کد خبر: 1075067
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مدیر جهادکشاورزی نمین:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: محصولات تولیدی کشاورزی در شهرستان نمین که مشمول شرایط اخذ گواهی سلامت باشند از این طرح بهره مند خواهند بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهرام محسنی با اشاره به اینکه طرح تولید محصول گواهی شده در یک سایت گلخانه‌ای تولیدی سبزی و صیفی در دست اجرا است، اظهار کرد: تاکنون گواهی حد مجاز آلاینده‌ها «ICM» برای ۲ محصول سیب زمینی و توت فرنگی صادر شده است.

وی تصریح کرد: با فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه در بین کشاورزان به منظور تولید محصول سالم و استاندارد، متقاضیان تولید محصول گواهی شده در شهرستان نمین رو به افزایش است.

مدیر جهاد کشاورزی نمین افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی و آموزش‌های لازم در خصوص فرآیند تولید محصول سالم به بهره برداران، در آینده‌ای نزدیک محصولات گواهی شده بیشتری را در سبد خرید خانواده‌ها شاهد باشیم.

وی ادامه داد: پروانه «ICM» در محصولات کشاورزی، به واحدهای تولیدی تعلق می‌گیرد که با رعایت اصول مدیریت تلفیقی عوامل خسارت زا، محصولات تولیدی آن‌ها پس از بررسی آزمایشگاهی بدون باقیمانده سموم سایر آلاینده‌ها ارزیابی شود.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی این واحدها باید بازار پسند بوده و بتواند مشتریانی در بازارهای داخلی و خارجی جذب کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر