کد خبر: 1065768
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران‌:
رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران گفت: ورزش حلقه مفقوده در تهران و سایر کلان شهر‌های کشور است که با توجه به مشکلات فراوان کلان شهر‌ها باید بیش از گذشته به آن توجه کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: زهرا شمس احسان با اشاره به هفته تربیت بدنی گفت: ورزش و جوانان فرصت خوبی برای آشنایی هر چه بیشتر جامعه با موضوع مهم ورزش و زمینه مناسبی برای تبیین اهمیت و آثار آن در ابعاد فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تربیت بدنی با هدف سالم سازی و تربیت انسان سالم، شاداب و در نهایت ایجاد جامعه‌ای پویا و سالم و عاری از ناهنجاری‌های جسمی و اخلاقی است، گفت‌: تربیت بدنی مهمترین شاخص برای توسعه جوامع می‌باشد. امروزه کشور‌های مختلف در تلاشند تا با توسعه فعالیت‌های بدنی و مهیا کردن بستر لازم برای آن، میزان امید به زندگی، ایجاد رفاقت و مودت در جامعه و سلامتی و استحکام بنیان خانواده‌ها را تضمین کنند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: بر اساس آمار هم اکنون حدود ۶۰ درصد جمعیت تهران اصولا ورزش نمی‌کنند. سهم بزرگی از ۴۰ درصد ورزشکار هم پیاده روی می‌کنند و سهم بسیار کوچکی از مردم تهران از باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌کنند.

وی توجه به ورزش کودکان را نگرانی بعدی خود عنوان کرد و گفت: در یکسال و نیم گذشته کرونا سبب شد تا بسیاری از کودکان نتوانند در فضای باز پارک‌ها حضور داشته باشند و همین موضوع سبب نگرانی‌هایی در حوزه چاقی کودکان شده که اگر فوری اصلاح نشود می‌تواند در آینده آسیب‌های جدی به همراه داشته باشد که در همین راستا در تدوین سیاست‌های کلان و برنامه‌ریزی در حوزه پایتخت، ورزش همگانی از موضوعاتی است که در صدر امور قرار دارد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار