کد خبر: 1076364
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
رئیسی:
رئیس جمهور گفت: در سفر به روسیه هم به روابط دو جانبه و هم مسائل سیاسی و اقتصادی و در حوزه انرژی و درباره هوافضا و همکاری هایی که تا کنون وجود داشته است می‌پردازیم، اما این همکاری‌ها باید به سطح خیلی بالاتری برسد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه (29 دی ماه) پیش از عزیمت به روسیه، اظهار داشت: این سفر به دعوت رئیس جمهور روسیه آقای پوتین انجام می شود و در این سفر در جهت ارتقای دیپلماسی همسایگی و منطقه ای تلاش خواهد شد.

وی ادامه داد: بدون تردید ما ارتباط هایمان با همه همسایگان به ویژه کشور روسیه که هم مناسبات سیاسی و مناسبات اقتصادی و تجاری و در حوزه های مختلف این ارتباط وجود دارد می‌تواند این سفر نقطه عطفی باشد برای ارتقای همه مناسباتی که ما با کشور روسیه داریم.

رئیس جمهور گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل و مقتدر است و صاحب نفوذ در منطقه است همچنین کشور روسیه نیز یک کشور مهم و دارای قدرت و نفوذ در منطقه است دو کشور مهم و دارای قدرت و با نفوذ گفتگوهای دو جانبه آنها می توانند در جهت امنیت منطقه و روابط اقتصادی و روابط تجاری موثر باشد.

رئیسی افزود: ایران و روسیه در خیلی از تشکل هایی که در در منطقه وجود دارد از جمله تشکل های سیاسی، اقتصادی مثلاً در مجموعه شانگهای روسیه نقش مهمی دارد و زمینه عضویت ایران را در این اجلاس فراهم کرد که ایران با عضویت رسمی شانگهای در آمد در این اجلاس همکاری‌های خوبی با همه کشورها به ویژه با روسیه خواهیم داشت.

وی افزود: در رابطه با اتحادیه اوراسیا روسیه نقش محوری دارد همکاری ما در این جهت می تواند گامهای موثر باشد در جهت ارتقاء مسائل اقتصادی و تجاری. بنده فکر می‌کنم که منافع مشترک ما با روسیه داریم و این منافع مشترک و تعاملی که بین ما و روسیه باشد در منطقه حتما امنیت ساز است و جلوی یکجانبه گرایی را در دنیا خواهد گرفت.

رئیس جمهور تصریح کرد: ایران با ظرفیت‌هایی که در خود دارد و همچنین روسیه با ظرفیت‌های بسیاری که در خود دارد می تواند تعامل و همکاری روابط متقابل بسیار می تواند تاثیر گذار باشد در جهت شرایط منطقه و شرایط بین المللی داشته باشد.

رئیسی افزود: در این سفر هم به روابط دو جانبه و هم مسائل سیاسی و اقتصادی و در حوزه انرژی و در رابطه با مسائل هوافضا و کارهای مختلف دیگر و همکاری هایی که تا کنون وجود داشته است اما این همکاری هایی که وجود داشته نه برای روس ها رضایت بخش است نه برای ایران که این میزان از کارهای تجاری و اقتصادی برای هیچ کدام از دو کشور رضایت بخش نیست که باید این موضوع ارتقا پیدا کند و به سطح خیلی بالاتری برسد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد امیدواریم این سفر بتواند در جهت منافع مشترک بین دو کشور که در منطقه و در سطح جهان حتما تاثیر گذار هست بتواند گام موثری را انشالله همراه خود داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار