کد خبر: 1069277
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
غلامرضا مسکنی

سخنگوی نیروی انتظامی گفت که پرونده سیلی زدن عنابستانی نماینده مجلس به گوش سرباز پلیس راهور تهران با سازش به سرانجام رسید.
به گزارش جوان، سردار مهدی حاجیان در نشست خبری صبح دیروز خود در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان» درباره سرانجام پرونده سیلی نماینده مجلس شورای اسلامی به سرباز وظیفه پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پس از این حادثه رونده پرونده از طریق حقوقی ناجا پیگیری شد و برای رسیدگی به دادسرا و از آنجا هم بعد از صدور قرار به دادگاه فرستاده شد که در نهایت قبل از صدور حکم آقای عنابستانی به سراغ سرباز وظیفه که شاکی بود رفتند و دلجویی کردند و سرانجام این پرونده با صلح و سازش به پایان رسید.
افزایش سلاح گرم
سخنگوی ناجا در خصوص ورود سلاح و اینکه گفته می‌شود حجم ورود سلاح به پایتخت افزایش پیدا کرده‌است واکنش نشان داد و گفت هر چند اینگونه سلاح‌ها چه جنگی و چه ساچمه‌ای از کشور‌های همسایه وارد می‌شوند و لازم است آنان مرز‌های خود را کنترل کنند، اما نیروی انتظامی بنا به وظیفه خود با قاچاقچیان سلاح برخورد جدی می‌کند و امیدوارم مجازاتی که برای این جرم در نظر گرفته‌می‌شود بازدارنده باشد به طوری‌که به دیگران جرئت این کار را ندهد. به گفته وی: براساس قانون هر سلاحی که فاقد مجوز باشد جرم و دارنده سلاح چه‌ساچمه‌ای و چه جنگی مجرم است و مجازات آن بر اساس نوع سلاح تعیین می‌شود.
سردار مهدی حاجیان در ادامه به موضوع هک جایگاه‌های سوخت پرداخت و با تأکید بر اینکه پلیس فتا به این حوزه ورود کرد و به کمک سازمان‌های مربوطه آمد و بحمدالله این موضوع مدیریت شد، گفت: پس از این حادثه پلیس در دو حوزه مربوط به شناسایی مجرمان و بازگرداندن سامانه سوخت به چرخه اقدامات خوبی را انجام داد.
طرح زوج و فرد
سخنگوی ناجا در پاسخ به پرسشی درباره ترافیک تهران تأکید کرد طرح زوج و فرد از طرح‌های نسبتاً موفقی بود به طوری‌که در کلان شهر‌ها اجرای طرح‌های نظیر همین طرح ترافیک و زوج و فرد در کاهش ترافیک بسیار کمک کرد و الان اجرای این طرح نیز می‌تواند یکی از راهکار‌ها باشد، هرچند اجرا یا عدم اجرای آن نیازمند تصمیم شورای عالی ترافیک است و البته پلیس تمام تلاشش را در حوزه ترافیک و روان‌سازی به نحوه احسن انجام خواهد داد. وی اظهار داشت که موضوع بسیار مهم در حوزه ترافیک خود مردم هستند که باید در کنار پلیس کمک کنند.
معتادان متجاهر
سردار حاجیان در قسمت دیگری از سخنانش به نقش پلیس در جمع‌آوری معتادان متجاهر پرداخت و تأکید کرد نیروی انتظامی قادر است در ظرف کمتر از یک هفته تمامی معتادان متجاهر را در سراسر کشور جمع‌آوردی کند، اما آیا زیر ساخت‌های نگهداری از معتادان، روند درمان آنها، بازپروری و چرخه برگرداندن آن‌ها به جامعه فراهم شده است. وی با طرح این سؤال که چرا در سال‌های گذشته که بحث پیشگیری و درمان اعتیاد تأکید می‌شد سازمان‌های مربوطه اقدامی انجام ندادند و الان پلیس، معتادان متجاهر را جمع‌آوری کند به کجا ببرد و کجا نگهداری کند و روند درمان آن‌ها چگونه باشد و این مواردی است که باید درباره آن فکر شود. به گفته وی در حال حاضر روند درمان معتادان ناقص است، چون حداقل طول درمان باید یکسال باشد و وقتی فرد به کمپ برده می‌شود، باید بر این موارد نظارت شود. سازمان‌های مسئول باید علاوه بر ترک برای بازگردان فرد معتاد به جامعه نیز برنامه جامع و کاملی داشته باشند.
برگزاری مسابقات کشتی «سیزم» به میزبانی ناجا
سخنگوی ناجا همچنین در ابتدای این نشست از میزبانی ناجا در سی و پنجمین دوره از مسابقات بین المللی کشتی «سیزم» خبر داد و گفت: کشور ما از سال‌۱۳۳۶ به جمع کشور‌های عضو سیزم پیوسته ودر حال حاضر ۱۳۰‌کشور جهان عضو آن هستند که می‌توان گفت بعد از المپیک این مهم‌ترین رویداد ورزشی در جهان است.
وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این مسابقات روز شنبه در ورزشگاه ۱۲‌هزار نفره آزادی برگزار خواهد شد تأکید کرد که هدف سیزم حفظ صلح بین الملل و ایجاد اتحاد و همبستگی است و شعار سیزم نیز دوستی از طریق ورزش است که ما امیدواریم ورزشکاران کشورمان در این مسابقات به قهرمانی برسند و برای این قهرمانی دعا می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار