کد خبر: 1076520
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
رییس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش در حال آماده‌سازی برای ارسال یک قطار حامل ۷۰۰ تُن مواد غذایی، پوشاک و کالا‌های اضطراری به افغانستان است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «رجب طیب اردوغان»، رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که یک قطار حامل ۷۰۰ تن مواد غذایی، پوشاک، کالا‌های بهداشتی و اضطراری به افغانستان ارسال می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، رییس جمهور ترکیه پس از حضور در نشست کابینه دولت در مجتمع بش‌تپه آنکارا گفت: «با حمایت ۱۰ سازمان مردم‌نهاد و با هماهنگی مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه «آفاد» ترکیه در حال آماده‌سازی برای ارسال یک قطار حامل ۷۰۰ تُن مواد غذایی، پوشاک، کالا‌های بهداشتی و اضطراری به افغانستان هستیم».

اردوغان افزود که این کمک‌ها توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و شهروندان ترکیه تامین شده است، از طریق راه آهن دولتی به افغانستان ارسال خواهد شد.

رییس جمهور ترکیه گفت که نمی‌تواند مشکلات افغانستان را نادیده بگیرد.

وی اظهار داشت: «میلیون‌ها برادر افغان ما به دلیل درگیری‌های داخلی، کاهش کمک‌های خارجی، خشکسالی و شرایط سخت آب و هوایی در شرایط بسیار دشوار به سر می‌برند. نزدیک به ۱۹ میلیون نفر از جمله ۱۳ میلیون کودک در این کشور با کمبود مواد غذایی مواجه هستند. ما مصمم هستیم که برادران‌مان را تنها نگذاریم.»

نهاد‌های امدادرسان می‌گویند که افغانستان با بحران بشری روبه‌رو است و به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار