کد خبر: 1076304
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مراسم تشییع پیکر پاک دو شهید گمنام دفاع مقدس امروز سه‌شنبه (۲۸ دی) در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.
طی مراسمی که امروز (سه‌شنبه ۲۸ دی) در سالن هندبال مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد، پیکر پاک دو شهید گمنام دفاع مقدس که در عملیات بدر در شرق دجله و خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند، با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، محمد پولادگر سرپرست معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، محمدشروین اسبقیان، آرش میراسماعیلی، افشین ملایی، مهران تیشه‌گران، باقرزاده، مازیار ناظمی، ثوری، بهرام قدیمی و جمع دیگری از رییسان فدراسیون‌های ورزشی روی دستان جامعه ورزش کشور از در غربی مجموعه ورزشی انقلاب به سمت سالن هندبال مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی تشییع شد.

سجادی: شهدا در بین ورزشکاران دیگر گمنام نیستند
وزیر ورزش و جوانان در مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در این وزارتخانه گفت: حرکت ارزشمندی بود. مبارک جامعه ورزش باشد. جامعه ورزش همیشه نشان داده که در تمام صحنه‌ها و هر جایی که نظام و انقلاب نیاز داشته، هم‌پای مردم بوده است. شهدا از عزیزان و خانواده‌های ما هستند. درست است که به آن‌ها شهید گمنام می‌گوییم، اما در بین ورزشکاران دیگر گمنام نیستند.

او در ادامه افزود: این شهدا پهلوانان ما هستند، امیدوارم که الگوی قهرمانان ما باشند. این حرکت آغاز شده است و ان‌شاءالله در استادیوم آزادی، مجموعه ورزشی انقلاب جا‌هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم. امیدوارم در اماکن ورزشی جای جای ایران این اتفاق ادامه پیدا کند. این پیوند ادامه خواهد داشت و هر گامی در ورزش برمی‌داریم موید و یادآور خون پاک این شهیدان خواهد بود.

سجادی در پاسخ به این سوال که دلیل وزارت ورزش برای اینکه متولی تدفین شهدای گمنام در این وزارتخانه شده چیست، گفت: علت خاصی ندارد، دلی است.

صالحی امیری: شهدا به تجلیل ما نیاز ندارند
رییس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام گفت: این مراسم بیشتر از آن چه که شهدا به آن نیاز داشته باشند، ما به آن نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، رضا صالحی امیری در حاشیه مراسم تجلیل از شهدای گمنام گفت: در ادبیات رایج کشور چیزی به عنوان مراسم تجلیل از شهدا هست، باور دارم شهدا به تجلیل ما نیاز ندارند، شهدا نزد خدا روزی می‌خورند.

وی افزود: آن چیزی که در این مجالس ارزش است، مجالس ذکر، تذکر به بازماندگان شهدا است، زیرا مسیر تداوم انقلاب اسلامی مسیر شهدا است.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: این مراسم پیامی است به نسل جدید که نسل دیروز فدا شدند تا شما در فضای امن زیست داشته باشید. این با زیست انسانی، اخلاقی و فرهنگی باشد.

وی همچنین گفت: این مراسم بیشتر از آن چه که شهدا به آن نیاز داشته باشند، ما به آن نیاز داریم؛ بنابراین باید تلاش کنیم این گونه مراسم‌ها را تبدیل به ارزش گذاری در سطح ملی کنیم.

عزیزی خادم: می‌توانیم از وجود شهدا درس زندگی بگیریم
هم‌چنین شهاب‌الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه این مراسم گفت: می‌توانیم از وجود شهدا درس زندگی بگیریم. امروز کار بزرگی برای قدردانی از شهدای عزیزی انجام شد. به ارواح طبیه همه شهدا درود می‌فرستیم و همه ما قدردان این شهدای عزیز هستیم. وجود ما، به خاطر شهدای گرانقدر است.

او ادامه داد: هفتم بهمن تیم ملی ایران به لطف الهی به جام جهانی صعود می‌کند و برای اولین‌بار با توجه به سهمیه‌ای که برای فدراسیون قائل هستیم، تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و معلولان عزیز در سه بازی مقدماتی حضور دارند و امیدوارم کنار ما باشند. امیدوارم بالاتر هم که می‌رویم، ان‌شاء‌الله کنار ما باشند.

رییس فدراسیون فوتبال درباره مخالفت وزارت ورزش با سفر‌های برون مرزی گفت: من این موضوع را نمی‌دانم. چنین چیزی را نشنیده‌ام. اجازه دهید امروز درباره شهدا صحبت کنیم.

به گزارش ایسنا، پس از برگزاری مراسم در سالن فدراسیون هندبال، پیکر این دو شهید گمنام دفاع مقدس که در عملیات خیبر و بدر به درجه رفیع شهادت نائل شدند، به سمت وزارت ورزش و جوانان تشییع و به خاک سپرده شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار