کد خبر: 1068346
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
تمهیدات ویژه ژاوی برای پایان دادن به بحران تنبلی در بلوگرانا
شیوا نوروزی

ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است؛ این ضرب‌المثل قدیمی در زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف وجود دارد و خیلی‌ها برای رسیدن به افکار بزرگ با همه توان خود برای جبران مافات و زمان از دست رفته تلاش می‌کنند. بارسلونا هم دقیقاً چنین وضعیتی دارد. تیم بحران‌زده است و بدترین روز‌های خود را در زمان رونالد کومان تجربه کرد، اما با بازگشت ژاوی هرناندز، امید‌ها زنده شده و سرمربی جدید کمر همت بسته که با اعمال مقررات جدید تیم محبوبش را به اوج بازگرداند.

فراز و نشیب‌های زیاد دوران کومان فراموش شدنی نیست، نه برای هواداران و نه حتی برای رقبا. با این حال هرچه بود تمام شده و حالا عصر انقلاب ژاوی فرا رسیده است. سرمربی بعد از شش سال دوری به بارسا آمده تا ناکارآمدی‌های گذشته را جبران کند. دیدار‌های باشگاهی فعلاً به خاطر بازی‌های ملی تعطیل است و این بهترین فرصت است برای اعمال تغییرات لازم. ژاوی در بدو ورود تیم را از دست دو نفر از اعضای پزشکی باشگاه راحت کرد. کنار گذاشتن دو فیزیوتراپی که در دوران کومان به نیوکمپ آمده بودند به این خاطر است که تعداد مصدومیت‌ها به شدت افزایش یافته، تا جایی که لشکری از بازیکنان آسیب‌دیده روی دست کادر فنی مانده است. بازگشت متخصصان قدیمی و باسابقه به کادر پزشکی از جمله خواسته‌های مهم ژاوی از مدیریت باشگاه بوده است.

دستورات انضباطی و در نظر گرفتن جرائم نقدی برای قانون‌گریزان در بارسا درست همزمان با معارفه ژاوی هرناندز آغاز شد. واقعیت این است که مرد ۴۱ ساله تأثیر مثبت قوانین سختگیرانه در تیم را در زمان اوج قدرت بارسا با پپ گواردیولا لمس کرده است. ژاوی خوب می‌داند که برای کنترل بازیکنان قدیمی، ستاره‌ها و جوانان تیم نباید از کوچک‌ترین خطا و بی‌انضباطی چشم‌پوشی کند و بی‌تفاوت از کنار آن‌ها بگذرد. اشتباهاتی که کومان، ستین و حتی والورده در نادیده گرفتن حواشی برخی بازیکنان داشتند آسیبی جدی به نام و اعتبار بارسلونا زده است. به همین خاطر کاپیتان اسبق آبی‌و‌اناری‌ها قصد دارد سختگیری‌ها و جدیت در برخورد را در دستور کار خود قرار دهد. به تازگی نشریه آ. اس اسپانیا در گزارشی به تغییرات مدنظر ژاوی پرداخته و ۱۰ قانون جدیدی را که او وضع کرده تشریح کرده است.
قانون اول؛ حضور بازیکنان در تمرینات ۹۰ دقیقه زودتر. تمرینات روزانه در کمپ خوان گامپر ساعت ۱۱ صبح آغاز می‌شد، ولی طبق دستور سرمربی از این پس همه بازیکنان، چه قدیمی‌ها و چه جوان‌تر‌ها باید رأس ساعت ۹:۳۰ در کمپ حضور داشته باشند. به این ترتیب مربیان و کادر فنی زمان لازم برای صحبت با بازیکنان را دارند.
قانون دوم؛ مربیان زودتر از بازیکنان بیایند. ژاوی همانقدر که به شاگردانش سخت می‌گیرد دستیاران و کادر تیم نیز باید طبق قانون عمل کنند. در شیوه جدید همه مربیان باید دو ساعت زودتر از شروع تمرین به کمپ بیایند و از ساعت ۹ صبح ورود بازیکنان را زیر نظر داشته باشند.
قانون سوم؛ صرف ناهار در باشگاه. همه بازیکنان موظفند ناهار را به همراه تیم و در سالن غذاخوری باشگاه صرف کنند تا از این طریق تغذیه‌شان تحت کنترل کادر پزشکی باشد.
قانون چهارم؛ اعمال جریمه نقدی. هیچ بازیکنی حق تخطی از مقررات را ندارد و خاطیان احتمالی باید منتظر جریمه باشند. از سال ۲۰۱۷ و بعد از رفتن لوئیز انریکه دیگر خبری از جریمه نقدی در کاتالونیا نبود، ولی ژاوی روی این مسئله تأکید دارد. قانون پنجم؛ دو برابر شدن جریمه‌ها. بازیکن خاطی در صورت تکرار اشتباه باید جریمه دوبرابری پرداخت کند. آ. اس مدعی شده که انریکه در زمان سرمربیگری‌اش جریمه ۶ هزار یورویی را اعمال می‌کرد.
قانون ششم؛ شب‌نشینی ممنوع. بازیکنان بارسا حق حضور در هیچ شب‌نشینی را ندارند و دو روز قبل از هر بازی همگی باید خیلی زود به منزل بروند.
قانون هفتم؛ تلاش حداکثری. سرمربی جدید به همه بازیکنان اخطار داده که برای حضور در ترکیب اصلی باید با جان و دل تلاش کنند، در غیر این صورت باید از روی نیمکت نظاره‌گر باشند.
قانون هشتم؛ زیر نظر بودن بازیکنان خارج از زمین. در طول فصل، بازیکنان حق رفتن به سفر‌های تفریحی در طول هفته را ندارند و مربیان رفتار‌های همه آن‌ها را در طول روز زیر نظر دارند. قانون نهم؛ دوری از رفتار‌های پرخطر. بازیکنان برای پرهیز از مصدومیت حق استفاده از موتور برقی یا رفتن به موج‌سواری را ندارند.
قانون دهم؛ الگو و بازتاب خوبی از بارسا باشید. همه اعضای باشگاه باید رفتار حرفه‌ا‌ی داشته باشند، به ویژه در محافل عمومی و در برخورد با هواداران.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار