کد خبر: 1076118
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
بانوان فوتبال با پیام‌های دلگرم‌کننده به بمبئی رسیدند
تیم ملی فوتبال بانوان ایران که شنبه شب با پرواز اختصاصی از تهران عازم هند شده بود، صبح روز گذشته وارد شهر بمبئی نو (ناوی مومبای) هند شد تا مهیای دیدار با رقبای خود در جام ملت‌های آسیا شود.
دنیا حیدری

تیم ملی فوتبال بانوان ایران که شنبه شب با پرواز اختصاصی از تهران عازم هند شده بود، صبح روز گذشته وارد شهر بمبئی نو (ناوی مومبای) هند شد تا مهیای دیدار با رقبای خود در جام ملت‌های آسیا شود.
 تیم ملی بانوان ایران متشکل از زهره کودایی، مریم یکتایی، عارفه سیدکاظمی، فاطمه امینه‌برازجانی، هادیه کر، ملیکا متولی، غزاله بنی‌طالبی، زهره جلالی، فاطمه عادلی، بهناز طاهرخانی، زهرا سربالی، سارا ظهرابی‌نیا، سمانه چهکندی، یاسمن فرمانی، الهام فرهمند، زهرا معصومی، ملیکا محمدی، مرضیه نیکخواه، ثنا صادقی، نگین زندی، افسانه چترنور، هاجر دباغی و سارا قمی برای حضور در جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا که از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن با حضور ۱۲ تیم در سه گروه به میزبانی هند برگزار می‌شود درحالی راهی این کشور شد که برای نخستین بار با بدرقه‌ای به یادماندنی، آن هم با پیام نفر اول قوه مجریه قبل از حضور در مسابقات پیش‌رو مواجه شد.
سالن اجتماعات هتل آکادمی شنبه حال و هوای خاصی داشت. بانوان فوتبال ایران که با صعود به جام ملت‌های آسیا تاریخ‌ساز شده بودند، قرار بود با بدرقه جمعی از مسئولان راهی هند شوند. نشاط، هیجان و امیدواری را می‌شد در بدو ورود به سالن حس کرد، اما اولین چیزی که نظر‌ها را به خود جلب کرد، حضور کودک پنج ماهه‌ای بود که در آغوش مادر مهیای سفر به هند برای نخستین تجربه حضور تیم ملی بانوان ایران در جام ملت‌های آسیا می‌شد. صحنه‌ای تأثیربرانگیز، اما امیدوارکننده که نشان از تلاش همه‌جانبه بانوان داشت و پیوند عمیق خانواده‌ای که دوشادوش هم برای افتخار‌آفرینی گام برمی‌داشتند. الهام فرهمند، بازیکن تیم ملی که همراه با فرزند پنج ماهه‌اش در اردو حاضر بوده و خداحافظی او با همسرش حسین پاپی، بازیکن فوتبال از جمله مواردی بود که در این مراسم توجه عکاسان را به خود جلب کرد.

جای خالی بازیکنان سابق و پیشکسوتان فوتبال بانوان اگرچه خالی بود، اما حضور عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال، حسین کلانی پیشکسوت تیم ملی و پرسپولیس، حسن روشن پیشکسوت تیم ملی و استقلال، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال، وحید هاشمیان مربی تیم ملی، بیژن ذوالفقارنسب رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال، مجید نامجومطلق و ابراهیم میرزاپور ملی‌پوشان سابق و همچنین انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که اتفاقاً پیغام رئیسی را نیز با خود به همراه داشت برای بانوان فوتبال ایران دلگرم‌کننده بود و انگیزه و روحیه آن‌ها را برای نخستین حضور در جام ملت‌های آسیا تا حد زیادی بالا برد.
خزعلی که با تأخیری چند ساعته به دلیل حضور در جلسه هیئت دولت در هتل آکادمی حاضر شد، قبل از هر چیزی پیغام رئیسی را به اعضای تیم ملی فوتبال بانوان رساند: «از جانب رئیس‌جمهور سلام ویژه‌ای دارم. او اعلام کرد برای شما دعا می‌کند و با هر نتیجه‌ای که از جام ملت‌ها برگردید، موجب افتخار مردم ایران هستید که توانستید با حفظ شعائر اسلامی در صحنه بین‌الملل حضور یابید.» خزعلی که در این مراسم حامل پیام ریاست جمهوری بود، همچنین با شنیدن مشکلات و خواسته‌های ملی‌پوشان تأکید کرد درخواست‌های اعضای تیم ملی و همچنین درخواست مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی بانوان برای دیدار ملی‌پوشان در بازگشت با رئیس‌جمهور را به سمع و نظر رئیسی می‌رساند.

مریم ایراندوست که به تلاش شاگردانش ایمان دارد در این مراسم تأکید کرد شخصیت دیگری از زنان را در هند خواهید دید: «این برای من یک رؤیا بود. کاش ۹۰ دقیقه بازی ایران با هند، چین و چین‌تایپه را ببینید تا بدانید دختران فوتبال ایران برای پرچم پرافتخار کشورشان چه کار می‌کنند. همیشه دغدغه برابری داشتم و برای رفع تبعیض جنسیتی تلاش کردم، اما حالا مهم‌ترین چیزی که تیم ما دارد، امید است و این امید را حمایت این مدت مسئولان در وجود تک‌تک بازیکنان نهادینه کرده است. قبلاً به اردو که می‌آمدیم، اولویت استفاده از زمین یک، ۲ و حتی چمن مصنوعی با مردان بود و در تیم جوانان حتی دو روز مجبور شدیم به دلیل نداشتن زمین در خوابگاه بمانیم. این‌بار، اما نخستین روزی که آمدم از قرارداد حرفی نزدم و فقط دو چیز خواستم؛ اینکه ملی‌پوشان فوتبال بانوان هم مثل آقایان در هتل اسکان داده شوند و به خوابگاه نروند و دوم اینکه به بانوان هم مثل آقایان لباس بدهند و خوشحالم آنچه گفته شد وعده نبود، به طوری که با استعدادیابی از ۳ هزار دختر طی دو ماه اخیر، امید در دل دختران ورزشکار ایران زنده شد. ورزش زنان فقط به فوتبال اختصاص پیدا نمی‌کند و باور کنید اگر حمایت و برابر باشد، دختران ما در میادین بین‌المللی، آسیایی و حتی المپیک چنان خوش می‌درخشند که دنیا را به تحسین وامی‌دارند.»

حسین کلانی هم در همین راستا با چشمانی اشکبار تأکید کرد که زنان ورزشکار ایران با وجود ناسازگاری‌های بسیار در مسابقات مختلف افتخارات قابل توجهی را رقم زده‌اند که این ثابت می‌کند توجه و حمایت از بانوان می‌تواند تاریخ‌سازی‌های بسیاری را در ورزش به دنبال داشته باشد و توجه به مادران آینده، یعنی ساختن کشور و گام برداشتن در مسیر موفقیت. اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی هم با اشاره به اینکه پنجره اتاقش به زمین تمرین باز می‌شود در نطقی روحیه‌بخش ضمن آرزوی موفقیت برای شاگردان ایراندوست تأکید کرد گاه به انگیزه‌های بانوان حسادت می‌کند. او همچنین خطاب به سرمربی تیم ملی بانوان گفت که مسئولیت ما سنگین است، چون نسبت به مردم یک کشور مسئولیم، اما با وجود این منتظر خبر‌های خوب از فوتبال بانوان هستیم.

زهره کودایی، گلر تیم ملی که بدون شک نقشی پررنگ در نخستین صعود تیم ملی فوتبال بانوان به جام ملت‌های آسیا داشت با اشاره به انگیزه بالای ملی‌پوشان برای کسب بهترین نتیجه در هند تأکید کرد که تمام تلاشش را برای ادامه کلین‌شیت‌های خود در جام ملت‌های آسیا می‌کند: «کار سختی در جام ملت‌های آسیا داریم. برای نمونه، چین یکی از حریفان ما، هفت دوره قهرمان آسیا شده و حرفه‌ای است، اما تک‌تک‌مان برای سربلندی و افتخار کشور عزیزمان تلاش می‌کنیم و امیدوارم که با دست پر به کشور بازگردیم.»
در پی حمایت‌های بسیاری که طی روز‌های آخر از تیم ملی فوتبال بانوان برای حضور در جام ملت‌های آسیا شد، علی دایی، اسطوره فوتبال ایران نیز با انتشار ویدئویی از همخوانی شعر «ایرانِ جوان» توسط ملی‌پوشان فوتبال زنان، در پیامی اینستاگرامی برای آن‌ها در جام ملت‌های آسیا آرزوی موفقیت کرد: «باعث افتخار است که تیم ملی فوتبال بانوان ایران توانست برای اولین بار و با کمترین امکانات، سهمیه مسابقات آسیایی را به دست بیاورد و راهی مسابقات شود؛ شیرزنان موفق باشید.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار