کد خبر: 1066820
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
نایب قهرمان وزنه برداری المپیک لندن با درخواست از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای ورود به وضعیت وزنه‌برداری گفت: هر چه در مورد وضعیت وزنه‌برداری فریاد می‌زنیم کسی حرف ما را گوش نمی‌کند.
سجاد انوشیروانی در گفتگو با ایسنا درباره‌ی اوضاع وزنه برداری و فاصله گرفتن برخی وزنه برداران شاخص ایران از فدراسیون بیان کرد: وزنه برداری نابود شده است و هر چقدر صحبت کردیم و پیگیر بودیم متاسفانه به جایی نرسیده است. سال آینده بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و باید وزنه‌برداران را آماده کنیم تا قدرت خود را در آسیا نشان دهیم، اما هر چه بوده، نابوده شده است.

او ادامه داد: تمرکز فدراسیون روی انتخابات فدراسیون جهانی است و مشخص نیست در این انتخابات با چه سیاستی پیش می‌رویم و دنبال چه چیزی هستیم. کاندیدا شدن در انتخابات جهانی، نیازمند برنامه ریزی مناسب و دیپلماسی فرا ملی است، اما ظاهرا رایزنی‌ها به صورت شخصی انجام می‌شود و نمی‌دانم دنبال چه سودی برای وزنه برداری هستند.

انوشیروانی در مورد فاصله گرفتن وزنه برداران از تیم ملی تایید کرد: دلیل مشکلات تیم ملی دخالت‌های فدراسیون در برنامه‌های کادرفنی و وزنه برداران است که آسیب‌های جدی وارد می‌کند. شرایط را می‌بینم به معنای واقعی ناراحت می‌شوم و دلم می‌خواهد وزنه‌برداری را در دوران اوج خود ببینم، اما هر چه داشته ایم نابود شده و وزنه بردارانی که شانس مدالشان کم شده نیز کنار گذاشته شده‌اند.

نایب قهرمان المپیک لندن با اشاره به وضعیت وزنه برداری در استان‌های مختلف تاکید کرد: من وقتی صحبت می‌کنم می‌گویند چرا انتقاد می‌کنی، اما من از سر دلسوزی برای رشته‌ای که هر آنچه دارم از آن است این حرف‌ها را می‌زنم. استان‌ها حداقل امکانات را ندارند برای نمونه وزنه برداری در پایتخت در فقیرترین شرایط قرار دارد. اگر سالنی در استان‌های بزرگ هست به همت ادارات کل و وزارت ورزش است. زیر ساخت‌ها در اکثر استان‌ها فاجعه است و به لحاظ تجهیزات و سخت افزار در فقر مطلق قرار دارند.

اوادامه داد: سهراب مرادی قهران المپیک و رکورد دار جهان و دیگر قهرمانان چندین مرتبه از تمرینات خود فیلم منتشر کرده اند، تجهیزاتی که آن‌ها تمرین می‌کنند را با فیلم‌هایی که فارس الباخ وزنه بردار قطر و دیگر وزنه برداران کشور‌های دیگر منتشر می‌کنند مقایسه کنید. آیا کیفیت تجهیزات یکی است؟ وضعیت افتضاح و شان وزنه برداری پایین آمده است. با وجود داشتن برند‌های زیاد، اما این رشته در بدترین شرایط خود به سر می‌برد و دلایل محکمی دارم برای اینکه بگویم حال وزنه برداری خوب نیست. تیم‌های ملی صفحه کافی برای تمرین ندارند و این فاجعه است. استان‌ها از لحاظ امکانات در فقیرترین شرایط خود به سر می‌برند. از ورزشکار تهی شدیم و دریغ از استعدادیابی. در این شرایط همه انگیزه خود را از دست داده‌اند و پیر و جوان می‌گویند بعد از سال‌ها تلاش هیچ چیزی عایدشان نشده است.

انوشیروانی همچنین گفت: وزنه برداری برند‌های زیاد و مدال‌های مهمی دارد، اما هزینه فدراسیون را وزارت ورزش می‌پردازد و هزینه هیات‌های استانی هم برعهده ادارات کل است. درواقع از توانمندی این رشته استفاده نشده است. همین لیگی که وزنه برداری برگزار می‌کند را با لیگ کشتی مقایسه کنید. اگر چهار تیم در لیگ وزنه برداری است، سه تیم آن نظامی هستند و دریغ از اینکه ورود اسپانسر‌ها پیگیری شود. داوران بین‌المللی و مربیان بزرگ هم وضعیت بهتری ندارند و امروز باید مربیان و داوران ما از مدرسان فدراسیون جهانی باشند، اما الان کجا هستند؟

او در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند نیاز است وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به اختلافات ورزشکاران نامدار با فدراسیون ورود کند تا تیم با حاشیه کمتری برای بازی‌های آسیایی آماده شود، تصریح کرد: دوسال است که داریم فریاد می‌زنیم، اما هیچ کسی حرف ما را گوش نکرده است. از مسئولان خواهش می‌کنم قهرمانان و پیشکسوتان را جمع و وزنه برداری را آسیب شناسی کنند. اگر اکثریت قاطع به این رای ندادند که حال وزنه برداری خوب نیست و ادله‌هایی رو شد که این را نشان دهد من سجاد انوشیروانی خداحافظی می‌کنم و هیچ موقع دیگر ادعایی نسبت به وزنه برداری نخواهم داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار