کد خبر: 1070309
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
استاندارمرکزی
استاندارمرکزی گفت: برای فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی استان مرکزی تلاش جدی می‌شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی، مخلص الائمه استاندارمرکزی در دیدار بیش از ۴ ساعته با فعالان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مجمع وحدت و اندیشه اسلامی استان مرکزی و روسای بیش از ۳۵ ستاد از ستادهای انتخاباتی آیت الله رئیسی در استان مرکزی، با اشاره به ضرورت کار شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم اظهار داشت: در دوران حضور آیت الله رئیسی در مجموعه سازمان بازرسی کل کشور کارها از نگاه اداری و کارمندی خارج بود و چون هدف خدمت بیشتر بود شبانه‌روزی برای کار تلاش می‌کردیم و کارکنان سازمان نگاه اداری و ساعت اداری برای کارها قائل نبودند و تلاش می‌شد هرچه در توان داریم پای کار بیاوریم و با این تلاش‌ها در آن دوران اتفاقات بزرگ و خوبی هم رقم خورد.
وی افزود: امروز نیز معتقدیم باید برای عبور از مشکلات به صورت جهادی و انقلابی با عبور از رفتار و کار کارمندی شبانه‌روز برای حل مشکلات مردم تلاش کرد و در این عرصه هرچه از دغدغه مردم کم کنیم، کار موثری انجام گرفته است.
مخلص‌الائمه تصریح کرد: یک مسئله مهم در فعالیت کارکنان و کارگزاران مسئله پاکدستی است و امروز رفتار برخی مدیران ناپاکدست سبب نارکارآمدی اداری و نارضایتی مردم از برخی مجموعه‌ها شده است بنابراین تلاش داریم تا با شناسایی و اولویت دادن به مدیران و کارکنان پاکدست برای بهبود وضعیت موجود و عبور از مشکلات تلاش کنیم.
استاندار مرکزی با اشاره به مسئله انتصابات در استان مرکزی گفت: استاندار مسئول انتصابات در مجموعه استانداری و فرمانداری‌ها است و مدیران کل و مدیران شهرستانی با نظر وزیر مربوطه و توسط وزارتخانه انتخاب می‌شود هرچند مجموعه استانداری نظرات خود را نیز بیان کرده و ارائه می‌دهد اما به هرحال اولویت تغییرات در مجموعه استانداری و بعد فرمانداری و طبق سلسله مراتب هم سایر دستگاه‌ها خواهد بود اما آنچه مورد توجه است مسئله بومی‌گزینی به عنوان یک اولویت در مجموعه استان مرکزی است.
وی افزود: اما توجه داشته باشید بومی کسی که تنها در استان مرکزی متولد شده باشد، نیست زیرا خیلی‌ها محل تولدشان استان مرکزی است یا حتی برخی یک پسوند یا فامیلی مرتبط دارند اما به هیچ وجه در استان حضور نداشته‌اند درحالی‌که اولویت ما بومی استان است که استان و مسائل شهرهای استان مرکزی را به خوبی بشناسد ولی به هرحال برای بومی‌گزینی تلاش می‌کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به مسائل اقتصادی استان مرکزی گفت: یکی از اقدمات، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی استان است که درحال حاضر کارهای آن به صورت ارتباط با ۳ کشور شروع شده البته بخش خصوصی تعاملات خیلی خوبی با سایر کشورها دارد به هرحال استان مرکزی یک استان با ظرفیت بالا است که باید از این بستر برای افزایش تعاملات بهره گرفت.
مخلص‌الائمه عنوان کرد: معتقدیم بالاترین مصلحت قانون است هرچند قانون باید به عنوان یک وسیله نگاه شود نه یک هدف و با استفاده از قانون برای پیشرفت و توسعه در امور کشور با جدیت تلاش کرد و به پیش رفت.
وی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید اجازه نمی‌دهم حاشیه بر متن غلبه کند و از به حاشیه رفتن به شدت پرهیز دارم و توجهی به حواشی نخواهیم داشت.


اقتصاد صنعتی استان باید مورد توجه باشد
استاندار مرکزی با اشاره به مسئله صنایع استان مرکزی گفت: صنایع استان مرکزی تنها ۴ تا ۵ صنعت غول پیکر جاده تهران نیست هرچند این صنایع نماد صنعت هستند اما برخی به دلیل سوء مدیریت و روند غلط خصوصی سازی نماد مدیریت غلط و فاسد در خصوصی‌سازی هستند.
وی افزود: در نقاط مختلف استان مرکزی صنایع بسیار زیاد کوچک و متوسطی داریم که اشتغال بسیاری هم به دنبال داشته‌اند که این صنایع در کانون توجه مدیریت استان قرار دارند و این صنایع و معادن و در حقیقت اقتصاد صنعتی استان باید مورد توجه باشد زیرا استان مرکزی استان پرظرفیتی است که البته مشکلات برخی استان‌های کشور را هم ندارد.
مخلص‌الائمه بیان کرد: صنعت پیمانکاری و نیروگاهی ما امروز بخش بدهکاری هستند زیرا دولت مستقر تا ۳ سال دیگر باید بدهی دولت قبلی را بپردازد.

راه‌اندازی مرکز راهبری سازندگی و محرومیت‌زدایی در استان مرکزی
استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت محرومیت‌زدایی در استان مرکزی گفت: با نظام اداری فعلی کار تحولی بزرگی را انتظار نداریم زیرا این نظام اداری از ۱۰۰ سال قبل تا به امروز فعال بوده کار کرده و توانایی حرکت سریع ندارد امروز کشور نیاز به نگاه جهادی و انقلابی دارد که وارد عرصه شده و بلافاصله مشکلات موجود و محرومیت را رفع کرده و به پیش برود.
وی افزود: در همین راستا ما در استانداری مرکزی مرکز راهبری سازندگی و محرومیت‌زدایی را با کمک سپاه و بسیج و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی خواهیم کرد که امیدواریم منشا خیرات و برکات برای استان باشد که تمام مسایل محرومیت‌زدایی و سازندگی در استان را از این طریق با مشارکت و هم افزایی همه جانبه رقم پیگیری خواهیم کرد تا بتوان گام‌هایی موثر در این حوزه برداریم.


در بخش سرمایه‌های خرد به شدت معتقد به بخش تعاون هستیم
استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت بخش تعاونی در کشور گفت: در بخش سرمایه‌های خرد به شدت معتقد به نگاه تعاونی که رهبرمعظم انقلاب بارها برآن تاکید داشته و قائل به سهم ۲۵ درصدی آن در اقتصاد کشورند، هستیم هرچند در ۸ سال گذشته به مسئله تعاون و تعاونی به طور درست پرداخته نشده است.
وی افزود: معتقدیم باید معاون تعاون در وزارتخانه ارتقا پیدا کند به طوری که حتی در وزارتخانه‌های دیگر نیز معاون تعاون فعال باشد و معاون وزیر در امور تعاونی شکل بگیرد زیرا معتقدیم باید به بخش تعاون در کشور به صورت ویژه نگاه کرد.


هیچ جریانی حق ندارد سیاه‌نمایی و منفی‌نگری به جامعه تزریق کند/ کشور نیازمند امیدآفرینی است
استاندار مرکزی با اشاره به مشکلات موجود گفت: ما هم معتقدیم مشکلاتی هست اما مشکلاتی که با مدیریت و پیگیری به طور قطع قابل حل شدن است، می‌دانیم مردم با مشکلات معیشتی روبرو هستند که باید مسائل در این بخش را پیگیری کنیم اما نباید اجازه سیاه‌نمایی و تزریق نگاه منفی به جامعه را داد چراکه ناامیدی یک رذیلت است زیرا امروز کشور بیش از هر زمانی نیازمند امیدآفرینی و تزریق روح امید دارد.
وی افزود: من مانند مردم و شما دغدغه دارم و نگران مشکلات هستم اما به آینده برای حل مشکلات به شدت امیدوار هستم زیرا اقدامات خوبی در کشور برای حل مشکلات آغاز شده و قطعا با این برنامه‌ها و اقدامات در آینده نه چندان دور شاهد فائق آمدن بر مشکلات و حل دغدغه مردم خواهیم بود.

چند صنعت آلوده را در استان مرکزی تعطیل کردیم
استاندار مرکزی با اشاره به مسئله آلودگی هوای استان مرکزی گفت: عواملی در آلودگی هوا به ویژه در شهر اراک موثر است که یکی تردد خودروهای سنگین است که باید از طریق کمربندی به خارج شهر هدایت شوند البته برخی طرح‌های اجرا شده هم مشکلاتی داشته با این حال درحال پیگیری اقدامات و طرح‌هایی در این موضوع هستیم.
وی افزود: یک مسئله مهم مورد توجه بحث خروج صنایع آلوده از محدوده شهری است که براین اساس چند صنعت آلوده را در استان مرکزی تعطیل کردیم و اجازه ادامه فعالیت به دلیل آلودگی به آنها ندادیم.
مخلص‌الائمه عنوان کرد: در جلسه شورای گفت‌وگو مصوب کردیم ۳۰ هکتار زمین برای صنوف مزاحم اختصاص یابد که صنایع که شاید برخی آلاینده هم نیستند ولی به هرحال صنوف مزاحم قلمداد می‌شوند تغییر مکان خواهند داد.
وی اضافه کرد: نیروگاه عامل اصلی و علت اصلی آلودگی هوا نیست ولی جزو عوامل اصلی و در دسته عوامل اصلی آلودگی هوا است که به دلیل جهت وزش باد و عوامل دیگر تاثیرات روانی و اقلیمی دارد.
استاندار مرکزی با اشاره به فعالیت‌های اجرایی خاطرنشان کرد: به جای کار گروهی قائل به یک کار تیمی دقیق و علمی هستیم البته این کار تیم مولفه‌هایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد در هرحال تمام تلاش ما برای حل مشکلات مردم است و قائلیم با تلاش و همت می‌توان از سد مشکلات عبور کرد.

گفتنی است در این دیدار برخی از این فعالان در عرصه‌های مختلف استان مرکزی به نمایندگی در حوزه مختلف فرهنگی، صنعت و اقتصاد، محیط زیست، رسانه، محرومیت‌زدایی به بیان دیدگاه‌ها و همچنین ارائه راهکار و راهبرد اجرایی پرداختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر