کد خبر: 1064935
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
نظارت میدانی مجلس از مرز‌های آذربایجان شرقی

رئیس کمیته مرز مجلس با اشاره به برقراری امنیت در مرز‌های مشترک ایران با آذربایجان و ارمنستان، گفت: هیئت پارلمانی به همراه مسئولان وضعیت مناطق مختلف مرزی را رصد کردند، امنیت در تمامی مرز‌های مشترک برقرار است.
شهریار حیدری در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، در توضیح بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مناطق مرزی استان آذربایجان شرقی، گفت: روز یک شنبه از مرز‌های استان آذربایجان غربی نظارت میدانی داشتیم و روز دو شنبه از مرز‌های استان آذربایجان شرقی.
رئیس کمیته مرز مجلس شورای اسلامی افزود: مرز‌های جمهوری اسلامی ایران در این منطقه نیز از امنیت لازم برخوردارند، البته بازدیدی هم از پایانه نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) داشتیم، این مرز از نظر ترانزیتی، صادراتی و وارداتی فعال است و روزانه حدود ۳۰۰ کامیون کالا در این مرز تردد دارند و تعداد ۳۰۰ نفر در این مرز رفت و آمد می‌کنند. این مرز در شرایط کرونایی یکی از مرز‌های فعال است و پس از کرونا قطعا یکی از مرز‌های فعال ما در منطقه خواهد بود. ما در این بازدید‌ها نقاط مختلفی از مرز‌ها را رصد کردیم، جلساتی در مناطق مرزی به صورت میدانی برگزار شد. پیشنهاداتی برای مسئولان و مقامات ذی ربط جهت طرح در کمیسیون خواهیم داشت. این مرز‌ها فرصت‌های خوبی هستند که باید از آن‌ها نهایت بهره برداری را برای توسعه بخشیدن به روابط اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک کرد.
وی ادامه داد: درگذشته‌های دور پل‌های مواصلاتی بین ایران، آذربایجان و ارمنستان وجود داشته که با احیای این راه‌های ارتباطی قدیمی، مردم منطقه می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، مرز‌ها فرصت مناسبی برای مردمان این مناطق است و آثار منطقه‌ای، ملی و محلی خواهد داشت. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرز‌های ایران و جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای یکدیگر تهدید نیستند، حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای و رژیم صهیونیستی در مرز‌های ارمنستان و آذربایجان با هدف ایجاد تنش و اختلاف است. آن‌ها دنبال تنش و اختلاف در منطقه هستند لذا تأکید داریم جمهوری آذربایجان نسبت به توطئه‌های تاریخی و طراحی شده از گذشته آگاه باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عمق روابط فرهنگی، اقتصادی و دیپلماتیک ایران و جمهوری آذربایجان امکان بروز تنش و بحران را در این منطقه نخواهد داد، در عین حال نیرو‌های امنیتی، نظامی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی آمادگی لازم برای مقابله با هر تنش را در منطقه دارد و هر خدشه‌ای به جمهوری اسلامی را پاسخ خواهند داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار