کد خبر: 1066181
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
انجمن فدرال سازمان‌های مصرف کننده در آلمان با توجه به افزایش قیمت انرژی درباره رنج شهروندان در این شرایط و فقر انرژی روزافزون هشدار داده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: بحران انرژی در اروپا و همچنین آلمان نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است.

"کلاوس مولر"، از اعضای هیات مدیره انجمن فدرال سازمان‌های مصرف کننده آلمان با توجه به هزینه‌های انرژِی بالا خواستار کمک‌های مستقیم برای نیازمندان شده و دراین باره گفته است: شهروندانی هستند که از فقر انرژی رنج می‌برند و افزایش قیمت برق و گرمایش برای آن‌ها نامعقول است.

وی همچنین از طرحی موسوم به پول انرژی برای خانواده‌های نیازمند سخن گفته و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر را هم مهم ارزیابی کرد.

افزایش قیمت انرژی و کمبود آن در اروپا همچنین نگرانی‌هایی را در آلمان ایجاد کرده است و کمیسیون اروپا هم کاهش وابستگی به واردات با تکیه بر طرح حمایت از آب‌وهوا را برای مبارزه با این شرایط در دستور کار قرار داده است.

"توماس انگلکه"، از انجمن مصرف‌کنندگان جمهوری فدرال آلمان پیش‌بینی کرده است که افزایش قابل توجه قیمت‌ها در سال آینده برای مشتریان خصوصی هم شکل گیرد. وی امنیت عرضه گاز در کشورش را نگران‌کننده ارزیابی کرده است.

با کاهش بحران کرونا در اروپا اقتصاد این منطقه در مسیر بهبود قرار گرفته و این منجر به افزایش تقاضای گاز به‌ویژه در شرکت‌ها شده است. هرچه تقاضا بیشتر شود قیمت‌ها افزایش می‌یابد. از طرفی ازآنجایی که نفتکش‌هایی که گاز مایع را در کشور‌های تولیدکننده ذخیره کرده‌اند به جایی هدایت می‌شوند که بیشترین سود را برای آن‌ها دارد اکثر آن‌ها در زمان حاضر به آسیا سفر می‌کنند، نتیجه این می‌شود که گاز در اروپا گران‌تر و کمیاب‌تر می‌شود.

کمیسیون اروپایی از همه کشور‌های عضو درخواست کرده است به‌صورت هدفمند از خانوار‌ها حمایت کنند و در صورت لزوم مشاغل کوچک را برای مدتی محدود از مالیات بر انرژی معاف کنند.

قیمت عمده‌فروشی گاز طبیعی بین ژانویه و اکتبر حدود ۴۴۰ درصد در اروپا افزایش داشته است و این گاز برای گرمایش و تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

"نیکلاس اشمیت"، کمیسر کار و امور اجتماعی در اروپا هم اخیرا با توجه به افزایش روزافزون قیمت انرژی درباره فقر انرژی بیشتر در این اتحادیه هشدار داده است.

وی در این باره گفته است: میلیون‌ها نفر در حال حاضر از فقر انرژی در این اتحادیه رنج می‌برند و تعداد آن‌ها می‌تواند بیشتر هم شود.

کنفدراسیون اتحادیه‌های اروپایی ETUC در ماه سپتامبر در این باره ابراز نگرانی کرد که بیش از ۲.۷ میلیون نفر در اروپا به دلیل بحران انرژی با وجود داشتن کار نتوانند آپارتمان‌های خود را در فصل سرما گرم کنند.

در آلمان قیمت برق در بورس از ماه ژانویه حدود ۱۴۰ درصد گران‌تر شده، در ایتالیا ۳۴۰ و در اسپانیا این افزایش قیمت ۴۲۵ درصد بوده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار