کد خبر: 1066431
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
VAR صهیونیستی، رئیس پرحاشیه را به مجلس کشاند
روی کار آمدن شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال نه تنها مشکلات این رشته پرهزینه و جنجالی را کاهش نداده، بلکه حواشی جدیدی را نیز به وجود آورده است.
شیوا نوروزی

روي كار آمدن شهاب‌الدين عزيزي‌خادم به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال نه تنها مشكلات اين رشته پرهزينه و جنجالي را كاهش نداده، بلكه حواشي جديدي را نيز به وجود آورده است. صحبت‌هاي بحث‌برانگيز در خصوص «خوبان عالم» و شائبه همكاري با شركت صهيونيستي ثمره تلاش‌هاي رئيس پرمدعايي است كه بايد به همراه وزير ورزش در خانه ملت پاسخگوي سؤالات نمايندگان مجلس باشد.

حاشيه از سر و كله فوتبال ما بالا مي‌رود، در حالي كه همه انتظار دارند فدراسيون در جهت كاهش جنجال‌ها گام بردارد، اما نفر اول ساختمان خيابان سئول با اظهارنظرها و تصميماتش يك‌تنه جور همه بازيكنان، مربيان و مديران را مي‌كشد و به اندازه همه آنها حاشيه مي‌سازد. عزيزي‌خادم كه با شعار درآمدزايي كلان در انتخابات فدراسيون شركت كرد و آرا لازم را به دست آورد، حالا نه تنها براي تأمين هزينه‌هاي مختلف محتاج كمك‌هاي مالي است، بلكه مشكلات زيادي را هم براي فوتبال ايجاد كرده است. استفاده از جادوگرها و دل بستن به كمك رمال‌ها از جمله مباحثي است كه فوتبال ايران را به چالش كشيده است. اگرچه در سال‌هاي گذشته بارها و بارها اخبار مختلفي در خصوص ورود جادوگرها به فوتبال باشگاهي و همكاري آنها با مربيان و بازيكنان منتشر شده، اما اين‌بار رئيس فدراسيون يكي از متهمان اين مسئله تلقي مي‌شود. اولين بار بعد از پيروزي تيم ملي مقابل سوريه بود كه عزيزي‌خادم برد شاگردان اسكوچيچ را حاصل دعاي خوبان عالم ناميد. كليدواژه‌اي كه اين روزها حسابي سر زبان‌ها افتاده و هر روز ابعاد جديدي از نقش آنها در موفقيت‌هاي فوتبال كشورمان منتشر مي‌شود. نكته تأسف‌بارتر اينكه آقاي رئيس در يك برنامه تلویزيوني با ادبياتي مشابه از مواضعش دفاع كرد و گفت: «همه مخلوقات حضرت حق هستيم و هر كسي بخواهد با نفسش، قدمش و دعايش به ما كمك كند دستمان را به سويش دراز مي‌كنيم.»
البته مسئله به اينجا ختم نمي‌شود؛ ورود نمادين VAR به فوتبال ايران از بازي با كره جنوبي كليد خورد. منتها در اين ديدار حساس خبري از كمك‌داور ويدئويي نبود و در حقيقت بازي بدون اين سيستم انجام شد. با اين حال از مدت‌ها قبل عزيزي‌خادم و همكارانش اين بحث را به راه انداخته بودند و تأكيد داشتند که به دليل تحريم مشكلات زيادي وجود دارد. در نهايت اعلام شد فدراسيون از طريق يك شركت هنگ‌كنگي تجهيزات لازم را وارد مي‌كند. ابهامات مطرح شده و اطلاعات به دست آمده در خصوص شركت Simply Live، حاكي از وابستگي اين شركت به رژيم صهيونيستي است. موضوعي كه شائبه‌هاي زيادي را ايجاد كرده و بحث را به مجلس شوراي اسلامي نیز كشانده است. روز گذشته خبري منتشر شد مبني بر اينكه اين شركت در بلژيك مستقر است، به دليل همين مسائل طي نامه‌اي از ادامه همكاري با فدراسيون كشورمان سرباز ‌زده است!

احضار رئيس فدراسيون فوتبال به مجلس تأييد شده و به زودي اين اتفاق رخ مي‌دهد. محمدمهدي فروردين، رئيس كميسيون ورزش در گفت‌وگو با فارس با اشاره به زير سؤال رفتن اقتدار و امنيت نظام گفت: «قرار است از شهاب‌الدين عزيزي‌خادم و مشاور حقوقي او غلامرضا رفيعي دعوت كنيم تا در فراكسيون ورزش حاضر شوند و به برخي ابهامات پاسخ دهند. موضوع اصلي، بحث VAR و اظهاراتي است كه عزيزي‌خادم و رفيعي در برنامه فوتبال برتر مطرح كردند. اين صحبت‌ها هم به شأن داوران فوتبال كشور و هم به اقتدار و امنيت نظام خدشه وارد كرده است. موضوعي كه او به زبان آورد و اعلام كرد كشور در 20 سال نتوانسته يك جوراب وارد كند، به نوعي خوراك بيگانه‌هاست. اين مسئله قابل پيگرد است و بايد جواب بدهد كه چرا چنين صحبتي كرده است. در ورزش هر كسی بيشتر روي مسائل فني مانند تكنيك، تاكتيك و آمادگي جسماني تمركز كند موفق‌تر است. نبايد به مسائلي كه امروز بيشتر جنبه خرافات دارد، بپردازيم و از زحمات بازيكناني كه اغلب لژيونر هستند غافل شویم.» احمد راستينه يكي ديگر از نمايندگان مجلس نيز از اظهارات شائبه‌برانگيز عزيزي‌خادم انتقاد كرد: «از وزارت ورزش توقع داريم پاسخگوي رفتارهاي رئيس فدراسيون فوتبال باشد. از بخش حقوقي وزارتخانه توضيح خواسته‌ايم تا مشخص کنند ماجراي مذاكره فدراسيون با يك شركت مشكوك چيست. اينكه فدراسيون از حراست خودش اجازه گرفته باشد كافي نيست، بايد قبل از هر مذاكره‌اي با طرف خارجي از ظرفيت‌هاي وزارت ورزش براي تحقيق استفاده مي‌كردند. جدا از بحث خوبان عالم كه براي فوتبال حاشيه ایجاد كرده، اين حرف رئيس فدراسيون فوتبال كه ادعا كرده يك جوراب هم نمي‌شود به كشور وارد كرد، خيلي زننده بود.»

بيژن ذوالفقارنسب، مربي اسبق تيم ملي و مشاور فعلي وزير ورزش نیز در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجو ابراز اميدواري كرد نهادهاي ذي‌صلاح به موضوع رمالي در فوتبال ورود كنند: «متأسفانه بحث جادوگري صحت دارد و سال‌هاست که حيله‌گري در فوتبال ما حاكم شده و خيلي‌ها گرفتار اين مسئله شده‌اند. متأسفانه شنيدم كه اين افراد حيله‌گر به سطح بالاي فوتبال نیز رسوخ كرده‌اند و ساده‌لوحان را تحت تأثير قرار مي‌دهند. اميدوارم اين مسئله از فوتبال ما ريشه‌كن شود. فوتبال ایران با توجه به شرايط فني و ايمان بازيكنان مي‌تواند حقش را بگيرد. اميدوارم نهادهاي ذي‌صلاح در اين مسئله ورود كنند و تذكرات لازم را بدهند. سال‌ها برترين تيم آسيا بوده‌ايم، آن هم بدون جادوگري.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار