کد خبر: 1073664
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
سید عبدالله متولیان

رزمایش پنج روزه پیامبر اعظم ۱۷ روز جمعه با موفقیت صد درصد و دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده پایان یافت. این رزمایش با رمز مقدس «یا فاطمه الزهرا (س)» و با شعار «اقتدار، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی» در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و تاکتیک‌ها برای مقابله با تهدیدات متصور و جنگ‌های ترکیبی برگزار شد. در این رزمایش برای اولین بار از شلیک ۱۶ فروند موشک بالستیک دوربرد پرده برداری شد. شلیک ۱۶ فروند موشک کوتاه‌برد، میان‌برد و برد بلند نیروی هوافضای سپاه همزمان به سمت اهداف از پیش تعیین‌شده، پیام روشن ایران به همه کسانی بود که به بهانه تأثیر‌گذاری بر مذاکرات وین در رسانه‌های خود به تشنج آفرینی و تهدید ایران و بر هم زدن معادلات امنیتی منطقه‌ای مشغولند.
این رزمایش که جزو موفق‌ترین رزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران تاکنون بوده است اراده و توان ایران در دفاع از تمامیت ارضی، منافع ملی و امنیت ملت ایران را به رخ جهانیان کشیده و عملاً و علناً اعلام کرد که هرگونه تحرک خصمانه از سوی دشمنان با پاسخ فراگیر و قاطع نیرو‌های مسلح جمهوری مواجه خواهد شد. بدخواهان، مخالفان و دشمنان جمهوری اسلامی باید بدانند که زمانی که ۱۶ موشک به یک هدف برخورد کرد، بخش کوچکی از صد‌ها موشکی است که می‌تواند همزمان به هر هدفی که آن کشور قصد مخاصمه و تهاجم به جمهوری اسلامی را داشته باشد، اصابت و انهدام کامل ایجاد کند.
این رزمایش به دلیل ابعاد راهبردی آن در رسانه‌های جهانی بازتاب گسترده‌ای یافت. علاوه بر رسانه‌های غربی، رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز با حساسیت بالایی نسبت به انعکاس اخبار مرتبط با این رزمایش پرداخته و همراه با برخی رسانه‌های غربی همسو با واشنگتن و تل آویو، سعی کرده‌اند نمایش و تمرین اقتدار دفاعی، بازدارندگی و تهاجمی جمهوری اسلامی ایران را که به طور معمول و منظم سالی چند بار از سوی بخش‌های مختلف نیرو‌های مسلح انجام می‌شود، به برخی مسائل سیاسی از جمله مذاکرات وین گره بزنند.
به‌رغم پیشرفت‌های به دست آمده در روند مذکرات وین میان ایران و گروه ۱+٤، روزنامه صهیونیستی تایمزاسرائیل مدعی شکست این مذاکرات شده و نوشت: «این رزمایش سالانه پنج روزه که روز دو شنبه آغاز شد، چند روز پس از شکست مذاکرات احیای توافق هسته‌ای تهران با قدرت‌های جهان به وقوع پیوست.» در حالی که این رزمایش نظامی روز دو شنبه کلید خورد، یک فرمانده ارشد ایرانی تهدید کرد هرگونه حمله اسرائیلی، پاسخ ایران را در بر خواهد داشت و همه بخش‌های زیرساخت‌های مورد استفاده در این حمله را هدف قرار می‌دهد که اشاره‌ای آشکار به برد و دقت موشک‌های ایرانی داشت.
آسوشیتدپرس نیز در پوشش این رویداد راهبردی نوشت «موشک‌های کوتاه برد و میان برد ایران می‌توانند پایگاه‌های امریکا در منطقه و حتی اسرائیل را هدف قرار دهند؛ برد این موشک‌ها بین ۳۵۰ تا ۲ هزار کیلومتر است.»
خبرگزاری رویترز نیز نوشت: «ایران نسبت به پاسخ کوبنده به هرگونه اقدام از سوی اسرائیل که مخالف تلاش‌های قدرت‌های جهانی برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ تهران هستند، هشدار داد. در این رزمایش همزمان پنج موشک کروز و پهپاد‌های مسلح به اهداف از قبل تعیین شده حمله کردند.»
حقیقت این است در حالی‌که تروئیکای اروپایی و امریکا از تمام ظرفیت‌های ممکن برای تغییر موازنه در میز مذاکرات به نفع خود استفاده کرده و به «دامن زدن به نافرمانی‌های مدنی»، «مطالبه حداقلی به جای مطالبه حداکثری ملت ایران از مذاکره‌کنندگان»، «تشدید تحریم‌ها»، «مطالبات غیرمنطقی وچنگ و دندان نشان دادن اعضای تروئیکای اروپایی»، «تهدید‌های نظامی و اتمی رژیم صهیونیستی»، «پالس‌های تهدیدی محور شرارت عبری، غربی و وهابی» مشغول هستند جمهوری اسلامی بر اساس تقویم رزمایش‌های خود و در اقدامی به موقع با برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ علاوه بر نشان دادن اقتدار دفاعی خود و پاسخگویی به شرارت لفظی رژیم صهیونیستی، خط بطلانی بر تمامی سناریو‌ها و برنامه‌های طرف غربی کشیده و مستقیماً بر مسیر مذاکرات و تقویت موضع ایران تأثیر مثبت گذاشته است. پیش‌بینی می‌شود که طرف‌های غربی پیام روشن این رزمایش را دریافت کرده و از ایجاد اختلال در مسیر مذاکرات دست بردارند. می‌توان اظهار امیدواری کرد که تیم مذاکره‌کننده ایران با تکیه بر اقتدار دفاعی کشور گام‌های خود را برای استیفای حقوق برجامی پایمال شده توسط امریکا و اروپا بردارند.
امیدواریم اروپایی‌ها پیام روشن این رزمایش را دریافت کرده و از حرکات معوج و زیگزاگی و دون‌کیشوت وار و وقت کشی با امید به تغییر میدان مذاکره به نفع خود دست برداشته و در اقدامی عاقلانه و منطقی به شش سال بدعهدی و فرار از مسئولیت‌های خود در برجام پایان بدهند و بدانند که جمهوری اسلامی ایران در استیفای حقوق خود در برجام بسیار جدی و مصمم است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
0
2
دمتون گرم دلاور مردان خداوند پشت وپناه همه شما باشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار