کد خبر: 1066449
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
مراسم معارفه عابدین خرم به عنوان استاندار جدید آذربایجان‌شرقی امروز در شرایطی با حضور امام جمعه تبریز، جمعی از نمایندگان استان در مجلس و مقام های محلی برگزار شد که وزیر کشور در آن بر لزوم سپردن مسوولیت توسعه دیپلماسی اقتصادی با همسایگان شمال غربی به این استان تاکید کرد.

پس از مصوبه حدود یک هفته قبل هیات دولت مبنی بر انتصاب عابدین خرم به عنوان سکاندار جدید آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم، شمارش معکوس برای برگزاری مراسم تودیع و معارفه به عنوان سنت حسنه رایج و مألوف در تبریز از سوی افکار عمومی، رسانه ها و گروه ها و جریان های سیاسی آغاز شد. 

در شرایطی که تخمین زده می شد این مراسم به عنوان مهم ترین رخداد سیاسی و مدیریتی استان تا اواخر هفته گذشته برگزار شود، این امر به امروز شنبه موکول و سالن اجتماعات مصلی بزرگ امام (ره) تبریز به عنوان محل برگزاری آن مشخص شد. 

بر این اساس، سالن اجتماعات یک هزار نفری مصلی تبریز امروز برای مشارکت در مراسم تودیع و معارفه استانداران قبلی و جدید آذربایجان شرقی میزبان جمعیتی بود که آمده بودند تا کیفیت گذار استان از یک دوره مدیریت به دوره جدیدی را از نزدیک شاهد باشند. 

این مراسم مهم در استان راهبردی آذربایجان شرقی که بر طبق روال رایج هر چند سال یک بار تکرار می شود، برای پانزدهمین استاندار آذربایجان شرقی از ساعت 6 صبح امروز آغاز شد و احمد وحیدی، وزیر کشور به عنوان میهمان ویژه آن، پس از ورود به فرودگاه تبریز، بلافاصله به وادی رحمت تبریز و گلزار شهدا شتافت تا به مقام شامخ آنان شهیدان احترام کند. 

وزیر کشور و تیم همراه وی، متشکل از استانداران جدید و قبلی آذربایجان شرقی و جمعی از مقام های لشکری و کشوری محلی، پس از آن، صبحانه کاری امروز را میهمان بیت حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز بودند و پس از آن در مراسم معارفه و تودیع حاضر شدند. 

هر چند مراسم تودیع و معارفه استانداران قبلی و جدید آذربایجان شرقی با اتفاق ناگوار حمله یکی از حضار به عابدین خرم، استاندار جدید استان و اعلام حمایت بعدی حاضران در جلسه از استاندار همراه بود، اما این حادثه خللی در اصل داستان تغییر مدیریت در این خطه وارد نمی کند و نماینده عالی دولت در این خطه پس از آن اعلام کرد که این قبیل اتفاقات خللی در اراده وی برای حرکت در مسیر خدمت به مردم، نظام و انقلاب وارد نمی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر