کد خبر: 1074794
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
فردا ۱۶ دی ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) بار دیگر تهران و ۲۴ استان کشور میزبان شهدای بی نام و نشانی می‌شود که به تأسی از مادر بی‌مزارشان زهرای اطهر (س) راه و رسم گمنامی برگزیدند؛ فردا ایران یکپارچه بوی فرزندان زهرا (س) را می‌گیرد.

فردا ۱۶ دی ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) بار دیگر تهران و ۲۴ استان کشور میزبان شهدای بی نام و نشانی می‌شود که به تأسی از مادر بی‌مزارشان زهرای اطهر (س) راه و رسم گمنامی برگزیدند؛ فردا ایران یکپارچه بوی فرزندان زهرا (س) را می‌گیرد.
سال هاست مردم کشورمان عادت کرده‌اند در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) شانه‌های شان را آماده میزبانی از تابوت‌های سه رنگ شهدایی بکنند که از جاه و جلال دنیا مقام گمنامی را برگزیدند و بی نام و نشان رهسپار منزل ابدی شان شدند. این بار نیز در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) سراسر ایران خود را آماده تشییع با شکوه ۲۵۰ شهید گمنام می‌کند. شهدای گمنام هرچند نام و نشانی ندارند، اما مادری، چون زهرا دارند و خانواده‌ای به وسعت تمام مردم ایران. اگر قرن‌ها پیش شام غریبان مادرمان فاطمه زهرا (س) مظلوم و مهجور بود، امشب (ساعت ۱۸ الی ۲۱ چهارشنبه) مراسم شام غریبان شهدا در مصلای تهران و شهر‌های میزبان با حضور آحاد مختلف مردم با شکوه برگزار می‌شود. صبح فردا نیز مردم پایتخت ایران اسلامی ۱۵۰ شهید گمنام را از دانشگاه تهران تا معراج شهدا مشایعت می‌کنند. خیابان‌های تهران که روزگاری نه چندان دور شاهد اعزام هزاران نفری رزمندگان بود، حالا تابوت ۱۵۰ شهید گمنام را دربرمی گیرد تا معنی جمله «شهدا رفتند تا ما بمانیم» را به خوبی درک کنیم.
غیر از تهران، استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل هم میزبان شهدای گمنام است. اصفهان که پر شهید‌ترین استان کشور است یاد و خاطره تشییع با شکوه شهدا در دفاع مقدس را بار دیگر زنده می‌کند. ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و جنوبی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم و کردستان هم آغوش خود را به روی شهدای گمنام باز می‌کنند. کرمان دیار شهید سلیمانی، کرمانشاه دیار پهلوانان نامی، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان هم از دیگر استان‌هایی هستند که پذیرای فرزندان زهرا (س) می‌شوند. اغلب ۲۵۰ شهید تفحص شده از رزمندگان عملیات برون مرزی هستند؛ از کربلای ۵ و ۸ و مشهد شلمچه گرفته تا والفجر یک و مقدماتی و جنگ با موانع در فکه. والفجر ۹ (چوار تا سلیمانیه)، کربلای ۶ (سومار)، مسلم بن عقیل (سومار)، بدر (شرق دجله) و رمضان و باز هم موانع سخت و عظیم شرق بصره. برخی از شهدا نیز ماحصل تک دشمن در سال۶۷ به مناطقی، چون شلمچه، زبیدات و مجنون، خیبر (مجنون) هستند.
اگر دو سالی می‌شد که به خاطر بیماری کرونا حسرت تشییع پرتعداد و باشکوه فرزندان گمنام حضرت زهرا (س) در دل مان مانده بود، فردا همه می‌آییم تا بار دیگر پیوند ملت با امامین و شهدا را فریاد بزنیم و شانه‌های مان را ولو برای دقایقی نذر تابوت‌های خوشرنگ سرافراز‌ترین پهلوانان گمنام تاریخ کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار