کد خبر: 1064912
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
وزیر کشور:

وزیر کشور اظهار کرد: دست کشور‌های همسایه را در جهت همکاری و ایجاد امنیت پایدار می‌گیریم و اجازه فتنه‌گری در منطقه به کشور‌هایی نظیر امریکا را نمی‌دهیم.
احمد وحیدی صبح روز گذشته در آیین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس نماد شکست تحریم کشورمان است، خاطرنشان کرد: با وجود این پالایشگاه نیز در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم و نشان دادیم تحریم‌ها نتوانست کشورمان را از حرکت و تولید بازدارد.
وحیدی با اشاره به اینکه اقتصادمان را باید از دولت محوری خارج کنیم و حتی مقام معظم رهبری این موضوع را بار‌ها مورد تأکید قرار داده‌اند، عنوان کرد: نباید در هرمزگان با این ظرفیت‌ها شاهد بیکاری و بالا بودن میزان فقر باشیم بلکه باید هرمزگان صادرکننده الگوی اشتغال، توسعه و تولید به سایر استان‌ها باشد.
وی با بیان اینکه دفاع و امنیت کشورمان هم مردم‌محور و مردم‌پایه است، افزود: باید به دنبال الگویی باشیم که ظرفیت‌های مردمی را به صحنه بیاوریم و فضا را برای حرکت و توسعه از طریق مشارکت مردم فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد قدرت‌های فرامنطقه‌ای به دنبال ماجراجویی در منطقه‌مان باشند، اضافه کرد: امنیت امروز خلیج فارس با تلاش ایران اسلامی تأمین شده و کشور‌های منطقه خود توانایی تأمین این امنیت را دارند و نیازی به حضور کشور‌های دیگر نیست.
وحیدی با اشاره به اینکه دست همکاری را با کشور‌های همسایه می‌گیریم و اجازه فتنه‌گری در منطقه به کشور‌هایی نظیر امریکا را نمی‌دهیم، عنوان کرد: حوادث امروز در افغانستان، ظهور داعش و نظیر آن‌ها همگی نشئت گرفته از حضور امریکا در منطقه است و کشور‌های همسایه نباید اجازه این حضور را بدهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار