کد خبر: 1068006
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
نخستین جشنواره "برترین قلم‌ها" گرامیداشت و تجلیل از ۲۰ نویسنده بانوی برتر دفاع مقدس کشور همراه با معرفی کتاب‌های برگزیده در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی مشهد برگزار شد.

دبیر علمی جشنواره "برترین قلمها" گفت: در پی این هستیم با برگزاری جلسات ماهانه در طول سال، این جشنواره را با همکاری آستان قدس رضوی و سازمان بسیج هنرمندان استان با قوت و کیفیتی بیشتر به صورت سالانه یا دوسالانه در سالهای دیگر هم برگزار کنیم.

مریم عرفانیان افزود: یکی از اقدامات کانون خادمیاران کتاب رضوی، آموزش و سوق دادن افراد مستعد در نویسندگی به سمت تألیف کتب مرتبط با دوران دفاع مقدس و سپس معرفی آنان به ناشران مختلف برای چاپ آثار است.

وی ادامه داد: تألیف آثار فراوان در حوزه‌های مختلف به ویژه دفاع مقدس از سوی بانوان کشور، نشان از توانایی شگرف این قشر در نویسندگی است و با برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌توان مؤلفان برجسته زن را معرفی کرد.

دبیر علمی این جشنواره گفت: در این جشنواره معصوه سپهری، نویسنده کتاب‌های "نورالدین پسر ایران" و "لشکر خوبان" هر ۲ مزین به تقریظ مقام معظم رهبری، فریبا انیسی، نویسنده کتاب "جای من اینجاست" و صاحب بیش از ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس و نیز سمیه باستین صاحب بیش از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس، به طور اجمالی به بیان گوشه‌ای از آثار و خاطرات خود پرداختند.

عرفانیان افزود: در پایان این مراسم از همسر شهیدکاوه، همسر شهید آقاسی‌زاده و همسر شهید ساجدی از شهدای دفاع مقدس نیز تجلیل شد.

برپایی نمایشگاهی از آثار برجسته نویسندگان حوزه دفاع مقدس در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار