کد خبر: 1075734
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
جمعی از نمایندگان مجلس طرح بیمه پرداخت خسارت عوارض ناشی از درمان را تهیه و تدوین کرده‌اند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: ۵۱ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح بیمه پرداخت خسارت عوارض ناشی از درمان را تهیه و تدوین کرده و جهت بررس تقدیم هیئت رئیسه قوه مقننه کرده‌اند.

متن کامل طرح بیمه پرداخت خسارت عوارض ناشی از درمان به شرح ذیل است:

مقدمه (دلایل توجیهی):

گاهی در سیر درمان بیماری، عوارض ناشی از درمان ایجاد می‌گردد که این امر علیرغم سعی و تلاش کادر درمان و عدم قصور کادر پزشکی است، اما تحمل پرداخت هزینه‌های گزاف درمان عوارض به جا مانده برای بیمار و همراهان بسیار سخت و گاهی غیر ممکن است. از آنجا که قصوری از سوی کادر درمان به وقوع نپیوسته است امکان استفاده از بیمه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان برای پوشش بخشی از هزینه‌ها امکان پذیر نیست. اگر بتوان طرحی را به تصویب رساند که بر اساس کارشناسی‌های انجام شده از کلیه بیماران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر اساس نوع بیماری و احتمال بروز عوارض ناخواسته مبلغی به عنوان بیمه عوارض درمان دریافت گردد تا در صورت وقوع عوارض ناخواسته درمان، خسارت وارده از محل این بیمه قابل پرداخت باشد، مشکل بسیاری از بیماران که بعد از عمل دچار عارضه می‌گردند، حل می‌شود.

این طرح در همین راستا تهیه شده است؛ لذا طرح ذیل تقدیم می‌شود:

عنوان طرح:

طرح بیمه پرداخت خسارت عوارض ناشی از درمان

ماده واحده:

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است شرایطی را فراهم کند تا بیماران قبل از هر عمل جراحی، با پرداخت حق بیمه، خود را در مقابل عوارض ناشی از عمل جراحی نزد شرکت بیمه‌ای که جراح از آن شرکت، بیمه مسئولیت حرفه‌ای خریداری کرده است، بیمه نمایند. بیمه گر مکلف است در صورتیکه عوارض ناشی از عمل جراحی، نتیجه قصور و کوتاهی پزشک نباشد، از محل بیمه مریض و در صورتیکه عوارض ناشی از قصور پزشک است، از محل بیمه مسئولیت حرفه‌ای جراح، هزینه‌های مترتب بر عارضه را به صورت یکجا و یا تدریجی به مریض پرداخت نماید. تبصره: همه جراحان مکلف به خرید بیمه مسئولیت حرفه‌ای می‌باشند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار