کد خبر: 1075047
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه شیعه بودن تنها به حرف نیست، گفت: برای شیعه واقعی بودن باید هزینه پرداخت کرد.

 آیت الله سید حسن عاملی  در جمع عزاداران شهادت حضرت زهرا(س) در شهرستان میانه، با اشاره به حوادث پس از ارتحال پیامبر(ص) و تلاشهای شبانه روزی حضرت زهرا(س) در اثبات ولایت و دفاع از جایگاه ولایی امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: آن حضرت جان خود و فرزندش محسن را در راه ولایت هزینه کرد و الگویی ماندگار برای کسانی شد که ادعای شیعه بودن دارند.

 وی با بیان اینکه خطبه های حضرت زهرا(س) اقیانوسی از علم، معنا و معرفت بود، نقش آن حضرت در اثبات ولایت علی(ع) را بی بدیل توصیف کرد و افزود: زهرا(س) با نثار جان خود نشان داد که شیعه در برابر استکبار، ظلم و زور، جسمش را فدا می کند ولی حاضر نمی شود زیر بار زور رفته و مجد و عزتش را فدا کند.

  امام جمعه اردبیل با اشاره به مرگ ذلیلانه قذافی، صدام، مُرسی و امثال آنها به سبب تعظیم بر استکبار، متذکر شد: امام حسین(ع) و یارانش هم به محاصره استکبار افتادند ولی هرگز عزتشان را فدا نکردند و شهادت در راه حق، نام و نهضتشان را برای همیشه تاریخ زنده نگه داشت.

  وی ادامه داد: گذر زمان همه چیز را می پوساند و از بین می برد ولی حرکت در مسیر حق و شهادت در این راه، غبار کهنگی و فرسودگی نگرفته و در حصر زمان و مکان، ارزش و رنگش را نمی بازد.

  آیت الله عاملی دیانت بدون سیاست را دیانتی ابتر توصیف کرد و ولایت مداری همراه با قبول ستم و تحت سلطه استکبار قرار گرفتن را ولایتمداری پوچ تلقی کرد .

 وی تاکید کرد: الگوی عملی ما باید سیره معصومین(ع) باشد؛ آنها جان، مال و خانواده خود را فدا کردند ولی هرگز حاضر نشدند ذره ای از مسیر حق، تنازل کرده و دست بیعت به مستکبران دهند.

  آیین سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) با روضه خوانی بهلول داداشی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سینه زنی مردم در مسجد جامع میانه برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر