کد خبر: 1068257
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
شمخانی:
دبیر شورای عالی امنیت ملی در سومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در هند، با بیان این‌که آمریکا حتی در موضوع صلح در افغانستان نیز فریبکارانه رفتار کرد، گفت: آمریکا با وجود تظاهر به ایجاد صلح در افغانستان، هیچ برنامه‌ای نداشت و تنها هدفش رهایی از مهلکه‌ خودساخته بود.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و نماینده مقام معظم رهبری که برای شرکت در سومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در دهلی نو حضور دارد، صبح امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: ما همواره تأکید کرده و می‌کنیم که صلح خواست همگانی مردم و اقوام افغانستان است، ولی نکته‌ مهم که باید توجه همگی را به آن جلب کرد، این است که آمریکا حتی در موضوع صلح در افغانستان نیز فریبکارانه رفتار کرد.

وی افزود: آمریکا با وجود تظاهر به ایجاد صلح در افغانستان، هیچ برنامه‌ای برای این کار نداشت و تنها هدفش رهایی از مهلکه‌ای بود که خود ساخته بود و به دلیل خوی استکباری وخودبرتربینی، افغانستان، منطقه و جهان را دچار مشکل کرد.

شمخانی راهکارهای حل مسئله افغانستان را مورد اشاره قرار داد و بر تلاش همگانی برای ایجاد حکومتی فراگیر و متشکل از همه‌ اقوام در افغانستان و مقابله با بحران انسانی در این کشور تأکید کرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران حاضر است همه‌ امکانات خود مانند راه‌های ارتباطی و امکانات بندری از جمله چابهار را در اختیار حل این معضل قرار دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: افغانستان امروزه با تروریسم، بحران فقر و بحران مهاجرت مواجهه است.

در این نشست نمایندگان ایران، روسیه، هندوستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان حضور دارند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار