کد خبر: 1075429
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
دستگاه قضایی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی را تاکنون با جدیت پیگیری کرده است؛ با این حال تأکید داریم که بیش از گذشته نسبت به این پرونده دقت و سرعت لحاظ و همه جوانب و ابعاد آن دنبال شود.

دستگاه قضایی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی را تاکنون با جدیت پیگیری کرده است؛ با این حال تأکید داریم که بیش از گذشته نسبت به این پرونده دقت و سرعت لحاظ و همه جوانب و ابعاد آن دنبال شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا، با اشاره به سالگرد حادثه دردناک سقوط هواپیمای اوکراینی، ضمن تسلیت به همه بازماندگان آن حادثه تلخ اظهار داشت: دستگاه قضایی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی را تاکنون با جدیت پیگیری کرده است؛ با این حال تأکید داریم که بیش از گذشته نسبت به این پرونده دقت و سرعت لحاظ و همه جوانب و ابعاد آن دنبال شود؛ امیدواریم با یک رسیدگی دقیق، عادلانه، منطبق با موازین و به دور از مسائل حاشیه‌ای، پرونده این سانحه ناگوار به نتیجه برسد و اقدامات حقوقی و قضایی صورت گرفته بخشی از تسلای خاطر بازماندگان این سانحه باشد.
محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به صعوبت و خطیر بودن مأموریت‌های محوله به مجموعه قضات و کارکنان دستگاه قضایی اظهار داشت: همواره تأکید ما این بوده است که انجام مأموریت‌های قضایی به صورت دقیق، سریع و کامل نیازمند امکانات، بودجه و نیروی انسانی بیشتری است؛ نیروی انسانی‌ای که دغدغه‌ای جز پیشبرد سریع امور قضایی مردم نداشته باشد. بنابراین، از چندین سال قبل با تلاش‌های صورت گرفته به‌ویژه از ناحیه معاونت راهبردی وقت، بودجه ثابتی از بودجه عمومی کل کشور به دستگاه قضایی تخصیص یافت. رئیس عدلیه افرود: همچنین از سال ۹۹ نیز تلاش فوق‌العاده‌ای برای ساماندهی وضعیت استخدامی و بهبود اوضاع معیشتی همکاران فعال در شورا‌های حل اختلاف صورت گرفت که این تلاش‌ها کماکان ادامه دارد. رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حقوق‌ها و مزایایی که در قالب فوق‌العاده در بسیاری از دستگاه‌های اداری وجود دارد در قوه قضائیه موجود نیست، گفت: البته باید توجه داشت از زمانی که آقای رئیسی مسئولیت دولت را برعهده گرفته‌اند تلاش داشته‌اند حقوق‌های پرداختی به کارکنان همه دستگاه‌ها را به هم نزدیک گردانند.
رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: تلاش‌ها برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان دستگاه قضایی استمرار دارد و در این مسیر هیچ‌گونه بن‌بستی وجود ندارد و چنانچه از راه فعلی در پیش گرفته شده به نتیجه نرسیم، مسیر‌ها و روش‌های قانونی دیگری را برای ارتقای وضعیت معیشتی همکارانمان در دستگاه قضایی پیگیری خواهیم کرد.

سلامی داغدار و همدرد خانواده شهدای هواپیمای اوکراینی است
سخنگوی سپاه با نقل روایت دیدار سرلشکر حسین سلامی با خانواده شهیدان اسدی لاری (شهدای پرواز هواپیمای اوکراینی) تصریح کرد: روایت خانم اسدی لاری از این دیدار ناقص، جهت‌دار و تحریف شده است.
به گزارش سپاه نیوز، در پی انتشار گفت‌وگوی زهرا مجد و محسن اسدی لاری، مادر و پدر گرانقدر محمد حسین و زینب اسدی، لاری از شهدای پرواز هواپیمای اوکراینی و انتساب سخنانی به سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه در دیدار با آنان، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: مادر محترم شهیدان اسدی لاری در بیان چگونگی دیدار و نیز سخنان فرمانده کل سپاه با وی و همسرش دچار اشتباه شده‌اند و پس از گذشت حدود دو سال از این اتفاق نقل ناقص، جهت‌دار و تحریف شده‌ای را ارائه کرده‌اند. در آن سال مدتی قبل از حضور سردار سلامی در منزل شهیدان اسدی لاری، بر اساس تصمیم سپاه تعدادی از فرماندهان و مسئولان طی برنامه‌ای مأمور ملاقات، عرض تسلیت و دلجویی از خانواده‌های معظم شهدای پرواز هواپیمای اوکراینی می‌شوند و بر اساس تقسیم کار صورت گرفته سردار سلیمانی (معاون بازرسی سپاه) در ساعت ۱۶ مورخ ۲۳ دی ماه ۹۸ به دیدار خانواده شهیدان اسدی لاری می‌روند و پدر بزرگوار شهیدان، آقای دکتر محسن اسدی لاری از سردار سلیمانی درخواست دیدار سردار سلامی را مطرح می‌کنند که متعاقباً پس از طرح موضوع با فرمانده کل سپاه و تأکید ایشان مبنی بر اینکه خودمان حضوراً خدمت خانواده خواهیم رسید، با برنامه‌ریزی به عمل آمده فرمانده کل سپاه در عصر پنج شنبه ۱۷ بهمن ماه ۹۸ به همراهی سردار سلیمانی (معاون بازرسی سپاه)، سردار شریفی (مدیر ایثارگران سپاه) و چند تن دیگر از مسئولان سپاه در منزل وی حضور می‌یابند. در این دیدار همچنین علاوه بر خانواده محترم تعدادی از بستگان نیز حضور داشتند.
سردار شریف با اشاره به گفت‌وگوی سردار سلامی با خانواده شهید در فضایی حزن‌انگیز و در عین حال صمیمی خاطرنشان کرد: در این دیدار فرمانده کل سپاه با تسلیت و ابراز همدردی، پس از شنیدن سخنان پدر بزرگوار شهیدان مبنی بر اینکه فرزندان‌شان دارای عقاید مذهبی بوده و در آیین‌های گرامیداشت شهیدحاج قاسم سلیمانی در کشورمان نیز شرکت کرده بودند و قصد داشتند پس از عزیمت به کانادا اقدام به برگزاری مراسمی برای سردار دل‌ها نمایند، با تمجید از تربیت چنین فرزندانی از سوی این خانواده و طلب علو درجات برای شهیدان، آن‌ها را انسان‌هایی ارزشمند توصیف و اجرشان را مانند شهدای وسط میدان جنگ دانستند.
سخنگوی سپاه تصریح کرد: اینکه مادر گرامی شهیدان به طور نادرست از قول سردار سلامی گفتند «اگر این‌ها نبودند چه جنگی می‌شد؟ و اگر این اتفاق نمی‌افتاد ۱۰میلیون جمعیت کشته می‌شدند و این واقعه باعث شد که این جنگ رخ ندهد» امری خلاف واقع و به دور از انصاف است.
سردار شریف با تأکید بر اینکه خانم اسدی لاری در مصاحبه خود با روزنامه شرق از اصرار زیاد سپاه برای دیدار با خانواده و عدم قبول آن و واسطه شدن یکی از اعضای خانواده برای آمدن سردار سلامی خبر می‌دهد، گفت: هرچند سپاه دیدار با خانواده‌های این شهدای عزیز را برای خود افتخار و تکلیف می‌داند و در این راستا اراده خود را با حضور فرماندهان و مسئولان در منازل آنان نشان داده است، اما نقل خانم اسدی لاری درست و دقیق نبوده و همانگونه که گفته شد پدر ارجمند شهیدان دیدار با فرمانده کل سپاه را از معاون بازرسی سپاه خواسته بودند و ایشان و همسر محترمشان خانم اسدی لاری حتی در ۹ آذر ماه ۹۹ کتاب نخبگان آسمانی را که پیرامون فرزندان شهید خود نوشته بودند، پس از حدود یک سال از دیدار به عنوان هدیه برای سردار سلامی ارسال کرده‌اند.
سردار شریف یادآور شد: پس از انتشار این مصاحبه و ویدئوی آن سردار سلامی با اطلاع از این رخداد ضمن تسلیت و ابراز همدردی مجدد با این خانواده عزیز و دیگر خانواده‌های معظم شهیدان پرواز هواپیمای اوکراینی، تأکید کردند، ما نیز خود را در این ماجرا داغدار می‌دانیم و مطابق فرهنگ سازمانی سپاه و آموزه‌های دینی، خود را در غم آنان شریک می‌دانیم و برای کاهش آلام همه خانواده‌های محترم از هیچ خدمت و تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
سخنگوی سپاه در پایان تصریح کرد: دشمنان ملت ایران که همواره در صدد تضعیف اقتدار، امنیت و وحدت ملی کشور عزیزمان بوده و با دستاویز قرار دادن هر ماجرایی، به عنوان دایه مهربان‌تر از مادر به تشویش اذهان و افکار عمومی می‌پردازند، بدانند با هوشمندی ملت فهیم ایران، از جمله خانواده‌های معظم شهدای پرواز هواپیمای اوکراینی در این عرصه راه به جایی نخواهند برد و کلید واژه «سپر انسانی!» که از آغاز انقلاب تاکنون علیه فرزندان ملت ایران در این نهاد انقلابی و دیگر مدافعان وطن به کار گرفته شده است، نخ نما و شکست خورده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار