کد خبر: 1065129
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
فرمانده مرزبانی اردبیل:
فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: طرح خوشایندسازی هنگ‌ها و برجک‌های مرزی استان اردبیل برای حضور شایسته مرزبانان در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سید شاهین اسمعیلی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۱۰۰ واحد مرزی استان اعم از هنگ، ستاد، گروگان، پاسگاه و برجک مرزی سعی و تلاشمان بر این است تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم و شرایط بهتر خدمت مرزبانان اعم از تأمین آب، برق، گاز و زیرساخت‌های ارتباطی، زمینه خوشایندسازی این فضاها را مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه هفت شهرستان استان در نقطه مرزی قرار گرفته و شایسته است نسبت به ارتقا تجهیزات و امکانات الکترونیکی در صیانت از مرزها توجهی جدی‌تر انجام شود، تصریح کرد: مرزبانی استان اردبیل معین آذربایجان غربی است و ما سعی داریم در شمالغرب کشور با حضور در مناطق قندیل و جاسوسان، حفاظت مرزها را با تلاش مأموران و مرزبانان غیور انجام دهیم.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: در کنار افزایش تجهیزات الکترونیکی برای مرزبانی استان اردبیل در گرامیداشت این هفته، تلاشمان بر این است تا با همکاری ادارات گاز و برق نسبت به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اقدام کرده و بخش عظیمی از پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی را به این امکانات زیربنایی مجهز کنیم.

اسمعیلی سختی کار مرزبانان را در ارتفاعات و روزهای سرما و گرمای طاقت‌فرسا یادآور شد و خاطر نشان کرد: با تعامل خوبی که با مرزنشینان داریم، تلاشمان بر این است تا بهترین اقدامات و فعالیت‌ها را در صیانت از مرزها انجام دهیم.

وی تردد در حریم مرزها را منوط به داشتن کارت زرد در حریم مرزها اعلام کرد و ادامه داد: کارت قرمز نیز تنها در اختیار مرزبانی است تا تردد ایمن و در عین حال مستمر را انجام دهند.

اسمعیلی حفاظت از رودخانه‌ها را دیگر وظیفه مرزبانی اعلام کرد و گفت: از ۳۶۹ کیلومتر نوار مرزی استان ۲۰۰ کیلومتر مرز خشکی و ۱۶۹ کیلومتر مرز آبی است که ما از دو رودخانه مرزی ارس و بالهارود نیز صیانت می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل پیمایش فنی مرزها را نیز یادآور شد و اضافه کرد: با هدف جلوگیری از تغییر خطوط مرزی، تلاشمان بر این است تا به صورت منظم و مرتب این پیمایش فنی را با همکاری مرزبانان کشور مقابل انجام دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر