کد خبر: 1076381
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
دانشمندان چینی برای انجام آزمایش‌های فضایی در جاذبه کم یک ماه مصنوعی ویژه را طراحی کردند. چین این پروژه را در راستای برنامه اعزام فضانوردان به ماه به انجام رسانده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دانشمندان چینی برای انجام آزمایش‌های فضایی در جاذبه کم یک ماه مصنوعی ویژه را طراحی کردند. چین این پروژه را در راستای برنامه اعزام فضانوردان به ماه به انجام رسانده است.

محققان چینی برای اولین بار در جهان توانستند یک ماه مصنوعی بسازند که با آن می‌توان جاذبه را ناپدید کرد. این محققان اعلام کردند برای ساخت ماه مصنوعی از آزمایش معروف آندره گایم، فیزیکدان روسی الهام گرفته‌اند؛ آزمایشی که طی آن آندره گایم از یک آهنربا برای به حرکت درآوردن قورباغه استفاده کرده بود.

ساخت ماه مصنوعی توسط چینی‌ها

ماه مصنوعی ساخت چین یک اتاق ۲ فوتی (۶۰ سانتی‌متر) را شامل می‌شود که درون یک محفظه خلا جای داشته و از دو آهنربای قدرتمند نیز بهره می‌برد. آهنربا‌ها باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی قوی می‌شوند که می‌تواند اتاق را معلق کند. محققان چینی توانستند در این اتاق منظره ماه را شبیه‌سازی کرده و در آن سنگ و غبار را جای دهند.

طبق گفته محققان چینی، شبیه‌سازی گرانش نیازمند پرواز در هواپیما و آزمایش‌های دقایق آخری است، اما با این ماه مصنوعی شبیه‌سازی گرانش کم تا زمانی که نیاز باشد امکان‌پذیر خواهد بود. دانشمندان به کمک این دستگاه می‌توانند تاسیسات را پیش از ارسال به ماه روی سیاره زمین مورد آزمایش قرار دهند.

لی رولین مهندس ژئوتکنیک در دانشگاه معدن و فناوری چین در خصوص این دستگاه عنوان کرد برخی از آزمایش‌ها نظیر آزمایش ضربه نیازمند چند ثانیه است، اما سایر آزمایش‌ها نظیر آزمایش خزش حدود چند روز به طول خواهد انجامید. با توجه به این که چین نیز همانند روسیه و آمریکا برنامه ارسال فضانوردان به ماه را دنبال می‌کنند، انجام آزمایش‌های مهم پیش از سفر به ماه روی زمین به کمک سیستم‌های شبیه‌سازی پیشرفته بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

محققان چینی اعلام کردند این مرکز در آینده در دسترس دانشمندان سراسر جهان قرار خواهد گرفت. همچنین چین نیز تا سال ۲۰۳۰ میلادی قصد دارد فضانوردانی را به ماه بفرستد و پس از مدتی در آن یک پایگاه تحقیقاتی را تاسیس کند.

منبع:گجت نیوز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار