کد خبر: 1066330
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: صِرف اعلام وصول یک طرح، به منزله تصویب آن در کمیسیون‌های مربوطه یا صحن نیست، ضمن اینکه این طرح با قوانین مادر نیز مشکل دارد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به اعلام وصول طرح تعیین مجازات برای وارد نکردن ارز حاصل از صادرات، اظهار کرد: جای هیچ نگرانی نیست و این طرح نیز وجهه قانونی ندارد.

وی افزود: صِرف اعلام وصول یک طرح به منزله تصویب آن در کمیسیون‌های مربوطه یا صحن نیست، ضمن اینکه این طرح با قوانین مادر نیز مشکل دارد و احتمال تصویب آن به این شکل وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: صرفنظر از مختصات و اطلاعات طرح پیشنهادی، مبنای کار ما نیز بررسی شرایط موجود کشور و نگاه به شرایط کلی است، یعنی اگر شرایط تحریمی را با اقدامات دولت سیزدهم روان‌تر کنیم، وضعیت بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز می‌تواند در سال‌های آتی بهبود یابد.

پورابراهیمی اضافه کرد: طرح یاد شده به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده و قرار است که در دستور کار قرار گیرد، اما به فعالان اقتصادی اعلام می‌کنیم روال کار ما در بررسی بر مبنای قوانین اصلی است و مصوبات ستاد هماهنگی سران قوا نیز پس از تایید رهبری همان مبنای قانون است.

اخیرا جمعی از نمایندگان طرحی را تحت عنوان تعیین مجازات برای وارد نکردن ارز حاصل از صادرات را تهیه و تدوین کرده‌اند به به شرح ذیل است:

عنوان طرح:
طرح جرم انگاری وارد نکردن ارز حاصل از صادرات
ماده واحده:
کلیه صادر کنندگان کالا‌ها موظفند پس از فروش کالای خود در خارج از کشور حداکثر ظرف مدت سه ماه از دریافت بهای کالا ارز حاصل از صادرات را به بانک مرکزی ارائه نمایند. خودداری از وارد کردن ارز حاصل از صادرات برای بار اول جریمه نقدی معادل دو برابر بهای کالا‌های صادر شده را در پی خواهد داشت و برای بار دوم علاوه بر لغو کارت بازرگانی متخلف به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.
هیات دولت موظف است ظرف مدت سه ماه از تصویب این قانون آئین نامه اجرائی آنرا تهیه نماید.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار