولانی که برنامه‌ریزی کرده بود، قطعاً تیم قدرتمندی است، اما ما توانستیم حداقل امتیاز این بازی را به دست آوریم. امیدوار هستیم که از این گروه صعود کنیم.»
همه بهترین هستند
ایراندوست معتقد است تک‌تک بازیکنانش بهترین بوده‌اند: «همه بازیکنان بهترین بودند و کودایی یکی از برترین بازیکنانی بود که توانست به وظیفه‌اش به خوبی عمل کند. هاجر دباغی پستش پشت مهاجم است و فکر می‌کنم به عنوان یک هافبک طراح زمانی که صاحب توپ می‌شد، کارش را به خوبی انجام می‌داد.» سرمربی تیم ملی ابراز امیدواری کرد بانوان ایران در مقابل چین بازی درخشانی به نمایش بگذارند: «این تیم یکی از قدرت‌های آسیاست و مقابل چین هم قطعاً با برنامه وارد زمین بازی می‌شویم. فکر می‌کنم برابر چین هم ما بتوانیم با توانایی خوبی که دروازه‌بانمان دارد، دروازه را بسته نگه داریم.»
غیرت ایرانی
بهترین بازیکن دیدار ایران – هند هدف تیم ملی را کسب امتیاز از بازی فردا با چین عنوان کرد. زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی با اشاره به این مسئله گفت: «بازی سختی بود. برای اولین بار به این مسابقات آمده‌ایم و شرایط تا حدودی سخت است، اما خوب بازی کردیم و خوب جنگیدیم. همه تلاشمان را می‌کنیم تا بازی به بازی شرایطمان بهتر شود و بهترین نتایج را در این تورنمنت کسب کنیم. چین بسیار حرفه‌ای است و تجربه زیادی در آسیا دارد، اما ایرانی هستیم و همیشه با غیرت و شجاعت بازی می‌کنیم. تلاش خواهیم کرد تا در بازی با چین بهترین عملکرد را داشته باشیم و بتوانیم از آن بازی هم امتیاز کسب کنیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار