کد خبر: 1075721
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
قائم مقام وزیر صمت گفت: حداکثر قیمت مصرف کننده نسبت به قیمت تولید کننده درج شده بر روی کالا‌ها برای کالا‌های مصرفی ۲۰ درصد و برای کالا‌های سرمایه‌ای ۳۰ درصد تعیین شده است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمد صادق مفتح در یک برنامه خبری درباره جزئیات طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌های مصرفی و سرمایه‌ای اظهار کرد: طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا از حدود یک ماه پیش آغاز شده و هر هفته تعداد بیشتری از کالا‌های مصرفی و سرمایه‌ای به لیست اضافه و مشمول طرح درج قیمت تولید کننده می‌شوند.

وی افزود: کالا بعد از تولید، فرآیند توزیع را نیز طی می‌کند و بعد از آن نیز بحث عرضه در خرده فروشی مطرح است که هر کدام از این دو مرحله هزینه مستقلی را بر قیمت عرضه تحمیل می‌کند و به عبارتی قیمت کالا برای مصرف کننده با احتساب هزینه‌های مذکور از قیمت تولید کننده بیشتر خواهد بود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: آنچه که تاکنون به عنوان قیمت مصرف کننده بر روی کالا درج می‌شد بدون در نظر گرفتن هزینه حمل براساس بعد مسافت بوده است و بر این اساس یک قیمت به عنوان قیمت مصرف کننده برای کالا در اقصی نقاط کشور تعیین می‌شد.

وی افزود: روش قیمت‌گذاری که تاکنون به عنوان قیمت برای مصرف کننده اجرایی می‌شد امکان برخی گران فروشی‌ها و تخلفات را در لایه‌های توزیع یا خرده فروشی‌ها فراهم می‌کرد.

مفتح اظهار داشت: قیمت مصرف کننده بر روی کالا اکنون براساس قیمت تولید کننده به اضافه هزینه حمل بر اساس بعد مسافت و سود مشخص توزیع کننده تعیین می‌شود.

وی افزود: براین اساس حداکثر قیمت مصرف کننده کالا‌های مصرفی ۲۰ درصد بیشتر از قیمت تولید کننده آن کالا و حداکثر قیمت مصرف کننده در مورد کالا‌های سرمایه‌ای ۳۰ درصد بیشتر از قیمت تولید کننده آن کالا در اقصی نقاط کشور تعیین شده است.

قائم مقام وزیر صمت بیان داشت: همچنین قیمت تولید کننده درج شده بر روی کالا مبنای دریافت مالیات از تولید کننده است و بر این اساس نیز تولید کننده نمی‌تواند قیمتی بیش از قیمت تمام شده را بر روی کالا درج کند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار