کد خبر: 1066028
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
وزیر دفاع روسیه با اشاره به همکاری تهران و مسکو در مبارزه با تروریسم در سوریه گفت که روسیه آماده توسعه همکاری نظامی با ایران است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه گفت مسکو آماده حفظ همکاری نظامی متنوع و پویا با ایران است.

وزیر دفاع روسیه در ادامه سخنانش گفت: «روابط ما بسیار پویا و متنوع در حال توسعه بوده که می‌توان به طور واضح با مبارزه گسترده در برابر تروریسم بین‌المللی نشان داده شود».

شویگو اضافه کرد: «ما آماده هستیم تا تمام تلاش خود را برای حفظ سرعت توسعه روابطمان، ادامه دهیم».

وی افزود: «با توجه به مراحل بعدی کار در این راستا، چیزهایی برای بحث داریم و روسیه و ایران به صورت فعال در حال مبارزه با تروریسم بین‌المللی در سوریه هستند».

شویگو گفت: «با حرکت در این جهت، ما می‌توانیم این کار را در مناطق مختلف با توجه با اینکه شرایط آسان‌تر نمی‌شود، انجام دهیم. این مربوط به افغانستان و تهدیدهایی که از این منطقه نشأت میگیرد، می‌شود. این نگرانی‌ها شامل قاچاق ماد مخدر و ضهور داعش در سرزمین کشورهای همسایه می‌شود».

وزیر دفاع روسیه با اشاره به وضعیت آوارگان افغانستانی گفت که در حالی که آمریکا از این کشور خارج شده اما همچنان از کشورهای مختلف می‌خواهد تا از آوارگان افغانستانی حمایت کنند.

وی تاکید کرد که طی سال جاری، وزارت‌های دفاع روسیه و ایران برنامه‌ فشرده‌ای از اقدامات مشترک دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه هم روز گذشته در دیدار با سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، از ایران به عنوان شریک نزدیک روسیه یاد کرد و گفت: «روابط دو کشور براساس سنت دیرینه در فضای دوستانه توسعه می‌یابد و گفت‌و‌گوهای دوجانبه جریان دارد».

در این دیدار، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به سند جامع ۲۵ ساله همکاری با چین اشاره و تاکید کرد شاید لازم باشد با استفاده از تجربه سند ۲۵ ساله با چین، در روابط با روسیه نیز چنین سندی بین دو کشور وجود داشته باشد.

سردار سرلشکر محمد باقری روز گذشته با استقبال رسمی ژنرال «سرگئی ایستراکوف» جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار