کد خبر: 1075509
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

علاقه و تمایل اصلاح‌طلبان به رابطه دوستانه با غرب امری مشهود است. همین باعث شده آن‌ها همواره از سوی اصولگرایان و سایر رقبای سیاسی متهم به غرب‌زدگی شوند. اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند دفاعی از خود در این زمینه داشته باشند، تمایلی هم ندارند که اتهام غرب‌دوستی را انکار کنند. دوستی با غرب را تحسین می‌کنند. در برابر و به جای دفاعی که نداشته‌اند، اصلاح‌طلبان تلاش کرده‌اند اتهامی مشابه را متوجه اصولگرایان و انقلابیون کنند و آن شرق زدگی است. چون در این مسیر استدلال جدی ندارند و البته دستشان هم خالی ا‌ست، هر نوع تلاش معمولی و دیپلماتیک برای بهبود روابط با شرق را هم تخطئه می‌کنند.
در آستانه سفر سید ابراهیم رئیسی به روسیه، حالا مخالف خوانی‌های اصلاح‌طلبان شروع شده و از اینکه بهبود روابط با روسیه بتواند سودی به ایران برساند، ناراحت هستند!
روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت: «سوابق روسیه و بعد‌ها شوروی و بعد از فروپاشی شوروی باز هم روسیه کنونی در رفتار با ایران، ایجاب می‌کند همواره با چشم‌ها و گوش‌های باز و تیز نگران دخالت‌ها و طمع‌ورزی‌های مقامات روسی باشیم». در ادامه این مطلب آمده است: «میخائیل اولیانوف، که به عنوان نماینده کشورش در مذاکرات برجامی وین شرکت می‌کند، در روز‌های گذشته دیدار‌های جداگانه‌ای با هیئت‌های سعودی، امریکایی و اروپایی داشت که گفته می‌شود به نوعی درصدد انجام مهندسی موردنظر دولت متبوع خود درباره چگونگی توافق در مذاکرات وین بوده است.»
سنگ اندازی در مسیر روابط ایران و روسیه تا جایی پیش رفته که فیاض زاهد، اصلاح‌طلبی که مواضع شاذ او معروف است، تلاش کرد نقشی برای روسیه در ترور سردار قاسم سلیمانی دست و پا کند! وی با این شبهه‌افکنی که مگر می‌شود مسئله ترور سردار سلیمانی از طرف روسیه هماهنگ نشده باشد و روسیه از هدف شوم امریکا با خبر نباشد، ادعا می‌کند: «من نسبت به شیوه ترور این قهرمان ملی تردید‌هایی داشته‌ام. به راستی آیا شما باور می‌کنید که امریکا بدون هماهنگی با سرویس روسیه و موساد و ام آی سیکس دست به این جنایت زده باشد؟»
یعنی فیاض زاهد این قدر هم برای خود شأنیت تحلیل‌گری سیاسی قائل نیست که تا این سطح توهمی مطلب ننویسد و مخاطب را به اینجا نرساند که من تفاوت رابطه امریکا با روسیه را با رابطه امریکا و اسرائیل و روسیه بلد نیستم؟ آیا نسبت امریکا با هر سه گزاره - روسیه، موساد و ام‌آی سیکس- یکسان است؟ از سویی شما که از مذاکره با قاتل اصلی هم استقبال می‌کنید، گیرم روسیه هم نقشی در ترور داشته باشد یا از آن مطلع باشد، شما که نباید ناراحت باشید! شما با خود قاتل هم راضی به مذاکره بودید، حالا طرف مطلع از کار قاتل، بدتر از خود قاتل است؟
مبنای روابط بین‌الملل ایران مشخص است و طبعاً هم هر کشوری طبق منافع خود عمل می‌کند. ایران هم قرار نیست فراتر از آن با روسیه باشد، اما مشکل این است که اصلاح‌طلبان فقط دنبال این هستند که بگویند اگر ما غرب‌زده‌ایم قبول، دفاعی هم نداریم، ولی شما هم شرق زده‌اید! البته کسی نگفته شرق کدخداست یا امضایش تضمین است. برای همین هم این اتهام متقابل بی وجه است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نعمت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
0
0
فقط یک کلام به جای اصلاح طلب به جزء معدودی باید گفت ذلت طلب قدرت طلب ثروت طلب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار