کد خبر: 1075056
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل:
مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل گفت:در قالب طرح جهش تولید مسکن ، ۶۳ هزار و ۵۲۹ واحد مسکن در این استان تا چهار سال آینده احداث می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محبوب حیدری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از کل ثبت نام‌کنندگان نهضت ملی مسکن، سهم شهرستان اردبیل۳۲ هزار و ۸۱۸ نفر بوده که پس از طی مراحل استعلام ، پالایش و اقدامات اجرایی افراد واجد شرایط برای این طرح معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: هرسال ۱۵ تا ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب جهش تولید مسکن در این استان احداث می‌شود که در مرحله اول ساخت چهار هزار واحد مسکونی آغاز شده که ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی آن مربوط به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و یک‌هزار و ۲۰۰ واحد دیگر هم مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل فرآیند تولید مسکن را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: زمین مورد نیاز برای احداث مسکن در شهرستان مشگین‌شهر و بیله سوار تامین نشده و تلاش می شود بزودی وضعیت زمین مورد نیاز در این ۲ شهرستان هم مشخص شود.

حیدری احداث بزرگراه به طول ۳۰۰ کیلومتر در استان را یادآور شد و گفت: جاده اردبیل – سرچم، اردبیل – مشگین‌شهر، رضی- امیرکندی – گرمی، گرمی به بیله‌سوار، پارس‌آباد به مشگین‌شهر از جمله طرح‌های اولویت‌دار بزرگراهی در استان اردبیل است.

وی افزود: احداث بزرگراه اردبیل- آستارا، اردبیل- سرچم ، اردبیل- مشگین شهر، اردبیل- گرمی، نیر-سراب و سربند- مشگین شهر از جمله پروژه‌هایی است که اجرا و تکمیل آنها نیازمند اعتبار است و پیش‌بینی شده  هر سال در این استان ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن سازی راه‌های اصلی احداث شود.

حیدری گفت: با آغاز طرح‌های مختلف و ۲۰ برابر شدن اعتبارات تخصیصی بویژه اختصاص ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسعه بزرگراه‌ها در این استان محقق خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در قالب طرح جهش تولید مسکن چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می شود که سهم استان اردبیل از این واحد ها  ۶۳ هزار و ۵۲۹  واحد مسکونی تا چهار سال آینده می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر