کد خبر: 1075550
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
معاون وزیر نیرو:
معاون وزیر نیرو گفت: در صورتی که ۲ واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اوایل سال آینده وارد مدار شود و نیرورسانی یک هزار و ۴۴۰ مگاواتی را رقم بزند، این اقدام سبب می‌شود مشکل برق‌رسانی نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، همایون حائری در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش پیمانکاران، متخصصان و مهندسان مجری طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان بسیار حائز اهمیت است که سبب شده تا تمامی بخش‌های این نیروگاه وارد مدار شده و مشکل تامین برق برطرف شود.

وی بیان کرد: طبق تلاش‌های به عمل آمده انتظار می‌رود این 2 واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اوایل سال آینده وارد مدار شود و نیرورسانی یک هزار و 440 مگاواتی را رقم بزند، چرا که این اقدام سبب می‌شود مشکل برق‌رسانی نداشته باشیم و ارتقای ظرفیت این نیروگاه را نیز شاهد باشیم که به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

معاون وزیر نیرو گفت: شاهد اقدامات بسیار ارزشمندی در تامین سوخت جایگزین گاز در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی هستیم، به طوری که مشکلی در فصل زمستان برای تامین برق باقی نماند و بتوانیم پیشرفت فیزیکی فاز دوم بخش بخار نیروگاه را افزایش داده و زمینه بهره‌برداری کامل از این مجموعه در ماه‌های آینده را رقم بزنیم.

حائری تصریح کرد:‌ 368 میلیون یورو برای این پروژه در نظر گرفته که این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف انجام می‌شود و بخش عظیمی از این منابع نیز تاکنون پرداخت شده که بر همین اساس و زمانبندی پیمانکاران پروژه را به شرایط مطلوبی رسانده و شاهد تحقق اهداف مورد نظر با وارد مدار کردن کامل این نیروگاه خواهیم بود.

وی اظهار کرد: رفع مشکل آب این مجموعه را نیز به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی در نظر گرفته و درصدد هستیم بخشی از پساب شهر اردبیل را به نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل اختصاص دهیم و تا حد امکان زمینه استفاده بهینه از ظرفیت از این نیروگاه را در استان و سطح کشور محقق کنیم که این مسئله نیازمند توجه ویژه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر